Volkswagen Sedric - do celu bez kierowcy

Statystycznie, każdy kierowca spędza w ciągu całego życia aż 38 tysięcy godzin za kierownicą. Volkswagen zamierza uprzyjemnić ten czas i postanowił zaprezentować swoją wizję przyszłości. Sedric jest pomysłem rodem z filmów fantastycznych.

W pełni autonomiczny pojazd niemieckiego koncernu ma być początkiem rewolucji w transporcie miejskim. Czas spędzany w codziennych korkach można wykorzystać znacznie efektywniej. Poczytać książkę, wysłać kilka maili, obejrzeć film lub po prostu się zdrzemnąć w drodze do pracy lub na zakupy. Sedric jeszcze długo nie pojawi się na drogach. Potrzeba stosownych regulacji prawnych, koniecznej infrastruktury i stacji szybkiego ładowania. Niemniej, Volkswagen twierdzi, że projekt się rozszerzy. Obok aut osobowych, na drogi wjadą samochody dostawcze, ciężarówki i modele sportowe. Na długie, międzymiastowe dystanse VAG ma odpowiedź w postaci nieco bardziej luksusowych maszyn ze sporym bagażnikiem i większą ilością elektronicznych gadżetów. Koncepcja wyklucza udział kierowcy, a wezwanie odpowiedniego środka transportu ma opierać się na aplikacjach mobilnych.

Wnętrze jak przedział w pociągu

Zaglądając do wnętrza tego konceptu, można odnieść wrażenie obcowania z futurystycznym przedziałem pociągu. Nie ma klasycznego zestawu wskaźników, kokpitu z panelem klimatyzacji, kierownicy, a nawet bagażnika. Stworzono go z myślą o typowo miejskiej eksploatacji. Ponadto, na przedniej szybie ma pojawić się ekran wchodzący w interakcje z pasażerami. Po wydaniu odpowiedniej komendy głosowej, wyświetli pożądaną informację. W ten sam sposób określimy cel podróży.

30 elektryków do 2025

Volkswagen zamierza zostać liderem w kwestii technologii autonomicznych. Przedstawiciele koncernu zapowiedzieli, że do 2025 wprowadzą na rynek około 30 bezemisyjnych modeli. W tej chwili w ofercie jest up! i Golf, a także hybrydowy Passat, Jetta i Touareg. Ten ostatni został wycofany z polskiego rynku. Nad zaawansowanym projektem pracują specjaliści z 37 centrów kompetencyjnych i cyfrowych laboratoriów. Opracowany w Poczdamie Sedric stanowi pierwszy krok do motoryzacyjnej rewolucji.

Więcej o:
Copyright © Agora SA