Nowe Renault Megane R.S. z silnikiem Alpine

Podczas salonie motoryzacyjnego we Frankfurcie zadebiutowała nowa odsłona Renault Megane RS. Wbrew wcześniejszym doniesieniom, pod maską nie pracuje dwulitrowa jednostka benzynowa.

Nowe Megane RS zasila motor o pojemności 1,8 litra. Turbodoładowana jednostka benzynowa pochodzi wprost z modelu Alpine A110 i dostarcza 280 KM i 390 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Całość trafia na przednie koła za pośrednictwem ręcznej skrzyni biegów lub dwusprzęgłowego automatu. Obydwie skrzynie mają sześć biegów, ale w przypadku drugiego rozwiązania mamy do dyspozycji łopatki przy kierownicy oraz tryb „launch control” i „multi-change down” pozwalający na szybką zmianę kilku biegów podczas hamowania.

Sportowy hot-hatch oferuje dwa warianty zawieszenia: Sport i Cup. Do tego można jeszcze dołożyć tylną oś skrętną oraz mechanizm różnicowy Torsen. Kierowca ma do dyspozycji jeden z pięciu trybów pracy: Comfort, Normal, Sport, Race oraz Perso.

Renault Megane R.S.Renault Megane R.S. fot. Renault

Francuski kompakt otrzymał pakiet poszerzający nadwozie o 60 mm z przodu i 45 mm z tyłu. Do tego sportowy wygląd akcentują nowe zderzaki, spojlery i powiększone wloty powietrza. Całość postawiono na 18- i 19-calowych felgach, a z tyłu zainstalowano dyfuzor i centralną końcówkę wydechu. Sportowa wersja jest dostępna w nowym kolorze Volcanic Orange.

Na liście wyposażenia nowego modelu znajdziemy system RS Monitor serwujący dane telemetryczne na ekranie urządzenia R-Link 2. Można do niego podłączyć zewnętrzną kamerę, która połączy dane z obrazem podczas przejazdu na torze.

Renault Megane R.S.Renault Megane R.S. fot. Renault

Pod koniec przyszłego roku zadebiutuje wersja Trophy oraz Cup z 300-konnym silnikiem pod maską (400 Nm).

Więcej o:
Komentarze (22)
Renault Megane R.S. - silnik, osiągi, zdjęcia, premiera, cena
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • remo29

    Oceniono 26 razy 24

    Kuźwa, przeczytałem "Megane R.S. z silnikiem Apple" i zamarłem...
    ;)

  • Gość: HK

    Oceniono 12 razy 8

    Szacun za dwie skrzynie do wyboru i wygląd - nie jest tak odpustowy jak Type-R, ani tak biedny jak Golf. Złoty środek imo.
    Martwi mnie tylko ta belka skrętna z tyłu. Skoro już nawet w Hondzie dali wielowahaczowe...

  • Gość: As

    Oceniono 9 razy 5

    Świetnie wygląda.

  • Gość: Franek_Kijanek

    0

    Jak w BMW i w VAG Porsche - zaczęli montować ten sam system 4Control co Renault w Lagunie 5 lat wcześniej to BMW się chwaliło że to innowacyjny super extra i wszystkie niemieckie gazety w polsce pisały że takie super, jak Renault jako jedyne w klasie kompakt wprowadza ten sam system co w BMW - 4 koła skrętne od tego samego producenta - w BMW opcja za 20 000 zł w Renault za 5 000 zł. Ale i tak Volgswagenowiec powie że w Renault to na pewno się będzie psuł a w VAG ( Porsche też ma ten sam system ) to już nie. No to jak tu żyć?

  • real-meh

    Oceniono 2 razy 0

    Ciekawe czy dalej taki tragiczny lift-off oversteer jak w poprzednich modelach. Fajnie koziołkują na NBG SX.

  • Gość: Superman

    Oceniono 2 razy 0

    Fajny ten tablet , tylko dlaczego oni mu kola przyczepili

  • jesiotr99

    Oceniono 7 razy -1

    świat poszedł do przodu a Renault do tyłu. Miał być konkurent Focusa RS, a została ośka z 1,8. Całe szczęście że nie 1,6

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX