Komentarze (93)
Jazda na zbyt wysokich obrotach silnika
Zaloguj się lub komentuj jako gość
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • dzielanski

    Oceniono 4 razy 2

    Te porady to dla ludzi mających garaż bezpośrednio z wyjazdem na autostradę?
    Krótkie dojazdy do pracy zazwyczaj oznaczają stanie w korkach, rozpędzić samochód z reguły można pokonując dłuższe trasy.
    Artykuł zapewne prawidłowo opisuje zachowanie oleju silnikowego w stosunkowo niskich temperaturach - ale jaki procent Polaków ma jakąkolwiek szansę na wciśnięcie gazu w deskę w ciągu pierwszych pięciu minut po wyjechaniu w garażu?

  • matatjahu

    Oceniono 1 raz 1

    sezon ogórkowy? porady wzięte z zakończenia pleców? chyba każdy kierowca wie o tym co poczyniono w tym artykule, a to że niektórzy się nie stosują...widocznie ich stać...

  • 0

    VW jetta/ golf silnik 1.6 MPI jadę 150 km/h mam obroty silnika 4 tyś albo 5 tyś to Dużo czy mało ? Po przeczytaniu tego artykułu sam nie wiem

  • Gość: goscv

    0

    outlander przy minus 10, pod górę (wjazd na most ok. 20 stopni). Silnik zimny-nawet nie widać słupka temperatury chłodziwa. Który bieg, ile obrotów maksymalnie?

  • Ela Kropicka

    0

    Układ napędowy i jego usterki są dość typowe. Czy zatem warto regenerować wał tego układu? Przeczytajmy sami www.autocentrum.pl/autorentgen/audi/a6/c4/avant/podatny-na-awarie-uklad-napedowy-1608846893/

  • Gość: Krystian

    0

    Jazda na wysokich obrotach, to jaka jest na optymalnych? Wszystko zawsze źle, tak samo jak dyskusja o oponach, czy letnie, czy zimowe, czy całoroczne. Ja swoje zamawiam z logistyki opon i przynajmniej mam spokój z dyskutowaniem z zięciem czy warto wymieniać czy nie,

  • Gość: valeo

    0

    Temperatura cieczy chłodzącej to temperatura cieczy chłodzącej a nie oleju.

  • a.k.traper

    Oceniono 4 razy 0

    Moje nowe auto wymaga spłaty co miesięcznej raty, corocznego ubezpieczenia, także przeglądu serwisowego bo wtedy przegląd mam ważny na 3 lata, oprócz tego trzeba pamiętać o tankowaniu, zmianie opon i dolewaniu płynów. Na obroty nie mam co patrzeć bo to słychać po pracy silnika i elastyczności napędu a oprócz tego na wyświetlaczu pokazuje się propozycja podwyższenia biegów. Gdy jeździłem starszymi samochodami to przy odpowiednich obrotach można było zmeniać biegi bez użycia sprzęgła, ważne by z 4 lub 5 nie wrzucać na "Rakietę", bardzo chrzęści i rzuca.

  • student_zebrak

    Oceniono 6 razy 0

    ...Warto jednak wiedzieć, że spokojna eksploatacja okaże się dwukrotnie tańsza. Konsumpcja rośnie geometrycznie, a średni wynik spalania będzie w określonych sytuacjach 3-4 krotnie wyższy. ..
    nieprawda, jesli chodzi o moj samochod to najekonomiczniej jedzie w przedziale 90-100 kmh, zdecydowanie taniej niz przy 60 kmh (na szosie). Z powodu trzymania na przedostatnim biegu. Z tegoz powodu nie uzywam tempomatu, bo ma sklonnosci do wyzszych obrotow.
    W przedziale legalnych szybkosci mozna zapomniec o "osczednosci". Ja to sprawdzalem w pokladowym "komputerze, ktory podaje te wartosci na biezaco. Natomiast zuzycie paliwa silnie zalezy od przyspieszania/hamowania, bez wzgledu na szybkosc. Najwieksze zuzycie jednostkowe mam cofajac fure do garazu :)

  • student_zebrak

    Oceniono 8 razy 0

    ...z uwagi na gęstość oleju silnikowego porównywalną do konsystencji miodu....
    <smiech> Q..a zaplac za dobry olej w odpowiednim przedziale lepkosci. NIE MA oleju silnikowego o lepkosci miodu. Ja jezdze na 5 lub 10 W 30 przez okragly rok. Silnik ma odpowiednia temperature po dojechaniu do skrzyzowania (300 m). Nie bez przyczyny silnik po starcie wchodzi na 1000 rpm, aby spasc do 600-700 na goraco. Automatycznie.
    Jakie to sa wysokie obroty w dieslu? Bo 2000 wystarczy na wiekszosc trasy.

  • Gość: E46

    Oceniono 3 razy -1

    mam bmw 330i -231ps....2 vanosy..... i musze na każdym biegu mieć minimum 3tys obr. ...bo jak bedą mniejsze obr. na biegach to vanosy sie rozsypią..!!!!.Qmacie..?????

  • hens

    Oceniono 3 razy -1

    Autorzy z gazety, uzgodnijcie zeznania, gdyż jeden drugiemu przeczy.
    moto.pl/MotoPL/7,88389,22443136,jazda-na-zbyt-niskich-obrotach-moze-doprowadzic-do-finansowych.html#TRNajCzytSST

  • Gość: kosik

    Oceniono 2 razy -2

    W moim punto z hajmiga przy trybie eko lekko ponad 2tys. obrotów pokazuje żeby już zmieniać biegi

  • kar.as

    Oceniono 5 razy -3

    Ja mam hybrydę. A wkrótce kupuję 100% elektryka. Także wszystkie problemy typu olej, turbina, wydech, chłodzenie trafią do lamusa :-)

  • kapitan_kloss

    Oceniono 18 razy -6

    Ja tam swojego Golfa w dieslu bez filtra zawsze rano przez 10 minut trzymam włączonego, pod koniec lekko gazuje. Silnik uzyskuje optymalną temperaturę, a olej w tym czasie spokojnie dochodzi do każdego zakamarka silnik. Dzięki tej metodzie przejechałem już 200 tys km, a ile na niemieckich autobanach nie wiem.

  • Maciej Zezkaz

    Oceniono 14 razy -8

    Bzdury piszecie aż płakać się chce! Disle dogrzewają się jak są zimne pod czas pracy świecami żarowymi i podgrzewaczem paliwa! Dotego nowoczesne olej smarują już przy 0 stopni celsjusza. Prawda że jak odpalisz i nie jedziesz to silnik nie uzyska temperatury pracy czyli 70-90 stopni ale olej rozgrzeje się do temperatury pracy! Na zimny cisnąć za bardzo nie ma co bo tanie filtry oleju mają wkład papierowy co może zatrzymać swobodny przepływ gęstrzego-zimnego oleju. Itd. Redaktorze zmień zawód.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX