Mazda przywróci silnik Wankla do życia, ale w innej formie

Na ten moment czekali wszyscy fani silników Wankla produkowanych przez Mazdę. Japoński producent pracuje nad nową konstrukcją, ale tym razem przeznaczenie jednostki będzie zupełnie inne.

Magazyn Automotive News donosi o pracach Mazdy nad silnikiem Wankla. Ta wyjątkowa konstrukcja po raz ostatni występowała w modelach RX-7 i RX-8. Jednak tym razem nie będzie napędzać kół, tylko posłuży jako generator doładowujący akumulator - tzw. range extender.

Japoński producent pracuje od jakiegoś czasu nad samochodem elektrycznym, który zadebiutuje w 2019 roku. Auto będzie dostępne na niektórych rynkach z dodatkowym silnikiem spalinowym w formie wspomnianego range extendera. Dzięki temu zasięg takiego pojazdu będzie dużo większy niż w przypadku zastosowania wyłącznie silnika elektrycznego.

ZOBACZ TAKŻE: Nowy silnik to nie wszystko. Mazda planuje zupełnie nowe modele

Mały silnik Wankla nie zajmie dużo miejsca, a do tego jest lekki i nie generuje dużych wibracji. Takie rozwiązanie idealnie sprawdzi się w autach elektrycznych. To na razie wszystkie plany Mazdy związane z unikatową konstrukcją.

Wszystko wskazuje na to, że nieprędko doczekamy się samochodu sportowego z takim silnikiem. Szef Mazdy odpowiedzialny za rozwój jednostek napędowych nie wierzy w duże zainteresowanie autami sportowymi. W ofercie Mazdy znajdziemy tylko model MX-5, któremu najbliżej do takiego miana. Z kolei konkurencja cały czas rozwija swoją ofertę. Nissan sprzedaje modele 370Z i GT-R, Toyota pracuje nad nowym wcieleniem Supry, a Honda od jakiegoś czasu sprzedaje NSX.

Czy twoim zdaniem Mazda podąża w dobrym kierunku?
Więcej o:
Komentarze (28)
Mazda - nowy silnik Wankla
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ad

    Oceniono 25 razy 21

    Nowa koncepcja to jest taka, że tłok stoi w miejscu, a samochód wiruje... mało praktyczne ale ciekawe

  • hiszpan25

    Oceniono 9 razy 5

    jak dla mnie najlepsza kombinacja jest silnik typu turbina gazowa + generator elektryczny. zupelny brak wibracji, niezla efektywnosc na stalych obrotach, moze pracowac na wszystkim co sie da zapalic i jest w plynie.

  • kali555

    Oceniono 5 razy 3

    wreszcie!
    Powrot silnika Wankla to jest to!

  • kocurxtr

    Oceniono 4 razy 2

    ... i tak wszyscy skończymy na piechotę
    świat ma za dużo broni jądrowej ...

  • Gość: Fryzjer

    Oceniono 2 razy 0

    Tak, tak. Ja wiem, że według segmentacji, MX-5 i GT-R to ta sama liga (segment S), ale - na litość boską - od "portalu motoryzacyjnego" należałoby wymagać czegoś więcej niż pisania takich bredni. A tak na marginesie - MX-5 to jest samochód sportowy. Tyle, że nie każdy sport samochodowy to sprint po prostej.

  • taktojahhh

    Oceniono 6 razy 0

    Silniki spalinowe to przeżytek

  • 162tony

    Oceniono 2 razy 0

    hmm... koncepcja dość stara... sięga jakoś lokomotyw spalinowych...
    silnik spalinowy napędzający prądnicę która ładuje akumulatory które dają prąd do napędzania silników napędzających koła... hmm

  • Gość: none

    Oceniono 14 razy 0

    Do jednego worka wrzucacie GT-R, NSXa i MX-5? Naprawdę? 3 metry mułu pod dnem jeszcze Wam mało? Chcecie ustanowić nowy rekord?

  • Karol Balicki

    Oceniono 6 razy -2

    Ciekawe co zrobili z tym silnikiem skoro w poprzednim wydaniu miał bardzo niską sprawność. Jaki jest sens instalowania silnika o niskiej sprawności jako generatora prądu - w połączeniu z generatorem - sprawność całego układu będzie jeszcze niższa.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX