Łada rozpoczyna produkcję nowego modelu. Modne i praktyczne kombi

Zaledwie wczoraj informowaliśmy Was o świetnych wynikach Łady w Europie, a już dzisiaj alians Renault-Nissan poinformował, że Rosjanie rozpoczęli produkcję nowego modelu. Czas na Ładę Vestę SW oraz Cross.

Kompaktowa Łada Vesta to sprzedażowy strzał w dziesiątkę. Pod skrzydłami aliansu Renault-Nissan Łada podąża podobną drogą co Dacia i zaczyna być coraz bardziej widoczna na europejskich rynkach. Sedan Vesta z miesiąca na miesiąc pnie się w rankingach sprzedaży. Pisaliśmy o tym szerzej tutaj: Rosyjska marka przeżywa renesans w Europie. Czas na podbój Polski?. Teraz Rosjanie wprowadzają do produkcji wersję kombi Vesty.

Łada Vesta SW - czyli budżetowe i praktyczne kombi

Sylwetka Vesty wyróżnia się licznymi przetłoczeniami w bocznej strefie, lotką na szczycie pokrywy bagażnika i opadającą ku tyłowi linii dachu. Z profilu przypomina Seata Ibizę ST, którego nie znajdziemy już w ofercie hiszpańskiego producenta. W oczy rzucają się także 17-calowe obręcze ze stopów lekkich i atrakcyjnie wystylizowany front z chromowanymi elementami ozdobnymi. Bagażnik zmieści ponad 500 litrów.

Pod maską znajdziemy tylko jeden silnik. To znana ze starszych modeli Renault 16-zaworowa konstrukcja o pojemności 1.6 litra. Generuje 106 koni mechanicznych i 148 Nm przy 4200 obr./min. Do setki przyspiesza w około 12 sekund i rozpędza się do 178 km/h.

 

Łada chce być modna - uterenowione kombi Cross

Lada chwila do sprzedaży trafi nie tylko praktyczne kombi, ale także jego modna i uterenowiona odmiana. Cross wpisuje się w aktualne trendy i stanowi konkurencję dla kompaktowych crossoverów. Ma o 2,5 centymetra zwiększony prześwit (203 mm) oraz pakiet ochronnych dodatków w postaci nakładek na błotniki, inaczej uformowanych zderzaków oraz płyt z tworzywa mających zabezpieczać podwozie przed uderzeniami kamieni. Nadwozie ma 442,4 centymetra długości, 178,5 szerokości i 153,2 wysokości (mierzone wraz z relingami). Zwieńczenie ozdobników stanowi płetwa przytwierdzona do tylnej części dachu.

Czy Łada Vesta trafi do Polski?

Na rodzimym rynku Vesta SW kosztuje 639 000 rubli, a Cross - 755 900 rubli. W złotówkach to odpowiednio 40,5 i 48 tysięcy złotych.

Nie licząc oczywiście Rosji, Łada Vesta SW oraz Cross w pierwszej kolejności trafi do sprzedaży w Niemczech oraz na Słowacji. Później model będzie oferowany także w innych krajach. Wciąż nie wiemy, kiedy Renault-Nissan zamierza wprowadzić Ładę na polski rynek. Choć coraz częściej pojawiają się nieoficjalne informacje, że jesteśmy coraz bliżej tej chwili.

Czy chciałbyś/-abyś zobaczyć Ładę Vestę w polskich salonach?
Więcej o:
Komentarze (14)
Łada się rozpędza! W produkcji nowy model. Nie dość, że praktyczny to ładny i modny
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • gg7887

    Oceniono 36 razy 22

    co tam Dacia czy Lada... my mamy swoje miesięcznice, apele smoleńskie, Antka z Kaczorem i do tego komisje sejmowe. Kto by tam myślał o produkcji samochodu?

  • Gość: Janusz Knypeć

    Oceniono 22 razy 18

    Ostatnie mocne uderzenie Łady było 30 lat temu w słup u zbiegu ulic Kosynierów i Hetmańskiej.

  • Gość: justi

    Oceniono 15 razy 11

    Konkurentem jest Dacia Sandero - duużo tańsza. W Polsce Łada nie ma żadnych szans ...

  • Gość: Piotr

    Oceniono 2 razy 2

    Powiem szczerze, że takie kombi za 40 lub 50 kPLN to całkiem przyzwoita cena. Chyba, że to kompletny golas i jak dobierzesz kilka podstawowych elementów wyjdzie 70 lub 80 kPLN, jak przy Fiacie TIPO. Trzeba jeszcze zastanowić się jak auto będzie się prezentowało pod względem jakości, ale ja osobiście za 40 kPLN takie nowe kombi chętnie bym kupił, zamiast zastanawiać się o ile handlarz przekręcił licznik w sprowadzonym dla Ciebie aucie.

  • Gość: mcguirre

    Oceniono 4 razy 0

    Z wyglądem BMW ? Pogięło was ludziska :) Uważajcie, bo Bawarczycy was zaskarżą za takie herezje :)

  • Gość: taka prawda

    Oceniono 13 razy -1

    Bardzie to wygląda jak DACIA przejechana przez BMW, a nie jak BMW.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX