Najmniej awaryjne samochody - raport GTU 2018

Niemcy sprawdzili stan techniczny ponad 5 mln samochodów. Tak powstał najnowszy raport GTU.

Polacy sprowadzają rocznie około miliona samochodów używanych. Większość z nich pochodzi z Niemiec, dlatego raporty usterkowości przygotowywane przez naszych zachodnich sąsiadów powinniśmy śledzić bardzo dokładnie.

Eksperci GTU (Gesellschaft für Technische Überwachung - Towarzystwo Nadzoru Technicznego) badają sprawność techniczną aut, a nie pojawiające się usterki uniemożliwiające dalszą jazdę. Jak podczas typowego badania technicznego, oceniane są oświetlenie, układ hamulcowy, układ kierowniczy, zawieszenie, toksyczność spalin. Sprawdzany jest też stan ogumienia i szyb (czy nie są porysowane). Raport GTU pokazuje więc odporność samochodów na zużycie eksploatacyjne. Wyniki tegorocznej edycji oparto o ponad 5 mln badań technicznych.

Które samochody okazały się najlepsze w poszczególnych klasach i rocznikach?

Samochody małe

Egzemplarze maksymalnie 3-letnie
1. Audi A1
2. Mazda2
3. Opel Adam
***
32. Chevrolet Spark

Egzemplarze 4/5-letnie
1. Toyota iQ
2. Audi A1
3. SEAT Mii
***
38. Dacia Sandero

Egzemplarze 6/7-letnie
1. Toyota iQ
2. Audi A1
3. Mazda2
***
33. Dacia Sandero

Egzemplarze 8/9-letnie
1. Mazda2
2. Toyota Yaris
3. Honda Jazz
***
28. Kia Picanto

Egzemplarze ponad 9-letnie
1. Toyota Yaris
2. Honda Jazz
3. Toyota Aygo
***
25. Suzuki Alto

Kompakty

Egzemplarze maksymalnie 3-letnie
1. Mercedes Klasy A
2. Volkswagen Golf VII
3. Audi A3
***
21. Renault Megane

Egzemplarze 4/5-letnie
1. Volkswagen Golf VII
2. Subaru Impreza
3. Mazda3
***
20. Kia cee'd

Egzemplarze 6/7-letnie
1. Mercedes Klasy A
2. Toyota Prius
3. Volkswagen Golf VI
***
17. Citroen C4

Egzemplarze 8/9-letnie
1. Toyota Prius
2. Mercedes Klasy A
3. Volkswagen Golf VI
***
17. Renault Megane

Egzemplarze ponad 9-letnie
1. Toyota Prius
2. Mercedes Klasy A
3. Toyota Auris
***
14. Renault Megane

Klasa średnia

Egzemplarze maksymalnie 3-letnie
1. Mercedes Klasy C
2. Audi A4
3. Volvo S60/V60
***
12. Citroen C5

Egzemplarze 4/5-letnie
1. Mercedes Klasy C
2. Audi A4
3. Volvo S60/V60
***
13. Citroen C5

Egzemplarze 6/7-letnie
1. Mercedes Klasy C
2. Audi A4
3. Skoda Superb
***
11. Citroen C5

Egzemplarze 8/9-letnie
1. Mercedes Klasy C
2. Audi A4
3. BMW Serii 3
***
11. Opel Insignia

Egzemplarze ponad 9-letnie
1. Toyota Avensis
2. Audi A4
3. Mercedes Klasy C
***
12. Opel Vectra

Vany/minivany

Egzemplarze maksymalnie 3-letnie
1. Mercedes Klasy B
2. Toyota Verso
3. Ford C-Max
***
17. Renault Kangoo

Egzemplarze 4/5-letnie
1. Mercedes Klasy B
2. Hyundai ix20
3. Opel Meriva
***
16. Renault Kangoo

Egzemplarze 6/7-letnie
1. Mercedes Klasy B
2. Toyota Verso
3. Ford C-Max
***
17. Renault Kangoo

Egzemplarze 8/9-letnie
1. Mercedes Klasy B
2. Toyota Verso
3. Ford C-Max
***
18. Renault Kangoo

Egzemplarze ponad 9-letnie
1. Toyota Verso
2. Mercedes Klasy B
3. Ford S-Max
***
16. Volkswagen Sharan

SUV-y/terenowe

Egzemplarze maksymalnie 3-letnie
1. Mercedes GLA
2. Mercedes GLK
3. Audi Q3
***
35. Dacia Duster

Egzemplarze 4/5-letnie
1. Audi Q3
2. Audi Q5
3. Mercedes GLK
***
31. Hyundai Santa Fe

Egzemplarze 6/7-letnie
1. Audi Q5
2. BMW X1
3. Mercedes GLK
***
25. Dacia Duster

Egzemplarze 8/9-letnie
1. Audi Q5
2. Porsche Cayenne
3. Mercedes GLK
***
20. Kia Sorento

Egzemplarze ponad 9-letnie
1. Porsche Cayenne
2. Subaru Forester
3. Toyota RAV4
***
17. Mercedes Klasy M

Więcej o:
Komentarze (48)
Raport awaryjności GTU 2018 - najmniej awaryjne samochody
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ...

    Oceniono 32 razy -12

    A gdzie te wasze Hondy, Mazdy, Lexusy i inne najlepsze auta świata?
    Coś nie święcą czołowych pozycji, rozumiem dziennikarze w zmowie, przekupieni, oszuści i ogólnie VAG to g***. Ze statystyką się nie wygra.
    Czekam na minusy i pozdrawiam wszystkich...

  • Gość: SWIYNTY

    Oceniono 6 razy -4

    jesteś pan do dupy expertem na gaunie sie znosz kaj raport o PANDACH DLA biedaków gorszego sortu HHEEJJ

  • jck12

    Oceniono 8 razy -4

    Niemiecka jakoś

  • Gość: bączek

    Oceniono 7 razy -3

    Yaris widze znowu w rankingu. Jak sobie przypomne jak pare lat temu go mialem to faktycznie większych problemów nie było. Sworzeń wahacza był do wymiany przez ten czas ale z delphi kupiłem w standardzie oe więc wytrzymałościowo ok i cenowo też. Ogólnie tojki to mało awaryjne auta.

  • Gość: Damian

    Oceniono 6 razy -2

    Śmigam rodiusem i dla mnie to jest niezawodne auto. Może u nas jeszcze nie jeździ tak dużo tych aut ale świadomośc klasy tych samochodów będzie rosła.

  • caesar_pl

    Oceniono 1 raz -1

    Ta wiadomosc was Polakow dobije:
    VW weiter Nummer 1.Laut internen Prognosen seien es deutlich mehr als 10,5 (Vorjahr: 10,3) Millionen gewesen, schreibt die Bild am Sonntag. Am Ende würden es wohl rund 10,7 Millionen sein, die genauen Zahlen stünden noch nicht fest.

  • Gość: Ja

    0

    Niemieckie samochody do 3 lat jako tako ale potem szprot ,hybrydy biją na łeb wszystkie ,ja mam auris z 2011r mam przejechane 100tys od nowości nic a nic niewymieniane,olej i filtry tylko ,klocki w połowie wytarte,tarcze jak nowe,bateria w 100% sprawna w każdym segmencie aut hybryda powinna być na 1 miejscu ale Niemcy nie maja hybrydy która dorówna toyocie i tyle w temacie

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX