Opel chce być znów rentowny. Co z polską fabryką w Gliwicach?

Marka Opel znajduje się już oficjalnie pod skrzydłami francuskiego koncernu PSA. Niemiecki producent ma być do 2020 roku ponownie rentowny, a do tego nie zamknie żadnej z fabryk.

Tuż po przejęciu niemieckiego producenta samochodów przez grupę PSA zaprezentowano dalszą wizję jego rozwoju. Michael Lohscheller, prezes Opla, ogłosił plan strategiczny PACE! Jego głównym założeniem jest przywrócenie marce konkurencyjności i rentowności.

Do 2020 roku marka chce osiągnąć marżę operacyjną na poziomie 2 proc., ale już w 2026 roku wzrośnie do 6 proc. Do tego próg rentowności ma być osiągnięty już przy poziomie 800 tys. samochodów rocznie. W ciągu trzech lat Opel chce obniżyć koszty produkcji jednego auta nawet o 700 euro.

Zobacz także: Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze samochody używane

Opel Grandland XOpel Grandland X Fot. Opel

Nowa strategia rozwiewa na razie wątpliwości dotyczące losów fabryk. Koncern chce utrzymywać produkcję we wszystkich zakładach, ale trzeba się liczyć z redukcją kosztów pracy. Producent chce zmienić czas pracy, a także wprowadzić programy dobrowolnych odejść i skierować część pracowników na wcześniejsze emerytury.

Podczas przedstawiania strategii prezes Opla nie wymienił fabryki w Gliwicach, ale przedstawiciele polskiej spółki (Opel Poland) są przekonani, że nowe plany przyniosą dobre informacje dla wszystkich fabryk. Koncern zamierza bowiem utrzymać i modernizować wszystkie obiekty w Europie.

Opel i siostrzana marka Vauxhall ma być europejskim liderem w zakresie emisji CO2. Do 2024 roku auta produkowane na europejski rynek mają być wyposażone w napęd elektryczny lub hybrydowy typu plug-in. Do 2020 roku pojawią się m.in. w modelach Grandland X i Corsa.

Zobacz także: Opel szykuje zupełnie nowy model. Tego zdjęcia nikt się nie spodziewał

Teaser nowego OplaTeaser nowego Opla fot. Opel

Wpływ francuskiego producenta ma być zauważalny. Nowy plan przewiduje rozlokowanie produkcji we wszystkich zakładach grupy PSA. Nowe Ople będą produkowane przy wykorzystaniu dwóch platform francuskiego koncernu – jedna dla modeli typu SUV, a druga dla segmentu D. Napędy i rozwiązania zaprojektowane przez GM będą zamieniane na konstrukcje grupy PSA. Do 2024 roku wszystkie modele samochodów osobowych Opla i Vauxhalla będą oparte na wspólnych rozwiązaniach.

Nowy Citroen C3 - test

Czy Twoim zdaniem Opel pod rządami Francuzów będzie się rozwijał?
Więcej o: