Najmniej awaryjne samochody - raport GTU 2018

Niemcy sprawdzili stan techniczny ponad 5 mln samochodów. Tak powstał najnowszy raport GTU.

Polacy sprowadzają rocznie około miliona samochodów używanych. Większość z nich pochodzi z Niemiec, dlatego raporty usterkowości przygotowywane przez naszych zachodnich sąsiadów powinniśmy śledzić bardzo dokładnie.

Eksperci GTU (Gesellschaft für Technische Überwachung - Towarzystwo Nadzoru Technicznego) badają sprawność techniczną aut, a nie pojawiające się usterki uniemożliwiające dalszą jazdę. Jak podczas typowego badania technicznego, oceniane są oświetlenie, układ hamulcowy, układ kierowniczy, zawieszenie, toksyczność spalin. Sprawdzany jest też stan ogumienia i szyb (czy nie są porysowane). Raport GTU pokazuje więc odporność samochodów na zużycie eksploatacyjne. Wyniki tegorocznej edycji oparto o ponad 5 mln badań technicznych.

Które samochody okazały się najlepsze w poszczególnych klasach i rocznikach?

Samochody małe

Egzemplarze maksymalnie 3-letnie
1. Audi A1
2. Mazda2
3. Opel Adam
***
32. Chevrolet Spark

Egzemplarze 4/5-letnie
1. Toyota iQ
2. Audi A1
3. SEAT Mii
***
38. Dacia Sandero

Egzemplarze 6/7-letnie
1. Toyota iQ
2. Audi A1
3. Mazda2
***
33. Dacia Sandero

Egzemplarze 8/9-letnie
1. Mazda2
2. Toyota Yaris
3. Honda Jazz
***
28. Kia Picanto

Egzemplarze ponad 9-letnie
1. Toyota Yaris
2. Honda Jazz
3. Toyota Aygo
***
25. Suzuki Alto

Kompakty

Egzemplarze maksymalnie 3-letnie
1. Mercedes Klasy A
2. Volkswagen Golf VII
3. Audi A3
***
21. Renault Megane

Egzemplarze 4/5-letnie
1. Volkswagen Golf VII
2. Subaru Impreza
3. Mazda3
***
20. Kia cee'd

Egzemplarze 6/7-letnie
1. Mercedes Klasy A
2. Toyota Prius
3. Volkswagen Golf VI
***
17. Citroen C4

Egzemplarze 8/9-letnie
1. Toyota Prius
2. Mercedes Klasy A
3. Volkswagen Golf VI
***
17. Renault Megane

Egzemplarze ponad 9-letnie
1. Toyota Prius
2. Mercedes Klasy A
3. Toyota Auris
***
14. Renault Megane

Klasa średnia

Egzemplarze maksymalnie 3-letnie
1. Mercedes Klasy C
2. Audi A4
3. Volvo S60/V60
***
12. Citroen C5

Egzemplarze 4/5-letnie
1. Mercedes Klasy C
2. Audi A4
3. Volvo S60/V60
***
13. Citroen C5

Egzemplarze 6/7-letnie
1. Mercedes Klasy C
2. Audi A4
3. Skoda Superb
***
11. Citroen C5

Egzemplarze 8/9-letnie
1. Mercedes Klasy C
2. Audi A4
3. BMW Serii 3
***
11. Opel Insignia

Egzemplarze ponad 9-letnie
1. Toyota Avensis
2. Audi A4
3. Mercedes Klasy C
***
12. Opel Vectra

Vany/minivany

Egzemplarze maksymalnie 3-letnie
1. Mercedes Klasy B
2. Toyota Verso
3. Ford C-Max
***
17. Renault Kangoo

Egzemplarze 4/5-letnie
1. Mercedes Klasy B
2. Hyundai ix20
3. Opel Meriva
***
16. Renault Kangoo

Egzemplarze 6/7-letnie
1. Mercedes Klasy B
2. Toyota Verso
3. Ford C-Max
***
17. Renault Kangoo

Egzemplarze 8/9-letnie
1. Mercedes Klasy B
2. Toyota Verso
3. Ford C-Max
***
18. Renault Kangoo

Egzemplarze ponad 9-letnie
1. Toyota Verso
2. Mercedes Klasy B
3. Ford S-Max
***
16. Volkswagen Sharan

SUV-y/terenowe

Egzemplarze maksymalnie 3-letnie
1. Mercedes GLA
2. Mercedes GLK
3. Audi Q3
***
35. Dacia Duster

Egzemplarze 4/5-letnie
1. Audi Q3
2. Audi Q5
3. Mercedes GLK
***
31. Hyundai Santa Fe

Egzemplarze 6/7-letnie
1. Audi Q5
2. BMW X1
3. Mercedes GLK
***
25. Dacia Duster

Egzemplarze 8/9-letnie
1. Audi Q5
2. Porsche Cayenne
3. Mercedes GLK
***
20. Kia Sorento

Egzemplarze ponad 9-letnie
1. Porsche Cayenne
2. Subaru Forester
3. Toyota RAV4
***
17. Mercedes Klasy M

Więcej o:
Komentarze (48)
Raport awaryjności GTU 2018 - najmniej awaryjne samochody
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Ja

    0

    Niemieckie samochody do 3 lat jako tako ale potem szprot ,hybrydy biją na łeb wszystkie ,ja mam auris z 2011r mam przejechane 100tys od nowości nic a nic niewymieniane,olej i filtry tylko ,klocki w połowie wytarte,tarcze jak nowe,bateria w 100% sprawna w każdym segmencie aut hybryda powinna być na 1 miejscu ale Niemcy nie maja hybrydy która dorówna toyocie i tyle w temacie

  • Gość: Arek

    0

    Toyoty Prius w USA mają przejechanie po 300tysięcy mil mają 18 lat i jeżdżą dalej

  • Gość: gość

    0

    zmanipulowany ranking, nie ma żadnego lexusa, bo by ich wszystkich zjadł...

  • Gość: Roman

    0

    ha,ha,ha Najwiekszy bubel -Mercedes A140.POlSKA SYRENA byla lepsza i palila 1/3
    mniej 40 lat temu

  • goostuff

    Oceniono 6 razy 6

    No jak Niemcy podali...
    W czołówce widzę VW, na końcu Renault.
    Ciekawe - właśnie po 7 latach kompletnie bezstresowego użytkowania Laguny przesiadłem się na auto koncernu VW i od pół roku walczę z usterkami (zaparowane reflektory, niedziałąjący sysytem infotainment system z mapami nawigacji zmyślonymi gdzies na drugim końcu świata, puszczające spinki zderzaka, absurdalne zachowanie systemu bezkluczykowego, wieczne dolewki płynu chłodzącego...). Do tego aroganckie zachowanie pracowników infolinii, serwis twierdzący, że "tak ma być", i nagle konieczność stawienia się na przeglądzie po 15 tys. km, o którym nie było mowy przy zakupie auta.
    Acha, jeszcze zużycie paliwa - żeby zejść poniżej 10 l/100 km muszę jechać w dół, średnio 11,3 (katalogowo 6,7, wg sprzedawcy 8-9 litrów).
    Mój ostatni samochód od tych oszustów.
    A Wy wierzcie w co chcecie...

  • Gość: Wojtek

    Oceniono 6 razy 6

    Goebbels byłby z was dumny bracia Germanie.

  • Gość: Ob

    0

    Czy ranking jest wiarygodny w stosunku do aut sprowadzanych z zachodu,które oferują nasi handlarze,tj. zajechanych, z cofnietymi licznikami,powypadkowych,naprawianych jak najniższym kosztem,na nieoryginalnych częściach?

  • caesar_pl

    Oceniono 1 raz -1

    Ta wiadomosc was Polakow dobije:
    VW weiter Nummer 1.Laut internen Prognosen seien es deutlich mehr als 10,5 (Vorjahr: 10,3) Millionen gewesen, schreibt die Bild am Sonntag. Am Ende würden es wohl rund 10,7 Millionen sein, die genauen Zahlen stünden noch nicht fest.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX