Sprzedaż aut w Polsce. Toyota, Skoda i Fiat zacierają ręce, gorsze nastroje w VW i Hondzie

W tym roku jest na polskim rynku kilka aut, które robią prawdziwą furorę. Są jednak też takie, których sprzedaż spada w ekspresowym tempie. Kto ma największe powody do zadowolenia? A kto musi poważnie wziąć się do roboty? Mamy ranking.

Aż o 4737 sztuk rok do roku wzrosła sprzedaż Fiata Tipo. Tani, włoski kompakt wziął polski rynek szturmem i w zeszłym miesiącu wreszcie stał się najchętniej kupowanym samochodem przez polskich klientów indywidualnych. Sprzedaż w skali całego rynku jest równie imponująca, a Tipo najwyraźniej nie zamierza się zatrzymywać. W tym roku w Polsce świetne wyniki notują jeszcze dwie całkowite nowości - kompaktowy crossover Toyoty C-HR oraz sporo większa Skoda Kodiaq. Obydwa auta weszły do sprzedaży w 2017 r. i jak na razie radzą sobie znakomicie.

Zobacz także: Robert Lewandowski ma nowe auto. Potężne kombi za ponad pół miliona zł

Oprócz tych trzech wymienionych aut, na liście zdecydowanie dominują samochody miejskie segmentu B. Skoda Fabia, Renault Clio oraz Citroen C3 wyraźnie poprawiały swoje wyniki. Na dwóch dalszych miejscach znajdziemy dwa kompakty, jeden Skody, drugi Toyoty, a dziesiątkę zamykają SUV-y - VW Tiguan oraz Volvo XC60.

Dane sprzedaży dotyczą pierwszych 9 miesięcy tego roku. Porównujemy je do analogicznego okresu 2016 r.

To te samochody zanotowały największe wzrosty sprzedaży. Polskie top 10:

01. Fiat Tipo: 6506 sprzedanych sztuk - wzrost +4737 sztuk

02. Toyota C-HR: 4602: +4602  (nowość na rynku)

03. Skoda Fabia: 13452: +2508

04. Skoda Kodiaq: 2117: +2117 (nowość na rynku)

05. Renault Clio: 7132: +2043

06. Citroen C3: 2286: +1902

07. Skoda Octavia: 13979: +1578

08. Toyota Corolla: 4879: +1576

09. Volvo XC60: 4082: +1563

10. Volkswagen Tiguan: 4336: +1527

Citroen C3Citroen C3 fot. Citroen

Kto w 2017 roku traci najwięcej?

To były największe bestsellery polskiego rynku. Teraz sprawdźmy, jak sprawy mają się na przeciwległym biegunie. W czołówce samochodów, których sprzedaż spadła najbardziej oczywiście musiały się znaleźć modele, które zniknęły z oferty polskich importerów. I tak mamy tu m.in.: Renault Fluence, Forda Ka, Mitsubishi Lancera czy Nissana Note.

Najmniej powodów do zadowolenia ma za to Volkswagen. Sprzedaż najmniejszego modelu z Wolfsburga, sympatycznego malucha segmentu A, przez 9 miesięcy spadła aż o prawie 1000 sztuk. Polacy najwyraźniej nie są przekonani do tak małych samochodów, bo sporo stracił także konkurent VW upa, Opel Karl.

Zobacz także: Tesla Model 3 w "piekle produkcyjnym". Marka za szybko się rozwija

Producent, który ma jednak największe powody do zmartwień to japońska Honda. Kierowcy w Polsce wyraźnie mają dość dwóch ważnych modeli Japończyków. I Civic, i CR-V zanotowały bardzo duże spadki. Sytuację Hondy może poprawić wprowadzenie nowych generacji obydwu modeli. Civic X już jest dostępny w polskich salonach, a nowy SUV powinien się pojawić jeszcze w tym roku.

Dziesiątka samochodów, która w 2017 r. traci najwięcej:

01. Volkswagen up: 1346 sztuk: spadek -996 sztuk

02. Renault Fluence: 0: -769 (model wycofany z oferty)

03. Ford Ka: 2: -683 (model wycofany z oferty)

04. Honda CR-V: 1103: -620

05. Honda Civic: 1759: -582

06. Opel Karl: 167: -524

07. SEAT Toledo: 202: -463

08. Mitsubishi Lancer: 0: -428 (model wycofany z oferty)

09. Nissan Note: 183: -417 (model wycofany z oferty)

10. Ford Mondeo: 3561: -401

10. Hyundai i30: 2338: -401

My przyjrzeliśmy się dzisiaj pierwszym dziesiątkom w obydwu zestawieniach. Cały raport znajdziecie na stronie IBRM SAMAR w tym miejscu: Ranking TOP20 czyli co ma wspólnego Tipo, C-HR i Kodiaq?

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.