Rosyjska marka przeżywa renesans w Europie. Teraz czas na podbój Polski

Jakiś czas temu koncern Renault-Nissan wziął pod swoje skrzydła Ładę. Okazuje się, że dla rosyjskiego producenta to krok do wielkiego odrodzenia. Marka przeżywa właśnie rekord popularności. A w planach ekspansja na nowe rynki, w tym Polskę.

Pierwsze osiem miesięcy tego roku było czasem wzmożonej pracy dla fabryki z Togliatti. Model Vesta trafił na 76. miejsce najlepiej sprzedających się aut w Europie. Od początku roku zdecydowało się na niego ponad 48 tys. nabywców.

Na pierwszy rzut oka te wyniki nie robią wrażenia, ale Łada z roku na rok notuje bardzo duże wzrosty. W tym samym okresie ubiegłego roku samochód zajmował miejsce tuż za pierwszą setką. Podobne wzrosty zanotowały - Seat Ateca (z 265. na 80. miejsce) i Peugeot 3008 (z 89. na 30. pozycję). Jednak największe rekordy popularności bije nowy Fiat Tipo (z 99. na 36. miejsce).

Zobacz także: Sprzedaż w Rosji w 2016 r. | Łada zdetronizowana

Łada Vesta sąsiaduje z takimi modelami jak Ford C-MAX (75. pozycja - 49.5 tys. sprzedanych egzemplarzy) oraz Mercedes Klasy B (77. pozycja, 47,9 tys. egzemplarzy). W rankingu popularności znajdziemy jeszcze jeden model rosyjskiego producenta - Ładę Granta na 64. pozycji. Jednak obserwując dynamikę sprzedaży modelu Vesta możemy się spodziewać, że już niedługo zamienią się miejscami.

Łada VestaŁada Vesta fot. Łada

Łada Vesta - nowa era w historii rosyjskiego producenta

Kompaktowy model mierzy 4,41 m długości. Auto jest oferowane ze sprawdzonym silnikiem benzynowym konstrukcji Renault. Czterocylindrowy motor oferuje 106 KM mocy oraz 148 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem pięciostopniowej, ręcznej skrzyni biegów. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 178 km/h. Łada Vesta kosztuje na rodzimym rynku w przeliczeniu od 30 do 47 tys. zł.

Popularny samochód trafi już niebawem na wybrane rynki Europy - do Niemiec, Bułgarii i na Węgry. Tuż za zachodnią granicą wyceniono ten model na 12 700 euro, czyli 54 tys. złotych. Na liście podstawowego wyposażenia znajdziemy takie elementy jak: system multimedialny z nawigacją i kamerą cofania, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby, czujniki cofania i deszczu oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości. Dużo taniej jest na Słowacji, gdzie Vesta kosztuje 10 000 euro, czyli ok. 43 tysięcy zł.

Łada Vesta SW i SW CrossŁada Vesta SW i SW Cross Fot. Łada

Łada przyspiesza - czas na Vestę kombi i crossovera

Dosłownie przed paroma dniami do produkcji weszły dwa nowe modele. Do oferty rosyjskiego producenta dołączyła praktyczna Vesta w wydaniu kombi (SW), której bagażnik pomieści ponad 500 litrów. Oprócz klasycznego kombi z taśm produkcyjnych zaczęła zjeżdżać jego modna i uterenowiona odmiana. Cross wpisuje się w aktualne trendy i stanowi konkurencję dla kompaktowych crossoverów. Ma o 2,5 centymetra zwiększony prześwit (203 mm) oraz pakiet ochronnych dodatków w postaci nakładek na błotniki, inaczej uformowanych zderzaków oraz płyt z tworzywa mających zabezpieczać podwozie przed uderzeniami kamieni.

Zobacz także: Oto Dacia Duster numer 2. "Materiał na przebój"

Obydwa auta możecie zobaczyć na zdjęciu powyżej. Rosjanie przymierzają się też do wprowadzenia na europejskie rynki crossovera z prawdziwego zdarzenia. Prezentowany w naszej galerii koncepcyjny XCode ma lada chwila pojawić się w ofercie Łady w produkcyjnej wersji. Będzie to prawdopodobnie najtańszy SUV w Europie, może odebrać ten tytuł bratniej Dacii Duster, która wraz z nową generacją ma ambicje przeskoczyć pół półki wyżej.

Łada XCode SUVŁada XCode SUV fot. Łada

Łada w Polsce? To tylko kwestia czasu

Niemcy, Węgry, Bułgaria, Słowacja - lista europejskich krajów, gdzie Łada sprzedaje oficjalnie swoje samochody stale rośnie. Nie jest żadną tajemnicą, że alians Renault-Nissan bardzo poważnie myśli nad wprowadzeniem nowych modeli rosyjskiego producenta także do Polski. Niestety, nie znamy jeszcze dokładnej daty premiery, ale plotki i nieoficjalne informacje o coraz bliższym wejściu Rosjan do Polski ostatnio nabrały na sile.

I nie może nas to dziwić. Również należąca do Francuzów budżetowa Dacia radzi sobie nad Wisłą świetnie. Duster w każdym rankingu sprzedaży melduje się w pierwszej dziesiątce, również Logan i Sandero cieszą się dużą popularnością.

Czy Łada odniosłaby sukces na polskim rynku?
Więcej o:
Komentarze (115)
Łada w Polsce - ceny, sprzedaż, premiera
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • cmok_wawelski

    Oceniono 204 razy 156

    A my Polacy wolimy milion elektrycznych aut i niewidzialne helikoptery!

  • prosspero

    Oceniono 126 razy 94

    Na szczęście NSZZ Solidarność nie zgodziła się na współpracę FSO z Volkswagenem. Jeszcze byśmy mieli takie skody albo łady w Polsce. UFF

  • kuba_wu

    Oceniono 58 razy 46

    Różnica między ładami, daciami, skodami itd a produkowanymi w Polsce fiatami czy oplami jest głównie taka, że u nas nie było marki, którą zagraniczny inwestor mógłby marketingowo wykorzystać i specjalnie zrobić pod nią "lifty" modeli swoich marek flagowych.

  • Gość: pinokio

    Oceniono 46 razy 44

    No i w porządku.Dała radę Dacia, to i Lada też sobie poradzi u boku Renaulta.Dla kupujących, którzy nie widzą powodu by przepłacać za tylko głupi samochód ; to dobrze że przybędzie konkurent.Sami producenci doprowadzili do tego, że dla mnie nie ma dziś najmniejszego znaczenia jakie logo mam na masce.Mnie interesuje w miarę solidny i trwały samochód.A kto będzie chciał kupować Luxusy czy inne BMWice, by się pokazać na osiedlu - też będzie to dalej robił.

  • realistas

    Oceniono 69 razy 43

    Błaszczak pewnie zakaże sprzedaży, a kler nie będzie chciał święcić.

  • vega.vincent

    Oceniono 55 razy 41

    Niby dlaczego śmialiście się z Rosjan ?

  • cmok_wawelski

    Oceniono 42 razy 36

    Mozna krytykowac. Albo wspominac jak tanczylo sie FSO Poloneza na studniowce.

  • Maciek Medyj

    Oceniono 36 razy 28

    Łada od lat była w rękach General Motors i poczynała sobie całkiem nieźle, ale dopiero gdy została przejęta przez Renault - Nissan ma szanse rozwinąć skrzydła.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX