Znamy polskie ceny Skody Karoq! Tylko kilka tysięcy tańsza od Kodiaqa

Już w momencie premiery wieszczyliśmy Skodzie Karoq wielki rynkowy sukces w Polsce. I wciąż wydaje nam się, że w Czechach powstał bestseller. Choć brak podstawowej wersji wyposażenia może niektórych klientów odstraszyć. Co myślicie o cenniku Karoqa?

87 900 złotych - dokładnie tyle trzeba zapłacić za najtańszą Skodę Karoq. W tej cenie dostaniemy litrowy silnik R3 TSI o mocy 115 KM, który współpracuje z 6-biegowym manualem. Skoda zdecydowała się na ciekawy ruch i - przynajmniej na razie - nie będzie oferować Karoqa w bazowej wersji wyposażenia Active. Polski cennik od razu otwiera dobrze wyposażona odmiana Ambition.

Bogate wyposażenie już w standardzie

Co to znaczy "dobrze wyposażona"? W standardzie dostajemy m.in.: 17-calowe felgi, trójramienną kierownicę skórzaną (radio, telefon), bezkluczykowe uruchamianie silnika. relingi dachowe, czujniki parkowania, system wspomagania ruszania pod wzniesienia, przednie światła przeciwmgielne, elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, oświetlenie tylne w technologii LED, system Light Assist (Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light) z czujnikiem deszczu i zmierzchu, system Front Assist (kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania), tempomat z ogranicznikiem prędkości, elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane lusterka boczne z oświetleniem wokół drzwi, Bluetooth i dwustrefowa klimatyzacja automatyczna.

Do Karoqa klient otrzymuje gratis pakiet przeglądów o wartości 2 450 złotych (obowiązuje przez pierwsze cztery lata lub do przebiegu 60 000 km)

Tak prezentuje się pełny polski cennik:

Polski cennik Skody KaroqPolski cennik Skody Karoq fot. Skoda

Jak nowa Skoda wypada na tle konkurencji?

Anulowanie wersji wyposażenia Active i zdecydowanie się na tak bogate wyposażenie w standardzie to odważny krok Czechów. Siłą rzeczy tak skonfigurowana Skoda Karoq musi kosztować, a 87 900 zł to wysoka cena wyjściowa. Jako ciekawostkę możemy tu podać cenę najtańszego Kodiaqa -  sporo większy SUV kosztuje 92 400 zł (Active, 1.4 125 KM). Z kolei konstrukcyjny brat bliźniak Karoqa, Seat Ateca, jest wyraźnie tańszy i kosztuje 79 700 zł.

Niekwestionowanym królem segmentu w Europie jest oczywiście Nissan Qashqai. Podobnie jak Ateca, japoński crossover jest od Karoqa o ok. 8 tysięcy tańszy i kosztuje dokładnie 79 750 zł (1.2 115 KM). 2 tysiące mniej zapłacimy za jego krewniaka z Renault - Kadjar kosztuje 77 500 zł, a w standardzie ma 130-konny benzynowy silnik.

Co ciekawe, wyjściowa cena Karoqa jest podobna do większych kompaktowych SUV-ów, które pozycjonowane na rynku są pół półki wyżej niż Qashqai. VW Tiguana możemy mieć za 89 900 zł, Hyundaia Tucsona - za 85 990 zł, a Forda Kugę - za 93 950 zł.

Skoda KaroqSkoda Karoq fot. SKoda

Skoda Karoq - najważniejsze informacje

Nie jest żadną tajemnicą, że najbliższym koncernowym krewnym nowego SUV-a Skody jest Seat Ateca. Za to stylistycznie auto pełnymi garściami czerpie z większego Kodiaqa. Skoda Karoq mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości, 1605 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2638 mm w wersji z napędem na przód i 2630 mm w odmianie AWD. Bagażnik standardowo pomieści 521 l, a po złożeniu tylnej kanapy 1810 l.

Co pod maską? Karoq zadebiutuje z dwoma silnikami benzynowymi i trzema dieslami. Moc będzie się wahać od 115 do 190 KM. W ofercie dostępny będzie najnowszy silnik 1.5 TSI z systemem dezaktywacji cylindrów. Z kolei w topowym 2.0 TDI 190 KM dwusprzęgłowy automat DSG (7 przełożeń) i napęd 4x4 będą standardem. W niższych wersjach silnikowych będą to dodatkowo płatne opcje.

Skoda KaroqSkoda Karoq fot. Skoda

Karoq będzie wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, asystentów kierowcy, nowy system multimedialny (z dużym ekranem i obsługą Apple CarPlay oraz Android Auto). Pod względem wyposażenia Karoq nie będzie się wiele różnić od najnowszych modeli producenta - Octavii oraz Kodiaqa. Nie zabraknie więc w pełni LED-owych reflektorów, ambientowego oświetlenia wnętrza czy elektrycznie otwieranej klapy. Karoq wprowadzi też kilka pomniejszych nowości.

Czy Twoim zdaniem wysoka wyjściowa cena Skody Karoq odstraszy polskich kierowców?
Więcej o:
Komentarze (73)
Skoda Karoq - ceny, silniki, wersje wyposażenia
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • avensis77

    Oceniono 2 razy -2

    Super auto

  • Gość: Maniek

    Oceniono 4 razy -2

    Dacia, to jedyne auto godne zakupu, wykonanie perfekcyjne, klasa, sama w sobie (renault), wygląd rewelacyjny, super silniki, niezniszczalne, reszta marek przy tym wysiada, jezdze 5 lat i nic, zadnej usterki, na liczniku prawie 40 tys km.

  • Gość: Cassandra Complex

    Oceniono 12 razy -2

    Czeskie piwo jest kiepskie ale Skoda jeszcze gorsza. Wstyd tym jeździć,

  • markonim

    Oceniono 8 razy -2

    Zajebiście. Dali jakieś elektroniczne bajery, a zapomnieli o silniku.... R3???? Czy ja dobrze widzę że to 3-cylindrowy silnik????. No super - to patrzmy dalej na cennik....
    za 95 tysi dostajemy kolejną wyżyłowaną jednostkę 1.5 - no ale dobra już by mogło być jak ktoś lubi. Dla mnie jedyna opcja to 2.0 TDI i tu cena faktycznie jest niezła bo w pakiecie mamy 4x4.

  • Gość: skodziarz bez kapelusza

    Oceniono 2 razy 0

    no tak, dyżurni hejterzy w natarciu... skoda nie jest zła, ale polityka cenowa VAG jest dla mnie tajemnicą... cena Octavii i Golfa podobna, a Octavia jest obszerniejsza i ma większy rozstaw osi..... Generalnie oferują to samo za tę samą cenę... po co?

  • Gość: Paweł

    Oceniono 1 raz 1

    Byłem na pokazie.. Wciskają ludziom taki badziew jak i wv...

  • Gość: Skoda - simply stupid

    Oceniono 1 raz 1

    Pokrecilo ich kompletnie w tym koncernie VW. Musza widocznie teraz zbierac pieniadze od Europejczykow na odszkodowania dla US-Amerykanow za oszukiwanie klientow. Wole wydac polowe na Dustera i za reszte zwiedzac Tajlandie.

  • Gość: roman

    Oceniono 1 raz 1

    tak...mam kosiarke z lepszym silnikiem

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX