VW Golf czuje oddech Skody Octavii. To nie spodoba się Niemcom

Volkswagen Golf cieszy się ogromną popularnością. Niemiecki model jest synonimem klasy kompaktowej, ale tuż za jego plecami rośnie bardzo poważny konkurent. Paradoksalnie z tego samego koncernu.

Segment samochodów kompaktowych nadal cieszy się ogromną popularnością. Volkswagen Golf – najpopularniejszy samochód osobowy, od początku roku króluje na takich rynkach jak Austria, Belgia, Luksemburg, Norwegia i oczywiście Niemcy, gdzie sprzedano aż 129 514 egzemplarzy.

Jednak tuż za plecami niemieckiego modelu czai się czeska siostra – Octavia, która zdobyła takie rynku jak Polska, Chorwacja, Estonia, Czechy, Finlandia czy Szwajcaria. Liderem jest również na Słowacji, gdzie równą popularnością cieszy się również mniejsza Fabia. Coraz większa popularność czeskiego modelu może skanibalizować sprzedaż Golfa. W końcu Skoda jest nie tylko trochę większa, ale przy okazji tańsza od Golfa, wcale nie ustępując mu pod względem technologii. Można się spodziewać, że ta wewnętrzna rywalizacja prędzej czy później pociągnie za sobą negatywne skutki dla Skody.

Zobacz także: Skoda wykańcza Volkswagena? Ma przestać robić wewnętrzną konkurencję i zacząć płacić

Volkswagen Golf po faceliftinguVolkswagen Golf po faceliftingu Fot. Volkswagen

Na trzecim miejscu rankingu popularności wylądowało Renault Clio, zaliczając pozycję lidera na czterech rynkach – Francja, Holandia, Portugalia i Słowenia. W poszczególnych krajach Europy bardzo często okazuje się, że dominuje lokalny patriotyzm. Dlatego w Szwecji liderem jest Volvo XC60, w Hiszpanii Seat Ibiza, a Rumuni wybierają Dacię Logan, a Włosi Fiata Pandę. Z kolei na Litwie dużą popularnością cieszy się Fiat 500. Jako ciekawostkę warto odnotować fakt, że w Wielkiej Brytanii największą popularnością cieszy się Ford Fiesta. Sprzedano tam ponad 75 tys. egzemplarzy.

Honda Civic Type R - wciąż liczą się emocje!

Który kompakt z koncernu VAG jest Twoim zdaniem najlepszym wyborem?
Więcej o:
Komentarze (19)
Volkswagen Golf, Skoda Octavia - sprzedaż, ceny, porównanie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • jck12

    Oceniono 16 razy 14

    To niech Niemcy z VW powiedzą Niemcom ze skody żeby oddychali w inną stronę.

  • luki.wawa

    Oceniono 15 razy 9

    Skoda to sub marka VW. Bez zgody VAG w Skodzie mogą sobie wodę w kiblach spuszczać. VAG chciał za dużo zarobić i zaczął robić auta przez kalkę zmieniając tylko logo na masce . A że klienci zauważyli że jeżeli nie widać różnicy to po co przepłacać. Nawet Niemcy uważają że Skoda jest Niemiecka to po co kupować VW.

  • czemumojloginniedziala

    Oceniono 12 razy 4

    No te reflektory po facelifcie to chyba VW kazał wstawić żeby nie robiła konkurencji audi. Brzydkie to teraz jak noc. Ale najwyraźniej w sprzedaży nie zaszkodziło.

  • danny_trejo

    Oceniono 2 razy 2

    Te modele nie konkuruja na rynku, a uzupelniaja sie. Octavia jest kierowana do nieco innego odbiorcy niz Golf i jej wysoka sprzedaz na pewno nikogo w VAG nie martwi.

  • Gość: Robignek

    Oceniono 2 razy 2

    naciągany artykuł, który raczej nie jest przedmiotem refleksji w VW, gdyż adresatami sa inne osoby. kto inny wybiera Golfa - młodzi/single lub jako drugi samochód w rodzinie, a kto inny Octavii - dla rodziny, liftback/kombi z ogromnym bagażnikiem, bez wersji 3 dzwiowej

  • Gość: Janusz z Mechowca

    Oceniono 4 razy 2

    U nos w gminie to najpopólrnijszy jest Golf 3 i Astra 1. Ale najlepszejszy to jest Golf 3 wef limitowany wersji Szpachelwagen.

  • Człek Poczciwy

    Oceniono 3 razy 1

    Popularność Forda Fiesty mnie nie dziwi. Był okres kilka lat temu, gdy Fiesta była jednym z najchętniej kupowanych aut i w Polsce. Sam miałem wówczas Fiestę z ostatnim silnikiem wykonanym w technice 8-zaworowej (1.2 dcm3, 70 kM) i poza tylną kanapą, która tandetna nieco była, zaskoczony byłem "dzielnością" tego auta. Fordzik był całkiem żwawy i zwinny, co docenia się w mieście. Pomimo powiedzenia, że "Ford g_w_o wort" okazał się autem nie sprawiającym żadnych kłopotów eksploatacyjnych i w bardzo dobrym ogólnym stanie, po 11 latach użytkowania przez 2 pokolenia w naszej rodzinie, przeszedł w inne dobre ręce. A nowa Fiesta, choć to mniejszy Focus, jest w swych proporcjach dużo ładniejsza od większego "brata". Na plastiki we wnętrzach Forda spuśćmy zasłonę milczenia - po prostu koszmar niestety.

  • Gość: Janek

    0

    Problem w tym, że Octavia jest od Golfa droższa. Proponuje zabawę w konfiguratorach.

  • Gość: ppp

    Oceniono 5 razy -3

    Skoda powinna byc Dacia VAGa . a Seat lADA vagA.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX