Chevrolet Corvette ZR1 - "Król powraca! Mocniejszy niż kiedykolwiek wcześniej"

Miłośnicy amerykańskiej motoryzacji musieli na ten model czekać długo. Ale było warto! Nowy Chevrolet Corvette robi piorunujące wrażenie. "Król powraca. Mocniejszy niż kiedykolwiek wcześnie" - chwali się producent.

"Król powraca. Mocniejszy niż kiedykolwiek wcześnie" - takimi słowami Chevrolet zapowiedział nową Corvette ZR1 podczas Salonu Samochodowego w Dubaju, a potem na scenę wyjechała piękna i agresywna bestia. Żeby nie rzucać słów na wiatr amerykańscy inżynierowie wyposażyli ZR1 w 6,2-litrową, turbodoładowaną V-ósemkę LT5. Liczby potężnego silnika robią wrażenie - 755 KM mocy przy 6300 obr./min oraz aż 969 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny jest przy 4400 obr./min. Jednostka V8 współpracuje z 7-biegową ręczną skrzynią lub nowoczesnym automatem o 8 przełożeniach.

Niestety, General Motors podczas pierwszej prezentacji nie chciało ujawnić dokładnych osiągów Chevroleta Corvette ZR1. Nie znamy więc ani oficjalnego przyspieszenia, ani prędkości maksymalnej. Możemy się spodziewać, że te zostaną ujawnione przy kolejnej prezentacji. Rynkową premierę zaplanowano na wiosnę 2018 r. W Dubaju Amerykanie potwierdzili tylko, że nowe ZR1 "bez problemu" rozpędzi się do 337 km/h.

Zobacz także: Testujemy nowe Porsche Cayenne

Chevrolet Corvette ZR1 2017Chevrolet Corvette ZR1 2017 fot. Chevrolet

Zamiast na osiągach Chevrolet skupił się na aerodynamice. Nowy Chevrolet Corvette ZR1 ma być dostępny w dwóch różnych wariantach. Pierwszy, podstawowy, o kryptonimie "Low Wing" nastawiony jest na prędkość maksymalną. Szczegółów, niestety, nie znamy, ale GM podkreśla, że ostrzejsza, agresywniejsza stylistyka została podyktowana nie tylko wyglądowi, ale przede wszystkim aerodynamice. Chevrolet Corvette ZR1 ma generować "70 proc. więcej docisku niż Corvette Z06 ze standardowym wyposażeniem".

Nowy Chevrolet Corvette ZR1 może zostać wyposażony w opcjonalny pakiet ZTK Performance Package, który dodaje m.in. splitter z przodu i wielki spojler "High Wing". Nowe elementy mają zapewniać dodatkowe 430 kg docisku. Do tego ZTK obejmuje wyczynowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2, zmodyfikowane zawieszenie, układ kierowniczy oraz system Magnetic Ride Control. Chevrolet Corvette ZR1 ZTK Performance ma świetnie radzić sobie w zakrętach.

Dla tych, którzy chcą się na ulicy i torze wyróżnić jeszcze bardziej GM przygotował stylistyczny pakiet Sebring Orange Design Package. To przede wszystkim niezwykły pomarańczowy lakier, który widzicie na zdjęciu poniżej. Olbrzymie zaciski hamulcowe również są pomarańczowe, podobnie jak kilka pomniejszych stylistycznych akcentów.

Chevrolet Corvette ZR1 2017Chevrolet Corvette ZR1 2017 fot. Chevrolet

Chevrolet chwali się, że przy całym bezkompromisowym charakterze Corvette ZR1 wnętrze można nazwać luksusowym. Producent obiecuje materiały, ich spasowanie oraz wykończenie kabiny na najwyższym poziomie. Również lista opcji ma robić wrażenie.Przykładowo, topową Corvette będzie można wyposażyć w sportowe fotele ze skóry Nappa z opcją wentylacji i podgrzewania. We wnętrzu pojawią się także wykończona włóknem węglowym kierownica, nagłośnienie Bose czy Performance Data Recorder, gratka dla wszystkich, którzy będą chcieli sprawdzić swoje wyniki na torze.

Jeżeli ktoś zdecyduje się na wspomniany powyżej "pomarańczowy pakiet", to w kabinie mogą pojawić się również jaskrawopomarańczowe akcenty - choćby pasy bezpieczeństwa i przeszycia na tapicerce.

Zobacz także: Nowe Audi RS4 Avant już w polskich salonach. Znamy cenę

Chevrolet Corvette ZR1 2017Chevrolet Corvette ZR1 2017 fot. Chevrolet

W USA Chevrolet Corvette ZR1 do sprzedaży ma wejść do sprzedaży już na wiosnę 2018 r. Podobnie jak osiągów, podczas prezentacji w Dubaju nie ujawniono jeszcze ceny 755-konnej Vette. Wiemy tylko, że cennik otworzy kwota sporo wyższa niż 79 495 dolarów, bo tyle kosztuje niższa wersja Z06.

 
Czy podoba Ci się nowy Chevrolet Corvette ZR1?
Więcej o:
Komentarze (5)
Chevrolet Corvette ZR1 2017 - zdjęcia, moc, silnik, premiera, osiągi
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • reksioxxx

    0

    Nic tylko w Polsce kupic za pol miliona (90 tys bucks plus akcyza clo podatki marza sprzedawcy itp) po czym rozp..... sie na drzewie i spalic sie w kuli ognia z powodu zlego stanu nawierzchni. Takie auto to chyba tylko w Polsce na zamkniety tor. W USA moze owszem jak drogi sa rowne jak stol i dlugie jak route66. Ale zycze powodzenia. Kilka dni temu fascynat Mustanga splonal na Slasku uderzajac w betonowa kolumne pod mostem i chyba nie zrobil tego specjalnie.

  • Gość: Marek

    Oceniono 3 razy 3

    Mam "zwykłą" C7 Z51 z siedmiobiegową skrzynią manualną i ten samochód jest szalony na drodze pomimo marnych 460 KM. 755 KM w tak lekkim samochodzie musi być zwariowane.

  • hansman

    Oceniono 10 razy 4

    "amerykańscy inżynierowie wyposażyli ZR1 w 6,2-litrową, turbodoładowaną V-ósemkę LT5"

    "The largest Eaton® supercharger to date delivers peak boost pressure of 13 psi and 52% larger displacement than the LT4 supercharger. " - za oficjalną stroną Chevroleta.

    taka tam delikatna różnica, jak pomiędzy napędem na przód i tył - przecież auto jedzie - i to dla "dziennikarza" motoryzacyjnego jest najważniejsze...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX