Volkswagen już w 2020 r. wypuści na drogi elektrycznego crossovera. Oto I.D. Crozz 2

VW przywiózł do Frankfurtu drugą odsłonę konceptu I.D. Crozz. Crossover w tym wydaniu jest już bardzo bliski wersji produkcyjnej, a ta ma trafić do sprzedaży już w 2020 roku.

Pierwszego I.D. zobaczyliśmy w Paryżu. Volkswagen określił go mianem "nowego Garbusa". Łączył wymiary Golfa, przestronność Passata, wydajny napęd elektryczny oraz zaawansowany system autonomicznej jazdy. Drugiego I.D. o imieniu Buzz, pokazano w Detroit, był to "Microbus przyszłości". W Szanghaju do rodziny dołączył I.D. Crozz, elektryczny koncept crossovera. Teraz - we Frankfurcie - Crozz powrócił w mniej futurystycznym wydaniu.Elektryczny SUV ma się pojawić w ofercie marki już w 2020 roku.

Rodzina konceptów Volkswagen I.D.Rodzina konceptów Volkswagen I.D. fot. VW

Drugi koncepcyjny I.D. Crozz ma nowy przód, który ma być praktycznie identyczny jak w zbliżającej się wersji produkcyjnej. Cała sylwetka została lekko przemodelowana, a crossover stoi na mniejszych kołach. Choć te wciąż są olbrzymie i mają 21 cali. Crozz 2 pozował też do zdjęć w nowym czerwonym lakierze. Dotąd promowany był w srebrnym garniturze.

Volkswagen I.D. Crozz II ConceptVolkswagen I.D. Crozz II Concept fot. VW

Volkswagen I.D. Crozz II ConceptVolkswagen I.D. Crozz II Concept fot. VW

Drobne zmiany znajdziemy także w kabinie crossovera. Również nie jest już tak futurystyczna jak projekt z Szanghaju, ale do 2020 r. z pewnością przejdzie jeszcze kilka zmian, bo wciąż jest mocno koncepcyjna. Dużo bardziej niż nowe nadwozie. Z ciekawych rzeczy, jakie zaprezentowano na targach i, jakie mają się pojawić w produkcyjnym Crozzie warto wymienić: wirtualne zegary przed oczami kierowcy, 10,2-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego i ambientowe oświetlenie.

Volkswagen I.D. Crozz II ConceptVolkswagen I.D. Crozz II Concept fot. VW

I.D. Crozz został zbudowany na nowej platformie koncernu MEB, którą zaprojektowano specjalnie dla samochodów elektrycznych. Volkswagena Crozza napędzają dwa silniki elektryczne. Umieszczony z przodu ma 101 KM, a z tyłu 201 KM mocy. Każdy e-motor odpowiada za napędzania swojej osi, I.D. Crozz, jak przystało na SUV-a, jest więc wyposażony w napęd 4x4. Kiedy układ pracuje pełną parą kierowca ma do dyspozycji pod pedałem gazu wszystkie 302 KM.

Crossover będzie się rozpędzał do 180 km/h i na jednym ładowaniu ma pokonać nawet 500 km. VW pracuje nad technologią szybkiego ładowania, dzięki której naładowanie baterii do 80 proc. potrwa zaledwie 30 minut.

Volkswagen I.D. Crozz II ConceptVolkswagen I.D. Crozz II Concept fot. VW

Na pokładzie konceptów z rodziny I.D. Volkswagen eksperymentuje z systemami autonomicznej jazdy. Crozz 2 wyposażony jest w zestaw kamer, czujników i radarów, dzięki którym może się poruszać samodzielnie po drogach. Choć większość producentów - w tym również VW - jest już prawie gotowa do wprowadzenia na drogi w pełni autonomicznych samochodów, to raczej nie spodziewajmy się, by produkcyjny Crozz mógł jeździć bez zaangażowania kierowcy. Europejskie prawo wciąż nie jest gotowe na autonomiczne auta. I raczej na pewno tak szybko nie będzie.

Volkswagen I.D. Crozz II ConceptVolkswagen I.D. Crozz II Concept fot. VW

Koncepty I.D. to dopiero początek elektrycznej ofensywy Volkswagena. Niemcy planują wprowadzić do sprzedaży aż 30 napędzanych prądem modeli do 2025 roku. Elektryfikacja obejmie wszystkie segmenty - od aut najmniejszych po dostawczaki. Już w 2030 elektryki mają stanowić 33% sprzedaży całego koncernu.

Volkswagen I.D. Crozz

Czy Twoim zdaniem Volkswagen będzie jednym z najważniejszych producentów samochodów elektrycznych?
Więcej o: