Toyota zaskoczy nowościami na targach w Tokio

Już za kilka tygodni startuje salon motoryzacyjny w Tokio. Toyota zaprezentuje tam dwa samochody koncepcyjne. Jeden z nich to połączenia SUV-a i vana dla kierowców lubiących aktywny styl życia, a drugi pojazd to sportowa maszyna z napędem hybrydowym.

Nazwa Tj Cruiser jest skrótem od słowa "toolbox" oznaczającego skrzynkę na narzędzia oraz "joy", czyli radość. Na pierwszy rzut oka kanciaste nadwozie SUV-a przypomina vany i podkreśla walory użytkowe samochodu. Wysoki prześwit oraz duże opony sugerują cechy charakterystyczne dla SUV-ów, a maskę, dach i błotniki wykonano z materiałów odpornych na zadrapania.

Pojazd długości 4300 mm, szerokości 1775 mm, wysokości 1620 mm i rozstawie osi 2750 mm pomieści na pokładzie 4 osoby. Jednak wystarczy kilka ruchów, żeby siedzenia po złożeniu utworzyły płaską podłogę. We wnętrzu zmieścimy przedmioty o długości do 3 metrów (np. deski surfingowe lub rowery). Na tyłach fotelach i ścianach umieszczono punkty do zaczepienia lin mocujących. Po odsunięciu bocznych drzwi możemy załadować spory bagaż, w tym sprzęt sportowy.

Zobacz także: Fiat Tipo w czołówce. Polacy pokochali ten samochód

Toyota Tj Cruiser trafi do produkcji. Samochód powstanie na płycie podłogowej TNGA, a pod maskę trafi silnik benzynowy 2.0 połączony z jednostką elektryczną. Napęd będzie trafiać na przednią oś lub wszystkie koła.

Toyota GR HV SportsToyota GR HV Sports fot. Toyota

Druga nowość - Toyota GR HV Sports - nawiązuje do klasycznych aut sportowych japońskiego producenta. Nadwozie w stylu targa przypomina takie modele jak Toyota Sports 800 czy Supra, ale pod maskę trafi najnowsza technologia.

Zobacz także: Dziewczyna i samochód: Monia Perka i BMW Z4

We wnętrzu znajdują się dwa sportowe fotele, za którymi zamocowano baterię trakcyjną. Takie umiejscowienie pozwoli lepiej zbalansować samochód i poprawić osiągi. Silnik benzynow zamontowano z przodu, a napęd trafia na tylną oś  - jak w modelu GT86. Automatyczna skrzynia biegów oferuje tryb manualny z 6 przełożeniami.

Więcej o:
Copyright © Agora SA