Niemieckie kombi wycenione. Wygląda fenomenalnie. Ale cena? Z kosmosu

09.11.2017 09:58
Audi RS4 Avant 2017

Audi RS4 Avant 2017 (fot. Audi)

Nowe Audi RS4 Avant zaprezentowano we wrześniu tego roku. Mocarne kombi lada chwila wyjedzie na polskie ulice. Audi już przyjmuje zamówienie. Ile trzeba zapłacić topowe A4?

450-konne Audi RS4 zostało wycenione w Polsce na 401 300 złotych. Na rynku znajdziemy tylko jednego konkurenta dla potężnego kombi z Ingolstadt. To Mercedes klasy C w wydaniu C63 AMG. Ma pod maską 4.0 V8 i 476 KM mocy. Wersja kombi kosztuje 376 100 zł lub 415 800 zł, kiedy dopłacimy do litery S i dodatkowych 34 KM mocy.

Audi RS4 Avant 2017Audi RS4 Avant 2017 fot. Audi

W przeciwieństwie do Mercedesa w nowym Audi RS4 Avant inżynierowie postawili na mniejszą jednostkę. Znamy ten silnik z dwudrzwiowego RS5. 2.9-litrowy motor benzynowy V6 biturbo opracowano we współpracy z inżynierami Porsche. TFSI generuje 450 KM i aż 600 Nm dostępnych w szerokim przedziale 1900-5000 obr./min. W stosunku do poprzednika, to o 170 niutonów więcej. Co ważne, poprzez zastosowanie mniejszego motoru, obniżono masę o 80 kilogramów. Zastosowano też też nową, 8-stopniową przekładnię automatyczną. Sprint do setki trwa zaledwie 4,1 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Wystarczy jednak zdecydować się na pakiet RS Dynamic, który przesunie możliwości wskazówki prędkościomierza do 280 km/h.

Zobacz także: Robert Lewandowski ma nowe auto. Potężne kombi za ponad pół miliona zł

Audi RS4 Avant 2017Audi RS4 Avant 2017 fot. Audi

Wersja RS to nie tylko potężny silnik. W RS4 znajdziemy utwardzone i obniżone o 7 milimetrów zawieszenie. W przypadku zaznaczenia w konfiguratorze opcji amortyzatorów z regulacją twardości, można dopasować charakterystykę układu jezdnego do własnych preferencji. Tak jak w przypadku pozostałej części gamy modelowej, system gwarantuje kilka trybów, wraz z komfortowym i oszczędnym. Ponadto, na liście opcji znajdziemy też dynamiczny układ kierowniczy, sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi i wydajne, choć kosztowne w serwisie ceramiczne tarcze hamulcowe. To z myślą o tych użytkownikach, którzy zapragną odwiedzić tor wyścigowy.

Które potężne kombi jest Twoim zdaniem lepsze?
Zobacz także
  • Audi RS3 Limousine Testujemy Audi RS3 Limousine. Wyjątkowy prezent urodzinowy
  • Mercedesem-AMG 63S przez Florydę Podróż Mercedesem-AMG C 63S po Stanach Zjednoczonych
  • Audi Q5 Audi zmienia oznaczenia modeli
Komentarze (31)
Audi RS4 Avant - cena, konkurenci, osiągi, silnik
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • jck12

    Oceniono 9 razy 9

    Sto tysięcy za jedno zero. Drogo.

  • Gość: stryjek

    Oceniono 3 razy 3

    w sam raz dla ksiedza

  • Gość: Nefter

    Oceniono 8 razy 2

    Wygląda jak zwykłe Audi kombi za 20 tys.

    I to delikatne auto, wbrew pozorom.

  • milewidziany

    Oceniono 1 raz 1

    W tej cenie mamy któryś z modeli PORSCHE. A Audi to niestety delikatne auto i mniej
    prestiżowe.

  • blablick

    Oceniono 1 raz 1

    Panie Filipie czy mógłby pan napisać coś więcej niż w folderze reklamowym? Moze coś o historii? RSII? Dlaczego 2.9? Co to za skrzynia? Jeszcze torsen, czy może coś innego?

  • kler-killer

    Oceniono 5 razy 1

    Bylem zdecydowany na A4 dla zony, jednak za namową Sprzedawcy wzięliśmy A5 Sporback i musze przyznać że jesteśmy zachwyceni! Niby rozmiar praktycznie ten sam co A4 ale to całkiem inne autko.

  • e50504

    Oceniono 3 razy 1

    Choruję na ten model od wielu lat i to mimo że nie jestem największym fanem Audi. Nowy silnik przypomina legendarne 2.7 biturbo. Marzenie.

  • Gość: Leonek

    Oceniono 5 razy 1

    Sami eksperci na tym forum mistrzowie prostej i lansu w/g mnie najważniejsza trakcja a w tym audi bije amg na łeb i szyję szkoda że V8 zamienili na V6 no cóż będą się cieszyć właściciele starszego modelu B8

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane