Nowe Renault Megane R.S. z silnikiem Alpine

Renault Megane R.S. 2017

Renault Megane R.S. 2017 (fot. Renault)

Podczas salonie motoryzacyjnego we Frankfurcie zadebiutowała nowa odsłona Renault Megane RS. Wbrew wcześniejszym doniesieniom, pod maską nie pracuje dwulitrowa jednostka benzynowa.

Nowe Megane RS zasila motor o pojemności 1,8 litra. Turbodoładowana jednostka benzynowa pochodzi wprost z modelu Alpine A110 i dostarcza 280 KM i 390 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Całość trafia na przednie koła za pośrednictwem ręcznej skrzyni biegów lub dwusprzęgłowego automatu. Obydwie skrzynie mają sześć biegów, ale w przypadku drugiego rozwiązania mamy do dyspozycji łopatki przy kierownicy oraz tryb „launch control” i „multi-change down” pozwalający na szybką zmianę kilku biegów podczas hamowania.

Sportowy hot-hatch oferuje dwa warianty zawieszenia: Sport i Cup. Do tego można jeszcze dołożyć tylną oś skrętną oraz mechanizm różnicowy Torsen. Kierowca ma do dyspozycji jeden z pięciu trybów pracy: Comfort, Normal, Sport, Race oraz Perso.

Renault Megane R.S.Renault Megane R.S. fot. Renault

Francuski kompakt otrzymał pakiet poszerzający nadwozie o 60 mm z przodu i 45 mm z tyłu. Do tego sportowy wygląd akcentują nowe zderzaki, spojlery i powiększone wloty powietrza. Całość postawiono na 18- i 19-calowych felgach, a z tyłu zainstalowano dyfuzor i centralną końcówkę wydechu. Sportowa wersja jest dostępna w nowym kolorze Volcanic Orange.

Na liście wyposażenia nowego modelu znajdziemy system RS Monitor serwujący dane telemetryczne na ekranie urządzenia R-Link 2. Można do niego podłączyć zewnętrzną kamerę, która połączy dane z obrazem podczas przejazdu na torze.

Renault Megane R.S.Renault Megane R.S. fot. Renault

Pod koniec przyszłego roku zadebiutuje wersja Trophy oraz Cup z 300-konnym silnikiem pod maską (400 Nm).

Czy wiesz, co oznaczają kontrolki w twoim samochodzie? [QUIZ]
1/20Zacznijmy od podstaw. Co oznacza ten symbol?
Zobacz także
  • Renault Kwid Concept Elektryczne auta od Renault-Nissan prosto z Chin
  • Nissan Qashqai 2017 Grupa VW już nie jest liderem. Na prowadzeniu Renault-Nissan
  • Renault Captur 2017 Renault Captur | Pierwsza jazda | Krok przed wszystkimi
Komentarze (22)
Renault Megane R.S. - silnik, osiągi, zdjęcia, premiera, cena
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • remo29

    Oceniono 26 razy 24

    Kuźwa, przeczytałem "Megane R.S. z silnikiem Apple" i zamarłem...
    ;)

  • Gość: HK

    Oceniono 12 razy 8

    Szacun za dwie skrzynie do wyboru i wygląd - nie jest tak odpustowy jak Type-R, ani tak biedny jak Golf. Złoty środek imo.
    Martwi mnie tylko ta belka skrętna z tyłu. Skoro już nawet w Hondzie dali wielowahaczowe...

  • Gość: As

    Oceniono 9 razy 5

    Świetnie wygląda.

  • Gość: Franek_Kijanek

    0

    Jak w BMW i w VAG Porsche - zaczęli montować ten sam system 4Control co Renault w Lagunie 5 lat wcześniej to BMW się chwaliło że to innowacyjny super extra i wszystkie niemieckie gazety w polsce pisały że takie super, jak Renault jako jedyne w klasie kompakt wprowadza ten sam system co w BMW - 4 koła skrętne od tego samego producenta - w BMW opcja za 20 000 zł w Renault za 5 000 zł. Ale i tak Volgswagenowiec powie że w Renault to na pewno się będzie psuł a w VAG ( Porsche też ma ten sam system ) to już nie. No to jak tu żyć?

  • real-meh

    Oceniono 2 razy 0

    Ciekawe czy dalej taki tragiczny lift-off oversteer jak w poprzednich modelach. Fajnie koziołkują na NBG SX.

  • Gość: Superman

    Oceniono 2 razy 0

    Fajny ten tablet , tylko dlaczego oni mu kola przyczepili

  • jesiotr99

    Oceniono 7 razy -1

    świat poszedł do przodu a Renault do tyłu. Miał być konkurent Focusa RS, a została ośka z 1,8. Całe szczęście że nie 1,6

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane