Nowe Porsche Cayenne Turbo. Czas na ekstremalną wersję

Na salonie we Frankfurcie zadebiutowała nowa generacja Porsche Cayenne. Niemiecki producent przy tej okazji odsłonił najmocniejszy wariant ze znaczkiem Turbo.

Pod maską topowej odmiany pracuje 4-litrowy silnik V8 biturbo. Jednostka rozwija 550 KM maksymalnej mocy oraz 770 Nm momentu obrotowego. Całość trafia na cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni Tiptronic S. Nowe Cayenne Turbo jest mocniejsze o 30 KM i 20 Nm niż poprzednia wersja. Sportowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono). Prędkość maksymalna to 286 km/h.

Porsche Cayenne Turbo łączy precyzję sportowego samochodu, komfort limuzyny oraz właściwości jezdne terenówki. Pomaga w tym adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które oferuje sześć poziomów regulowanego prześwitu oraz zmienną siłę tłumienia nierówności. W razie potrzeby zawieszenie może pracować w trybie off-road. Nowe Cayenne można wyposażyć w system skrętnej tylnej osi, Dynamic Chassis Control oraz Torque Vectoring Plus. Dzięki tym systemom sportowa jazda dużym SUV-em będzie jeszcze przyjemniejsza.

Porsche Cayenne Turbo 2017Porsche Cayenne Turbo 2017 fot. Porsche

Inżynierowie zainstalowali w tej wersji adaptacyjny spojler dachowy, który poprawia docisk oraz wspomaga hamowanie z dużych prędkości. Dzięki nowemu rozwiązaniu rozpędzone do 250 km/h auto hamuje dwa metry szybciej. Na liście opcjonalnego wyposażenia znajdziemy również ceramiczne hamulce.

Nowe Cayenne w wersji Turbo można zdradza zmieniony przedni pas, światła LED, 21-calowe koła oraz poszerzone błotniki. Z tyłu zainstalowano podwójne końcówki wydechu. Na pokładzie nie zabrakło sportowych foteli regulowanych w 18 płaszczyznach, multifunkcyjnej kierownicy z łopatkami oraz systemu dźwiękowego Bose o mocy 710 W.

Porsche Cayenne Turbo 2017Porsche Cayenne Turbo 2017 fot. Porsche

Najmocniejsza wersja SUV-a lada moment trafi do salonów. Porsche Cayenne Turbo wyceniono w Niemczech na 138 850 euro. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów jeszcze przed końcem roku.

Czy podoba Ci się nowe Porsche Cayenne?
Więcej o:
Copyright © Agora SA