W 2015 roku Volvo umożliwiło mieszkańcom Goteborga dostarczanie paczek do samochodu. Doręczaniem zajmowali się kurierzy firmy PostNord wyposażeni w specjalne urządzenia pozwalające zlokalizować samochód i odblokować bagażnik lub tylną szybę. Po dostarczeniu przesyłki właściciel samochodu był informowany przez system Volvo On Call, że zamówione przedmioty znajdują się w kabinie.
Dział samochodów użytkowych Mercedesa jakiś czas temu również zainteresował się rynkiem usług kurierskich. Kilka dni temu uruchomiono w Zurychu pilotażowy program, który pozwoli wykorzystać drona do dostarczania przesyłek.
Po ulicach szwajcarskiego miasta poruszają się dwa zmodyfikowane Mercedesy Vito. Wyposażono je w elektronikę wspomagającą precyzyjne lądowania na dachu samochodu lub w miejscu wskazanym przez kuriera. Mercedes zaprosił do współpracy amerykańskiego producenta dronów, firmę Metternet oraz sklep internetowy Siroop.
Testy potrwają przez trzy tygodnie, ale wykluczają kontakt powietrznych dostawców z odbiorcą końcowym. Drony będą krążyć pomiędzy centralnym magazynem a samochodem kuriera. Dzięki oprogramowaniu będą w stanie zlokalizować przemieszczający się pojazd, a gdy tylko wyłączy się z ruchu – wylądują na nim.
Klienci będą mogli przetestować nową formę dostawy dla produktów do 2 kg, dostępnych w ofercie Siroop. Zaletą takiej formy dostawy jest możliwość odbioru przesyłki jeszcze tego samego dnia. To pierwsze tak zaawansowane testy wykorzystujące drona w warunkach miejskich. Niewykluczone, że za kilka lat takie rozwiązania przejdą już do porządku dziennego.