Z tymi problematycznymi sytuacjami powinien poradzić sobie każdy kierowca. Ty też potrafisz?

Umiejętność radzenia sobie w nieprzewidzianych okolicznościach jest bardzo pożądaną cechą. Sytuacje, które opisujemy poniżej, mogą przytrafić się każdemu kierowcy. Błahe z pozoru usterki, mogą skutecznie uprzykrzyć życie. Podpowiadamy, jak niewielkim wysiłkiem sobie z nimi poradzić.

Niezależnie od wieku samochodu, warto wozić w bagażniku zestaw podstawowych narzędzi. W trasie przyda się kawałek drutu, taśma, kombinerki, manometr, opaski zaciskowe do przewodów, płaski i krzyżowy wkrętak, nożyk do tapet, sznurek, a także uniwersalny zestaw kluczy. Taki ekwipunek zajmie niewiele miejsca, kosztuje kilkadziesiąt złotych i pomoże wybawić z niejednej sytuacji podbramkowej.

Gdy auto straci ładowanie - nie panikuj

Migająca kontrolka ładowania to bardzo nieprzyjemny moment. Jeśli pojawi się w trasie, pod żadnym pozorem nie należy wyłączać silnika. Trzeba zmniejszyć do minimum pobór prądu przez pokładowe odbiorniki (radio, klimatyzacja, nawiew, ogrzewanie szyby, podgrzewane fotele lub kierownica) i próbować dojechać do najbliższego mechanika. Zasilanie powinno wystarczyć na około 50 kilometrów.

Przyczyną takiego stanu rzeczy jest zazwyczaj uszkodzony alternator lub zerwany pasek napędu osprzętu. Nie dysponując zapasowym paskiem i odpowiednimi umiejętnościami koniecznymi do jego wymiany na autostradowym parkingu, niezbędna okaże się pomoc pobliskiego fachowca.

Zobacz także: Polacy lubią wypożyczanie samochodów na minuty. Carsharing może zrewolucjonizować transport w naszych miastach

Sposób na oberwany wydech

To przykład na to, dlaczego warto wozić w samochodzie kawałek drutu. Przyda się do doraźnej naprawy fragmentu wydechu. Oberwanie kawałka układu wydechowego to problem, który dotyczy zwłaszcza samochodów kilku i kilkunastoletnich. Niezabezpieczane regularnie podwozie szybko atakuje rdza. Wydech jest jednym z najbardziej narażonych na korozję elementów, a do najczęstszych awarii należy urwanie się mocowania.

Jeśli kierowcę dobiegną niepokojące, metaliczne dźwięki, a w lusterku wstecznym ujrzy pióropusz iskier, musi czym prędzej zatrzymać samochód w bezpiecznym miejscu. Następnie, należy poczekać przynajmniej kilkanaście minut na ostygnięcie układu i poszukać wspomnianego kawałka drutu. Podwieszenie końcówki wydechu do stabilnego elementu nie należy do skomplikowanych zadań. Nie warto używać sznurka, bo wysoka temperatura może doprowadzić do jego zapłonu.

Zobacz także: Kiedy ubezpieczenie OC przedłuży się automatycznie? Zmiany w prawie działają na korzyść kierowców

Jak sobie poradzić z pękniętym przewodem?

Gumowe przewody z czasem parcieją. Do ich przerwania lub nieszczelności najczęściej dochodzi w okolicy ich mocowania do metalowego króćca. Wbrew pozorom, naprawa nie będzie skomplikowana. W tym celu należy użyć nożyk do tapet lub grzybiarską finkę i odciąć uszkodzoną końcówkę. Skrócony przewód powinien bez większych trudności "wskoczyć" na swoje miejsce. Jeżeli zniszczył się także blaszany zacisk, można go zastąpić tymczasowo elastyczną obejmą z tworzywa, powszechnie zwaną „trytytką”.

Domowymi sposobami można nie tylko doraźnie naprawić auto, gdy awaria przydarzy się w trasie, ale także usunąć drobne usterki wynikające z normalnej eksploatacji samochodu

Jak łatwo wypolerować reflektory?

Po latach eksploatacji klosze reflektorów tracą swoją przejrzystość, a światło z większym trudem przedostaje się na zewnątrz. Ich przejrzystość łatwo poprawić używając pasty do zębów i szmatki.

Zawarta w paście soda ma właściwości lekko ścierne, co pomoże usunąć z powierzchni niewielkie rysy i zmatowienie poliwęglanowych lamp. Użytkownicy donoszą, że im tańszy produkt, tym lepiej usuwa niedoskonałości. Aby to zrobić, wystarczy kulistymi ruchami wcierać w klosze pastę. Efekt powinien być widoczny już po kilku minutach.

Suszarka pomoże usunąć naklejki

To jedna z popularniejszych metod na usuwanie naklejek z szyby. W ten sposób, łatwo się pozbyć niepotrzebnej nalepki homologacyjnej z numerem rejestracyjnym lub obowiązkowych w niektórych krajach winiet. Zbyt duża ilość po jakimś czasie zacznie ograniczać widoczność i wygląda brzydko.

Zrywanie na zimno jest karkołomne i niedokładne. Podgrzanie naklejki oraz jej kleju ciepłym powietrzem z suszarki, rozwiąże problem. Po zmięknięciu, należy podważyć krawędź ostrym przedmiotem (żyletką, nożykiem) i oderwać ją od szyby. Podczas kierowania gorącego strumienia warto pamiętać, że szyba nie lubi silnego, punktowego grzania.

Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj: Jak usunąć naklejkę rejestracyjną z przedniej szyby

Jak sprawnie uzupełnić płyn w spryskiwaczu

Nalewanie płynu do spryskiwacza z dużej bańki wielu kierowcom przysparza trudności. Aby tego uniknąć, wystarczy obrócić pojemnik do góry nogami. Otwór zazwyczaj nie jest ustawiony centralnie na środku górnej ściany pojemnika, tylko nieco z boku. Pojemnik należy przekręcić tak, by otwór znajdował się w najwyższym punkcie. Podczas wylewania, powietrze przedostające się do butelki będzie stabilizowało strumień i ułatwi trafienie w niewielki wlew.

Więcej o:
Komentarze (2)
Z tymi problematycznymi sytuacjami powinien poradzić sobie każdy kierowca. Ty też potrafisz?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • fakej

    Oceniono 5 razy 1

    Można i tak, chociaż jeśli nie bierze się udziału w rajdzie Paryż-Dakar to zestaw:

    "kawałek drutu, taśma, kombinerki, manometr, opaski zaciskowe do przewodów, płaski i krzyżowy wkrętak, nożyk do tapet, sznurek, a także uniwersalny zestaw kluczy."

    można z powodzeniem zostawić w szopie a na podróż zabrać telefon.

  • Konto Ja1

    Oceniono 2 razy 0

    Ja potrafię. Ale nie będę się wygłupiał.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX