Polestar 1 - pierwsze dzieło odnowionej submarki Volvo

To był mocny punkt Salonu Samochodowego w Szanghaju. Polestar 1 jest pierwszym dziełem odnowionego Polestara - marki działającej pod wodzą Volvo.

Produkcja modelu Polestar 1 ruszy w połowie 2019 roku. Dwudrzwiowe coupe o opływowych liniach wyposażono w jeden silnik spalinowy i dwa elektryczne umieszczone przy tylnych kołach. Cały zestaw generuje 600 KM maksymalnej mocy i 1000 Nm momentu obrotowego, a naładowana do pełna bateria pozwala przejechać 150 km.

Pierwszy model Polestar bazuje na płycie podłogowej SPA, którą zmniejszono o połowę. Hybrydowy model ma 4,5 metra długości – jest o 65 cm krótszy od najdłuższej odmiany Volvo S90.

Jest to pierwszy samochód na świecie, w którym wykorzystano nowoczesne zawieszenie zaprojektowane przez firmę Ohlins - Continuously Controlled Electronic Suspension (CESi). Producent zapowiada, że pierwszy pokonany zakręt pokaże możliwości tej konstrukcji. Każdy amortyzator wyposażono w elektroniczny zawór, który reaguje na rodzaj nawierzchni i styl jazdy kierowcy. Czas reakcji wynosi zaledwie 2 ms – tyle wystarczy, żeby całkowicie zmienić charakterystykę pracy zawieszenia. Poza tym kierowca może wybrać jeden z zaprogramowanych trybów.

Polestar 1Polestar 1 Fot. Polestar/Volvo

Polestar 1 jest pierwszym samochodem od szwedzkiego producenta, którego nadwozie jest wykonane w większości z włókna węglowego. Zastosowanie materiału pozwoliło obniżyć masę o 230 kg, zwiększyć sztywność nadwozia oraz maksymalnie obniżyć środek ciężkości.

Grupa Volvo Car już zapowiada kolejne modele. Polestar 2 będzie konkurentem Tesli Model 3 i zadebiutuje pod koniec 2019 roku. Polestar 3 jest na razie w fazie projektowania. Auto będzie elektrycznym przedstawicielem segmentu SUV.

Czym jest marka Polestar

Logotypem Polestar do niedawna oznaczano najbardziej sportowe odmiany samochodów Volvo. Markę można było porównywać do tego, czym dla Mercedesa jest AMG, a dla BMW - M GmbH, czyli ich sportowe oddziały. Jednak Szwedzi (a raczej ich chińscy właściciele) ogłosili niedawno, że Polestar nie będzie już tym, czym było do tej pory. Wydzielono osobną markę, która specjalizuje się w samochodach hybrydowych i elektrycznych. Debiut modelu Polestar 1 jasno daje jednak do zrozumienia, że sportowe osiągi wciąż są dla inżynierów bardzo istotne.

Samochód jak telefon – w abonamencie

Klienci Polestara będą mogli korzystać z samochodów bez konieczności ich posiadania. Kwota subskrypcji będzie zawierała wszystkie koszty związane z eksploatacją samochodu w jednej stałej, miesięcznej opłacie.

W ramach tej usługi znajdzie się również serwis door-to-door pozwalający przeprowadzić obsługę techniczną samochodu. Użytkownik Polestara może wypożyczyć inne auto, a w razie potrzeby pomoże mu concierge.

Okres użytkowania samochodu wyniesie od dwóch do trzech lat. Po zakończeniu kontraktu klient zwróci aut, które zostanie gruntownie sprawdzone, a dopiero później trafi w ręce kolejnego klienta.

Samochody marki Polestar będą dostępne w odrębnej sieci sprzedaży. Pierwsze salony zostaną otwarte w pierwszym kwartale 2019 roku. Ich liczba będzie rosła proporcjonalnie do wolumenu sprzedaży.

Podoba ci się pierwsze auto Polestara?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.