Volvo XC40 - mamy pierwsze oficjalne zdjęcia i cennik

To jedna z najbardziej oczekiwanych premier tego roku - Volvo pokazało pierwsze zdjęcia zupełnie nowego modelu - XC40. Poznaliśmy też oficjalny polski cennik.

Volvo Car Poland ogłosiło cennik modelu XC40. Otworzy go przednionapędowa, benzynowa odmiana T3 o mocy 150 KM dostępna od 127 200 zł. Wraz z autem debiutuje program Care by Volvo - kompleksowy abonament samochodu, który obejmuje nie tylko ubezpieczenie, przeglądy i opony zimowe, ale także car-sharing, wynajem większego auta, consierge i usługi door to door.

Na wiele miesięcy przed premierą modelu XC40, styliści Volvo zapowiadali, że nie będzie to pomniejszony model XC60. Obiecywali, że ten samochód będzie miał swój oryginalny styl, podobny do koncepcyjnego modelu 40.1. Oglądając karoserię małego SUV-a widać, że te zapowiedzi zostały spełnione.

Kierowcy lubią siedzieć wysoko

Przed wprowadzeniem tego samochodu na rynek, Szwedzi przeprowadzili szereg badań wśród potencjalnych klientów małych SUV-ów. Okazało się, że te coraz popularniejsze samochody są cenione m.in. za wysoką pozycję za kierownicą, która daje dobrą widoczność oraz stwarza poczucie bezpieczeństwa. Jeśli ktoś szuka tych cech w aucie, znajdzie je w XC40 za sprawą wysokiego prześwitu nadwozia. Wynosi on aż 21,1 cm.

Całkowicie nowe podwozie, dużo miejsca w kabinie

Volvo XC40 to pierwszy samochód zbudowany na nowej, skalowalnej płycie podłogowej CMA. W przyszłości to podwozie posłuży jako baza wielu innym modelom marki. Jednym z nich będzie pierwsze w pełni elektryczne Volvo. To właśnie dzięki tej platformie konstruktorom udało się uzyskać duży rozstaw osi (270,2 cm) przy długości nadwozia wynoszącej 442 cm. Szerokość samochodu wynosi 186,3 cm, a wysokość 165,5 cm. Pojemność bagażnika to 460 litrów.

Aby łatwiej zajmowało się miejsca w drugim rzędzie siedzeń, tylna para drzwi jest szeroka i mocno zachodzi na tylny słupek. Zajmując miejsca z tyłu nie trzeba będzie kulić głowy, ani się schylać. Dużo miejsca nad głowami pozostaje także już po zajęciu miejsc w środku. Od nowa stworzono przednie fotele.

Bagażnik ma regularny, łatwy do zagospodarowania kształt. Aranżacja kabiny i pomysłowe schowki to popis kreatywności szwedzkich stylistów. W konsoli środkowej znalazło się miejsce na karty płatnicze i parkingowe, duże uchwyty na napoje, miejsce do indukcyjnego ładowania telefonu. Kieszenie drzwi są przepastne i mieszczą duże butelki wody, całkiem sporego laptopa albo jedno i drugie naraz. Aby uzyskać ten efekt, głośniki w drzwiach zamontowane są wysoko, tuż pod dolną krawędzią szyby.

Volvo XC40 – debiut najmocniejszych wersji

Nowy model XC40 przez pierwszych kilka miesięcy będzie dostępne wyłącznie z napędem na cztery koła z silnikiem Diesla D4 (190 KM) lub z jednostką benzynową T5 (247 KM). Pozostałe wersje silnikowe dołączą do oferty w kwietniu 2018 roku. Początkowo trzon oferty będą stanowić dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z rodziny Drive-E. Będzie jednak jeden wyjątek. Znajdzie się wśród nich nowa, trzycylindrowa jednostka T3 o pojemności 1.5 l i mocy 150 KM oferowana wyłącznie z napędem na przednie koła. Ofertę uzupełni odmiana T4 197 KM i D3 150 KM. Jeszcze później zadebiutuje hybryda i bazowa jednostka Diesla. Początkowo najmniejszy SUV Volvo będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Momentum, R-Desing oraz Inscription. Od kwietnia przyszłego roku do oferty dołączy odmiana nazwana po prostu XC40 – z wyposażeniem podstawowym.

Systemy bezpieczeństwa z większych modeli

Volvo projektuje swoje wszystkie nowe modele z żelazną konsekwencją. Wszystkie płyty podłogowe i cała architektura elektroniczna nowego XC40 jest przygotowana do przejęcia zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa z większych modeli. W tym małym SUV-ie znajdziemy seryjny pakiet City Safety, który awaryjnie wyhamuje pojazd w przypadku wykrycia ryzyka nieuchronnej kolizji. Auto wykrywa inne pojazdy, pieszych, rowerzystów, a nawet duże zwierzęta. W określonych sytuacjach, system potrafi także zmienić tor jazdy auta, by uniknąć zderzenia. Za dopłatą XC40 może być wyposażone w funkcję Pilot Assist umożliwiającą jazdę półautonomiczną z prędkością do 130 km/h na drogach szybkiego ruchu. Bezpieczeństwo jazdy zwiększą także nowe światła LED-owe, w które uzbrojony został mały SUV.

Care by Volvo, czyli kolejna nowość, którą wprowadza XC40

Wraz z premierą Volvo XC40 zadebiutuje w Polsce specjalny program Care by Volvo. Co ciekawe, zostanie on wdrożony od razu w siedmiu krajach europejskich jednocześnie. Taka sama będzie także miesięczna opłata za korzystanie z auta. Program nie wymaga wpłaty własnej i ma najszerszy pakiet usług na rynku. Obejmie on m.in. pełne ubezpieczenie auta bez zwyżki w przypadku szkody komunikacyjnej, przegląd, opony zimowe wraz z wymianą oraz usługi Consierge. W ramach opłat raz w roku można zlecić zawiezienie samochodu do serwisu i z powrotem metodą door to door. W ciągu roku można także wynająć większy samochód Volvo na 14 dni i może być to realizowane równolegle do używania XC40. Pakiet obejmuje także usługę Volvo On Call oraz Car Sharing w gronie zaufanych użytkowników.

Rodzinny Car Sharing

Do Volvo XC40 można będzie zamówić specjalną funkcję umożliwiającą korzystanie z auta całej rodzinie lub zaufanej grupie użytkowników. To rozwinięcie funkcji Volvo On Call, która już teraz pozwala sterować wybranymi funkcjami auta poprzez telefon. Do małego SUV-a będzie można zamówić dodatkowy, czerwony kluczyk, który zadziała tylko wraz z cyfrowym kodem w telefonie. Można go wysyłać zaufanej osobie, która nie mając fizycznego kluczyka, może zobaczyć gdzie samochód jest zaparkowany, a potem z niego skorzystać.

Samochód trafi do polskich salonów w pierwszym kwartale 2018 roku. Za produkcję modelu na polski rynek będzie odpowiadała belgijska fabryka w Ghent, w której produkuje się także model V40 i S60.

Czy twoim zdaniem Volvo XC40 odniesie sukces na rynku?
Więcej o:
Komentarze (127)
Volvo XC40 - ceny, zdjęcia, dane techniczne
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Daniel

    Oceniono 26 razy 18

    Według mnie z cenami przesadzili, bardzo wyczekiwałem na ten samochód gdyż planowałem go kupic, ale jeśli podstawa z awd i automatem kosztuje 150 tys to wole dołożyć do xc60... Zawiodłem się na cenie niestety.

  • Gość: As

    Oceniono 30 razy 18

    W Volvo tanio już było. Teraz jest drogo, bardzo drogo. Volvo XC60 poprzedniej generacji zrobiło swój wynik cena, bo startowało mniej więcej od takiej kwoty jak ta mała popiersia WKS xc40.

  • Gość: dvd

    Oceniono 25 razy 11

    Poczekajmy do początku 2018, wejdzie na rynek nova CR-V która jest już w usa, silnik 1,6T 190km z przyspieszeniem 7,5sek. do tego bagażnik 600L. Nie wiem dla kogo jest xc40. Jako pierwsze auto w rodzinie jest po prostu za małe. Jako drugie za drogie - 150k za sensowną wersję to przegięcie. Ceny powinny zaczynać się od 99k jak w japończykach, wtedy można by jeszcze rozważyć.

  • lukask73

    Oceniono 14 razy 8

    Volvo, niegdyś lider bezpieczeństwa, teraz oferuje w kabinie kieszenie, w których można wozić duże butelki z wodą i laptopy. Co zostaje z głowy człowieka po uderzeniu kantem laptopa z prędkością choćby 60 km/h?

  • piszedoosla

    Oceniono 8 razy 8

    Fajne autko, szkoda że w cenie większych aut jak Q5, X3 czy GLC, dlatego nie wróżę wielkiego sukcesu...

  • Gość: jonatan

    Oceniono 14 razy 6

    Dla tej wielkości SUVa i przy takim wyposażeniu ceny wzięte z kosmosu. Za taką cenę mogę mieć dużo lepiej wyposażonego Lexusa, który poza tym jest bardziej niezawodnym samochodem. Poza tym ciągle ta niepewność, czy Chińczycy chcąc obniżyć koszty nie zaczną produkować części do Volvo. A jaka jest chińska jakość chyba każdy się już przekonał. Szwedzi zrobili błąd, a właściwie dwa, sprzedając taką markę Chińczykom i dopuszczając do upadku Saab'a.

  • Gość: Hans

    Oceniono 5 razy 5

    Nie z tą ceną

  • Gość: Gość

    Oceniono 9 razy 5

    Nie jestem fanem nowego dizajnu Volvo, starsze bardziej mi się podobały.

  • Gość: Fan Volvo

    Oceniono 4 razy 4

    Ceny szok !!!
    Volvo xc 60 w wersji R-Design D4 AWD jest tylko 12 tys zł droższe - To kto kupi xc 40 w tej cenie ?
    Gdyby róźnica była o 20-30 tys zł taniej od xc 60 - to wtedy ma to sens
    W tej sytuacji mało kto kupi to auto

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX