Astra z Polski sprzedaje się jak świeże bułeczki

Opel Astra to jeden z najpopularniejszych samochodów kompaktowych w Europie. Producent zebrał już ponad pół miliona zamówień na samochód, który jest produkowany m.in. w polskiej fabryce.

Pracownicy fabryki Opla w Gliwicach mają wielki powód do radości. Najnowsza generacja Astry zdążyła już przekonać do siebie ponad pół miliona klientów. Samochód zadebiutował na rynku w drugiej połowie 2015 roku, a ostatnie perturbacje związane ze zmianą właściciela marki Opel nie wpłynęły negatywnie na zainteresowanie kompaktem.

Opel Astra zajmuje drugie miejsce wśród najchętniej kupowanych samochodów kompaktowych w Europie, Niemczech, a także innych dużych rynkach Starego Kontynentu. Ponadto samochód został wyróżniony tytułem „Europejskiego Samochodu Roku 2016”.

Większość egzemplarzy Astry trafiających do odbiorców w Europie powstaje w gliwickiej fabryce Opla. Nowy model powstaje też w brytyjskiej fabryce Opla w Ellesemere Port. Powstają tam głównie wersje kombi (Sports Tourer) oraz egzemplarze przeznaczone na rynek brytyjski (Vauxhall), z kierownicą po prawej stronie.

Producent podaje, że około 60 proc. kupujących Astrę zamawia wersję z przednią kamerą Opel Eye, a 55 proc. decyduje się na system multimedialny Navi 900 IntelliLink.

„Cieszymy się, że najnowsza generacja Astry zdołała przekonać do siebie już ponad pół miliona klientów. Duży popyt na innowacyjne rozwiązania i elementy wyposażenia oraz ultranowoczesne systemy wspomagające kierowcę świadczą o tym, że nasza filozofia wprowadzania wyznaczających trendy technologii w klasie kompaktowej oraz ich udostępnienia szerokiemu gronu odbiorców sprawdza się w praktyce. Tak właśnie rozumiemy hasło „przyszłość należy do wszystkich” — powiedział dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej, Peter Küspert.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.