Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - szybka i piekielnie droga

Właśnie poznaliśmy cenę najszybszego SUV-a na świecie. Dealerzy Alfa Romeo zbierają zamówienia na model Stelvio Quadrifoglio.

Pod maską sportowego SUV-a zainstalowano podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 2,9 litra. Jednostka stworzona przy współpracy Ferrari rozwija 510 KM maksymalnej mocy oraz 600 Nm momentu obrotowego w zakresie 2500-5000 obr./min. Całość trafia na wszystkie koła przy współpracy automatycznej, 8-biegowej skrzyni, która potrafi zmienić przełożenie w 150 milisekund.

Dystrybucja momentu obrotowego jest realizowana przez system Q4, który w normalnych warunkach przekazuje 100 proc. momentu obrotowego na tylną oś. Gdy dojdzie do utraty przyczepności do akcji włącza się przednia oś. Do tego aktywny dyferencjał wyposażony w dwa sprzęgła potrafi rozdzielać precyzyjnie moment pomiędzy kołami.

Zobacz także: Hennessey Venom F5 - 1600-konny "pogromca Bugatti Chirona"

Alfa Romeo StelvioAlfa Romeo Stelvio fot. Alfa Romeo

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio waży zaledwie 1830 kg, a to oznacza, że na 1 KM przypada tylko 3,6 kg masy samochodu. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 283 km/h. Kilka tygodni temu kierowca testowy Alfa Romeo przejechał najmocniejszym SUV-em przez legendarne „zielone piekło” w czasie 7 minut i 51,7 sekundy.

Polski cennik modelu Stelvio Quadrifoglio zaczyna się od kwoty 402 800 zł. W salonach Audi i BMW nie znajdziemy równie potężnego SUV-a w tej klasie. W szranki ze Stelvio może za to stanąć Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+. Podstawowa wersja kosztuje 380 000 zł (4.0 476 KM), a ta oznaczona literą S - 417 800 zł (4.0 510 KM). Ścigać się z Alfą Romeo QV może także spróbować kosztujące 429 420 zł Porsche Macan w topowej wersji Turbo z pakietem Performance (3.6 440 KM).

Zobacz także: Rekordowa popularność SUV-ów. Czy to koniec kombi i hatchbacków?

Czy Twoim zdaniem Alfa Romeo Stelvio QV to najlepszy sportowy SUV w klasie?
Więcej o:
Komentarze (25)
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - ceny, konkurenci, osiągi
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: SamiecAlpha

    Oceniono 9 razy 9

    Wybierając Alfę płacisz za jej serce jskie skrywa pod maską, wybierasz prawdziwego ducha motoryzacji. Wybierając niemiecki szrot płacisz krocie za tanie elektroniczne gadżety których upycha się tam bez umiaru i nazywa techniką. A pod maską rozlatujące się muzeum, wadliwa skrzynia biegów, itd.

  • Gość: andi

    Oceniono 3 razy 3

    Porsche macan Wygląda jak przysłowiowe pół du*y zza krzoka i tyle w temacie.

  • Gość: Szro

    Oceniono 5 razy -5

    Honda Civic jest szybsza na Nurburgringu :D

  • Gość: ahl

    Oceniono 13 razy -5

    Przestancie z tymi czasami z Nürburgringu. Nikt powazny nie przywiazuje do nich wiekszej uwagi. Jest to zwykly marketing i uciecha dla laikow. Nie ma zadnej oficjalnej klasyfikacji czasow bo nikt nie weryfikuje aut i b. latwo mozna poczynic modyfikacje podnoszace moc badz zmieniajace zawieszenia tylko pod ten tor.

  • hijodelsol

    Oceniono 10 razy -10

    To wybrałbym jednak Mercedesa GLC Coupe AMG 63S. Szybszy, w podobnej cenie, ale z ręcznie składanym silnikiem V8, 4 litry pojemności, a nie 2.9 litra, wcale nie brzydszy w wersji AMG, a na pewno mniej awaryjny.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX