Nowy Citroen C4 Cactus - kompakt jedyny w swoim rodzaju

Citroen to jedna z tych marek, która zawsze idzie swoją drogą i nie ogląda się na innych. Citroen C4 Cactus to auto, którego odpowiednika próżno szukać u konkurencji. Teraz sympatyczny model doczekał się liftingu.

Citroen ostatnio skupiał się na segmencie B - do sprzedaży z przytupem wkroczyło nowe C3, a niedawno swoją premierę miał mały i praktyczny crossover C3 Aircross. Teraz Francuzi przeszli segment wyżej i przyszykowali pakiet zmian dla modelu C4 Cactus.

Do tej pory w Polsce mogliśmy wybrać C4 Cactusa z benzynowymi silnikami 1.2 PureTech (82 lub 110 KM) oraz wysokoprężnym 1.6 BlueHDi o mocy 99 KM. Teraz oferta Citroena C4 Cactus powiększy się o dwie najmocniejsze jednostki. Do gamy ma dołączyć bowiem 130-konny PureTech, który będzie mógł być parowany albo ze skrzynią manualną, albo automatem. Dla kierowców, którzy wolą diesle przygotowano 120-konny silnik BlueHDi.

Citroen C4 Cactus 2017Citroen C4 Cactus 2017 fot. Citroen

Jak przystało na Citroena, nowy Cactus ma być jednym z najbardziej komfortowych samochodów w segmencie. Lifting przynosi kilka ważnych nowości. Francuzi chwalą się przede wszystkim zawieszeniem z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi (Progressive Hydraulic Cushions - PHC), które ma skutecznie tłumić nierówności nawierzchni. W modelu debiutują także nowe fotele Advanced Comfort, przyjemne w dotyku, wg zapowiedzi producenta, oferujące najwyższej klasy komfort użytkowania. Do tego dodajmy lepsze wyciszenie i 12 technologii wspomagania prowadzenia, a nowy Citroen C4 Cactus może być jednym z najwygodniejszych aut w klasie.

Wśród tych 12 systemów znajdziemy m.in.: system ostrzegania o kolizji z funkcją awaryjnego hamowania, asystentów parkowania, utrzymania pasa ruchu, monitorowanie pasa ruchu czy system obserwujący zachowanie kierowcy i ostrzegający o konieczności zrobienia przerwy. Na liście opcji znajdziemy także kamerę cofania i system grip control, który wspomoże kierowcę podczas jazdy na trudnej nawierzchni.

Citroen C4 Cactus 2017Citroen C4 Cactus 2017 fot. Citroen

Nowy Citroen C4 Cactus to kolejny krok w kształtowaniu się wyjątkowej stylistyki francuskiego producenta. Tak na zewnątrz jak i wewnątrz modelu. C4 Cactus - choć teraz już nie tak szalony i bezkompromisowy jak przed liftem - w dalszym ciągu będzie się wyróżniał na drodze. Citroen nie zapomniał o cechach, za które kierowcy pokochali sympatycznego dziwoląga - są przymrużone reflektory, wyjątkowe kształty, charakterystyczny grill, AirBumpy czy jedyne w swoim rodzaju felgi.

Citroen C4 Cactus oferuje 31 kombinacji personalizacji wyglądu nadwozia dzięki 9 kolorom nadwozia i 4 pakietom kolorystycznym z różnobarwnymi akcentami, co pozwala klientom tworzyć samochody zgodnie z własnymi upodobaniami. Proponowanych będzie także co najmniej 5 różnorodnych i przytulnych tonacji wnętrza,które dostarczą wrażenia jasności, miękkości i wyrafinowania.

Citroen C4 Cactus 2017Citroen C4 Cactus 2017 fot. Citroen

Citroen C4 Cactus 2017Citroen C4 Cactus 2017 fot. Citroen

Nie wiemy jeszcze jak lifting wpłynie na cennik Citroena C4 Cactus. Aktualnie w polskich salonach najtańszy Cactus kosztuje 49 990 zł - za te pieniądze dostaniemy wersję wyposażenia Live i silnik 1.2 PureTech o mocy 82 KM. Na drugi biegunie znajdziemy 78 590 zł, 100-konnego diesla, automatyczną skrzynię biegów i topową wersję wyposażenia Shine.

Nowy Citroen C3 - test

Czy podoba Ci się nowy Citroen C4 Cactus?
Więcej o:
Komentarze (15)
Citroen C4 Cactus - lifting, silniki, zdjęcia, ceny
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • rmarcin555

    Oceniono 7 razy -7

    Problemem citroena są silniki. Sorry ale ten Pure Tech 1.2 to żadna rewelacja.

  • dmarek123

    Oceniono 6 razy 2

    rozważałem zakup. Ale zaskoczyli mnie dwoma detalami: jak tak masywne fotele mogą być tak niewygodne oraz tym że z tyłu dorosły nie usiądzie bez walenia głową w sufit. Szkoda airbumpów. Fajne były.

  • Gość: michal

    Oceniono 2 razy 0

    Rozbierając te auto na części w katalogu okazuje się ze technicznie (zawieszenie, hamulce) to połączenie citroena c3 (od 2009r) z berlingo. Więc dobrze że dodali coś z nowych technologii i lepiej wyciszyli.

  • Gość: Zaloguj się lub komentuj jako gość

    Oceniono 1 raz -1

    a uszy miał wielkie, muskularne...
    jak dla mnie bardziej samochód niż poprzedni. te gumy wyglądały jak zaprojektowane w skali matchboxa i po powiekszeniu nikt o nie nie zadbał. teraz jest jakby lepiej. tylko czy to ma napęd 4x4 w jakiejś wersji?

  • Gość: rabarbarus

    Oceniono 5 razy 1

    Przymierzałem się do C4 w zeszłym roku i zrezygnowałem. Może to jest powyżej klasy B, może to kompakt, ale w rzeczywistości to malutki samochód. Mało miejsca w środku, bagażnik jest mikroskopijny.
    Na pewno ładny i zgrabny. Na pewno oryginalny (choć dotychczasowa wersja z dużymi bumperami była bardziej oryginalna, nietypowa). Ale czy tam jest naprawdę więcej miejsca niż w takiej Fabii?

  • Gość: lechutek

    Oceniono 16 razy 12

    To bedzie hit na rynku- tak jak C3 i nowy c3 Aircross. jeszcze 10 lat temu ni pomyslałbym o Citroenie-dzis z checia , bo i jakosc jest znacznie lepsza. Absolutnie na plus!

  • Gość: Jkb

    Oceniono 19 razy 3

    To co było najważniejsze w tym aucie zniszczyli, airbampy zniknęły i nie chronią drzwi w górnej części ci było bardzo praktyczne, dupa wygląda jak wszystkie inne auta, tamta była bardzo oryginalna stylistycznie i nawiązywała to starych citroenów, daje każde pieniądze ze nie będzie się sprzedawał jak poprzednik który jeszcze bardziej udowadnia że był mega nowatorski stylistycznie, paradoksalnie nadal wygląda na nowszy jak ten. Mogli poprawić co trzeba nie zmieniając budy wcale.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX