Trasa Via Carpatia cały czas rośnie. Kiedy kolejne odcinki?

Kilka dni temu podpisano umowę na realizację kolejnego odcinka drogi ekspresowej S19, wchodzącej w skład via Carpatia. Prawie 33 kilometrów drogi będzie kosztować ponad 720 mln zł.

Kilka dni temu podpisano umowę na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S19, wchodzącej w skład Via Carpatia, pomiędzy Kraśnikiem a Lasami Janowskimi. Inwestycja obejmuje projekt i budowę odcinka o długości 33 kilometrów. Całość podzielono na trzy etapy.

Etap Kraśnik Południe – Janów Lubelski wybudują firmy Strabag i Strabag Infrastruktura południe. Odcinek o długości 18 km pochłonie blisko 390 mln zł. Kolejna część to obwodnica Janowa Lubelskiego – odcinek o długości 7 km, za kwotę 148 mln zł wybuduje Mota-Engil Central Europe. Z kolei ostatni, 8-kilometrowy odcinek pomiędzy Janowem Lubelskim Południe a Lasami Janowskimi wybuduje za 183,6 mln zł konsorcjum Strabag i Strabag Południe.

Zobacz także: Nowy samochód z salonu wcale nie musi kosztować fortuny. Budżetowe kompakty podbijają Polskę

Trasa S19 pomiędzy Kraśnikiem a Lasami Janowskimi to dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu. Projekt zakłada możliwość rozszerzenia drogi w przyszłości o jeszcze jeden pas. Umowa przewiduje 34 miesiące na realizację inwestycji, z wyłączeniem okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca). Otwarcie jest zapowiadane na wiosnę 2021 roku.

Trasa Via Carpatia ułatwi podróżowanie w tej części Europy. Drogę docenią kierowcy podróżujący przez Litwę, Polskę, Słowację, Rumunię, Bułgarię i Grecję. Do projektu dołączyły nawet państwa niezrzeszone w Unii Europejskiej – Turcja i Ukraina, a zainteresowanie wyraziła Serbia i Czarnogóra.

Zobacz także: Aż strach się bać tych aut. Brzydkie, awaryjne i doprowadzą do bankructwa

Nowy Citroen C3 - test

Więcej o:
Komentarze (65)
Via Carpatia - drogi, miasta, inwestycje, kiedy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • grma

    Oceniono 71 razy 53

    Jaka najważniejsza droga w Polsce (nagłówek z głównej)?! Kto się w redakcji tak mocno w głowę uderzył?

  • Gość: Stary qfwfq

    Oceniono 41 razy 33

    Co za debil napisal tytul ze to najwazniejsza droga w Polsce? Moze nazwisko poda

  • Gość: Raaa

    Oceniono 47 razy 25

    To jest droga dla Litwy w celu przekierowania całego ruchu towarowego do Kłajpedy z pominięciem portów w Gdańsku i Gdyni. Ale to nie są pisowskie miasta, więc problemu nie ma. Ważne, żeby na Podlasiu kebaby wieprzowe kierowcom sprzedawać.

  • kretek_bladzi

    Oceniono 32 razy 18

    "To już pewne. Powstanie kolejny odcinek najważniejszej drogi w Polsce. Oto lokalizacja"
    Czy S-19 to najważniejsza droga w Polsce
    Ja rozumiem, że każdy chce mieć autostradę czy eskę, ale obecna 19, której ruch ma przejąć S-19 ma odcinki z natężeniem 3-4 tys (wg generalnego pomiaru ruchu 2015) pojazdów na dobę, czyli auto co 40 sekund. Czy nie ma ważniejszych inwestycji w Polsce do wykonania?

  • bosman64

    Oceniono 36 razy 16

    Niech budują. Przyjaźni Polsce Litwini będą mieli jak jeździć na wakacje nad morze czarne. Innego zastosowania dla tej trasy nie widzę. Główne kierunki polskiej gospodarki to zachód a z Gdańska czy Mazowsza nie ma jak rozsądnie dojechać do granicy. Via Carpatia to napewno gospodarczo priorytetowa trasa.

  • Gość: Co z S1

    Oceniono 27 razy 15

    Co za bzdura. przejedźcie się jedynką między Katowicami a Bielskiem A o S1 ani widu ani słychu. To jest droga priorytetowa. A na Karpatii tak jak między Rzeszowem a granicą na A4 - pustki.

  • Gość: liol

    Oceniono 33 razy 15

    Wreszcie wszyscy z podlasia wyjada i bedzie mozna je wreszcie cywilizowac. Program osiedlenczy i porzadna gospodarka a nie krecenie krowimi ogonami.

  • year68

    Oceniono 22 razy 14

    Gdyby powstała w kierunku Gdańska to może i była by korzyść, ale na Litwę? Cały ruski tranzyt będzie szedł tą drogą, no ale co zrobić jak rząd jest sterowany z Moskwy.

  • adaml78

    Oceniono 25 razy 13

    Ważnośc tej drogi można rozpatrywać wyłącznie w kategoriach politycznych. Z punktu widzenia ekonomii jedynie pewne odcinki są potrabne (np Kraśnik - Lublin - Lubartów). Większośc tej drogi nie powinna być nawet przebudowywana - brak uzasadnienia ruchem na bardzo niskim poziomie 3-4 tys poj. na dobę. Dla Polski wschodniej istotne są drogi S12, S74, S17, S61 i budowana S8, a nie S19.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX