Subaru stawia na sport. Dwie nowości w Tokio

Na salonie motoryzacyjnym w Tokio nie mogło zabraknąć marki Subaru. Japoński producent pokazał dwa sportowe modele BRZ STI Sport oraz WRX STI S208. Zła wiadomość jest taka, że raczej nie pojawią się nad Wisłą.

Nazwa modelu BRZ STI Sport może sugerować, że pod maską znajdziemy turbodoładowany silnik, ale nie tym razem. Samochód napędza 2-litrowa, czterocylindrowa konstrukcja typu bokser o mocy 197 KM.

Na pocieszenie zaserwowano kilka zmian w wyglądzie i pod karoserią. Na dobry początek zainstalowano amortyzatory firmy Sachs oraz nowe, 18-calowe felgi. W bagażniku zamontowano rozpórkę i przy okazji dostrojono tylne zawieszenie, żeby poprawić właściwości jezdne.

Zobacz także: Mazda Vision Coupe i Mazda Kai - Japończycy zapowiadają dwa przepiękne modele

Subaru wyprodukuje zaledwie 100 egzemplarzy w takim wydaniu, każdy pomalowany nietypowym lakierem Cool Grey Khaki.

Subaru WRX STI S208 Special EditionSubaru WRX STI S208 Special Edition fot. Subaru

Druga nowość to specjalne wydanie WRX STI S208 Special Edition. Auto powstanie w nakładzie 450 egzemplarzy i będzie dostępne wyłącznie dla klientów w Japonii. Pod maską pracuje turbodoładowany, 2-litrowy bokser o maksymalnej mocy 324 KM – o 28 KM więcej niż w standardowym wydaniu STI. Inżynierowie Subaru zainstalowali zregulowane zawieszenie Bilstein, układ aktywnego rozdzielania momentu obrotowego na tylnej osi oraz szybszy drążek kierowniczy.

Zobacz także: Lexus LS+ Concept, czyli kolejny krok w przyszłość

Wersja S208 Special Edition wyróżnia się 19-calowymi felgami, małym spojlerem z tyłu oraz całkiem pokaźnym splitterem zamontowanym z przodu. Auto jest dostępne w dwóch kolorach: World Rally Blue Pearl oraz Crystal White Pearl.

Jednak na specjalne życzenie klientów Subaru przygotowało wersję w kolorze Cool Grey Khaki z pakietem NBR Challenge składającym się z wielkiego, tylnego skrzydła oraz karbonowego dachu.

Audi R8 V10 Plus | Jak brzmi "Wydech Roku" Moto.pl?

Czy chciałbyś/-abyś zobaczyć te nowości na polskich drogach?
Więcej o:
Komentarze (8)
Subaru BRZ STI Sport i WRX STI S208 - premiera, zdjęcia, osiągi
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • fakej

    Oceniono 10 razy 8

    "szybszy drążek kierowniczy" rozumiem, że w specjalnej wersji ten drążek dostanie takiego speeda, że jak komuś zadrży ręka na autostradzie to znajdzie się dwa pasy obok?

  • Gość: fragles102 zablokowany przez agorapl do 2117

    Oceniono 1 raz 1

    zregulowane zawieszenie Bilstein
    co to takiego? agoro

  • Gość: no197

    Oceniono 1 raz 1

    197 kobyłek, będzie zasuwał niczym skoda RS!! jest płomień, jest po prostu sport...

  • Gość: ruby555

    Oceniono 1 raz 1

    Zregulowane ?
    Szybszy drążek pomylił się redaktorowi chyba z "szybszą" przekładnią kierowniczą.

  • Gość: abc

    Oceniono 2 razy 0

    Tylko dla klientów Japonii, żeby ich nie wk…wić padającymi silnikami 2.5l przeznaczonymi na USA oraz Europę. Wizualnie Subaru to niemal zastój, więc przy przeprojektowywaniu karoserii oraz nadwozia nie siedzą, więc zastanawiam się co oni tam robią każdego dnia w tej firmie, bo chyba chowają się po kiblach i siedzą pół dnia na tych podgrzewanych deskach. Większość firm prezentuje co ileś lat nowe silniki (Mazda zdążyła już pokazać kolejną generację Skyactiv, Honda nowe VTECi, Toyota to w ogóle obrabia równolegle kilka różnych rodzajów napędui) a Subaru nadal tłucze to samo i na dodatek nic w nich nie poprawili. To jest dla mnie fenomen. Jak już zaprezentowali 1.6l w Lemingu to się okazało, że trzeba cysternę Orlenu/Lotosa ciągnąć za sobą (pić może, ale nie z takiej pojemności). Teraz po n-latach pokazują nowy kolor lakieru - w sensie 300 inżynierów nad tym siedziało - 298 piło kawę, jeden siedział na ksero a ten ostatni współpracował z lakiernikiem przy mieszalniku? Jedyna ciekawa rzecz jaką pokazali i rewolucyjna to: Eagle Eye, ale to w sumie izraelska technologia, więc wiele się nie napracowali. To może testują nowe światła Full LED albo Android Auto oraz Apple Car Play? No też nie, bo siedzą gdzieś zakopani w średniowieczu analizując rozkład barwowy żarówki H7. Skrzynię Lineartronic z symulacją biegów mają. Napęd na cztery łapy (ten mniej i bardziej oszukany pokroju Haldexa) też już. Firma fenomen i tak samo brak normalnego importera.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX