Pod maską topowej odmiany pracuje 4-litrowy silnik V8 biturbo. Jednostka rozwija 550 KM maksymalnej mocy oraz 770 Nm momentu obrotowego. Całość trafia na cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni Tiptronic S. Nowe Cayenne Turbo jest mocniejsze o 30 KM i 20 Nm niż poprzednia wersja. Sportowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono). Prędkość maksymalna to 286 km/h.
Porsche Cayenne Turbo łączy precyzję sportowego samochodu, komfort limuzyny oraz właściwości jezdne terenówki. Pomaga w tym adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które oferuje sześć poziomów regulowanego prześwitu oraz zmienną siłę tłumienia nierówności. W razie potrzeby zawieszenie może pracować w trybie off-road. Nowe Cayenne można wyposażyć w system skrętnej tylnej osi, Dynamic Chassis Control oraz Torque Vectoring Plus. Dzięki tym systemom sportowa jazda dużym SUV-em będzie jeszcze przyjemniejsza.
Porsche Cayenne Turbo 2017 fot. Porsche
Inżynierowie zainstalowali w tej wersji adaptacyjny spojler dachowy, który poprawia docisk oraz wspomaga hamowanie z dużych prędkości. Dzięki nowemu rozwiązaniu rozpędzone do 250 km/h auto hamuje dwa metry szybciej. Na liście opcjonalnego wyposażenia znajdziemy również ceramiczne hamulce.
Nowe Cayenne w wersji Turbo można zdradza zmieniony przedni pas, światła LED, 21-calowe koła oraz poszerzone błotniki. Z tyłu zainstalowano podwójne końcówki wydechu. Na pokładzie nie zabrakło sportowych foteli regulowanych w 18 płaszczyznach, multifunkcyjnej kierownicy z łopatkami oraz systemu dźwiękowego Bose o mocy 710 W.
Porsche Cayenne Turbo 2017 fot. Porsche
Najmocniejsza wersja SUV-a lada moment trafi do salonów. Porsche Cayenne Turbo wyceniono w Niemczech na 138 850 euro. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów jeszcze przed końcem roku.