Toyota prezentuje hybrydową taksówkę z instalacją LPG

Na salonie samochodowym w Tokio zadebiutowała Toyota JPN Taxi. Pod maską tego nietypowego samochody pracuje układ hybrydowy połączony z fabryczną instalacją LPG.

Nowy samochód Toyoty będzie produkowany w fabryce Higashi-Fuji. Każdego miesiąca zjedzie z taśm produkcyjnych 1000 egzemplarzy. Taksówki posłużą do transportu kibiców podczas Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Tokio w 2020 roku.

Auto będzie dostępne w dwóch wersjach wyposażenia: podstawowej Nagomi i luksusowej Takumi. Pod klasyczną bryłą taksówki zainstalowano wszystkie najnowocześniejsze zdobycze techniki. Elementem charakterystycznym jest całkiem spora powierzchnia przeszklona, która ułatwi podziwianie widoków za szybą, a optymalne umiejscowienie foteli oraz charakterystyczny wygląd słupków i lusterek zapewni bardzo dobrą widoczność.

Zobacz także: Uber wykradł technologię Google'a. Sąd wydał wyrok

Toyota JPN TaxiToyota JPN Taxi fot. Toyota

Toyota JPN Taxi będzie dostępna w specjalnym kolorze głębokiego indygo – koiai. Odcień nawiązuje do tradycyjnych japońskich strojów noszonych przez mieszkańców Kraju Kwitnącej wiśni. Auto zaprojektowano z myślą o wygodzie pasażerów, a szczególnie turystów, dzieci, seniorów i osób niepełnosprawnych. Niska podłoga oraz szeroko otwierane, przesuwane tylne drzwi ułatwią wsiadanie i wysiadanie oraz wjazd na wózku inwalidzkim. Pasy bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach są podświetlane diodami LED, które ułatwią korzystanie po zmroku. Do kabiny będzie trafiać oczyszczone i zjonizowane powietrze, a w bogatszej wersji wyposażenia zainstalowano system cyrkulacji powietrza pod sufitem oraz nawiewy w tylnych fotelach. Pasażerowie będą mogli samodzielnie ustawić temperaturę w tylnej części kabiny.

Zobacz także: Miejski crossover Opla z fabryczną instalacją LPG

Na pokładzie samochodu zainstalowano 6 poduszek powietrznych oraz pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense. System Intelligent Clearance Sonar wspomaga bezpieczne ruszanie z parkingu.

Toyota JPN TaxiToyota JPN Taxi fot. Toyota

Głównym założeniem przy projektowaniu tego samochody była dbałość o środowisko oraz niskie koszty eksploatacji. JPN Taxi ma pod maską napęd hybrydowy z instalacją LPG. Średnie zużycie paliwa podawane przez producenta wynosi 5,1 l/100 km. Inżynierowie zastosowali wiele rozwiązań, które obniżą koszty eksploatacji. Na przykład silnik wyposażono w bezobsługową pompę cieczy, zderzaki są trzyczęściowe, a przednie zawieszenie zawiera specjalnie zaprojektowane sprężyny.

Więcej o: