Oto Dacia Duster numer 2. "Materiał na przebój"

13.09.2017 08:14
Dacia Duster 2017

Dacia Duster 2017 (fot. Dacia)

To bez dwóch zdań największy sukces rumuńskiej marki na europejskim podwórku. Pierwsza generacja cieszyła się ogromnym powodzeniem także w Polsce. W szczytowych momentach, na nowy egzemplarz trzeba było czekać nawet 6-7 miesięcy. Zadbane "używki" schodzą niczym ciepłe bułeczki. Czas na drugą generację.

Duster elektryzował dotychczas przede wszystkim ceną. Za niecałe 40 tysięcy złotych można było wejść w świat małych crossoverów. Według zapewnień producenta, cennik nowego modelu ma kształtować się na podobnym poziomie. Dokładne wartości poznamy zapewne za kilka tygodni. Teraz już wiemy, że Dacia wygląda zdecydowanie nowocześniej i zachowała swój lekko terenowy charakter. Kształt karoserii mocno nawiązuje do poprzednika. W przedniej części wyróżnia się sporych rozmiarów osłona zderzaka wykonana z tworzywa. Drugie wcielenie poznamy też po wydatnych relingach utrzymanych w srebrnym kolorze, nowych wzorach aluminiowych obręczy i bardziej wyrazistych przetłoczeniach. Wymiary nadwozia pozostały bez zmian. Auto ma 4,3 metra długości i 1,8 szerokości. 21-centymetrowy prześwit pozwoli na pokonanie lekkich przeszkód terenowych i większości miejskich krawężników.

Dacia Duster 2017Dacia Duster 2017 fot. Dacia

Więcej miejsca i elektronicznych gadżetów

To, co najbardziej przeszkadzało w pierwszym Dusterze, to panel sterujący tylnymi szybami umieszczony między fotelami. Kierowca w czasie jazdy miał znikome szanse na obsłużenie tego elementu. Teraz kabina jest zdecydowanie bardziej ergonomiczna i wykonana z lepszych materiałów. Te jednak pozostały na poziomie znanym z poprzednika. Są twarde, lecz solidnie spasowane. Producent deklaruje też, że sporo uwagi poświęcił wyciszeniu. Bagażnik ma odmianie z napędem na przednią oś ma 445, a w 4x4 376 litrów. Wprowadzono kilka dodatkowych schowków, których pojemność wynosi 28,6 litra. Siedziska foteli są o 2 centymetry dłuższe, a kierownicę zaopatrzono w osiową regulację.

Dacia Duster 2017Dacia Duster 2017 fot. Dacia

W kwestii elektronicznych udogodnień, możemy liczyć na system Multiview Camera, monitorowanie martwego pola, bezkluczykowy dostęp i kurtynowe poduszki powietrzne. Tego w pierwszej generacji nie było. Zmienił się też kształt kierownicy, grafika systemu multimedialnego z wbudowaną nawigacją, a także garść przycisków umieszczonych pod dotykowym ekranem. Znajdziemy tam włącznik kamery, czujników parkowania i pokrętła zawiadujące jednostrefową klimatyzacją automatyczną.

Dacia Duster 2017Dacia Duster 2017 fot. Dacia

Asystent zjazdu i dwusprzęgłowa skrzynia

To absolutna nowość w Dusterze. System kontroli zjazdu i podjazdu opiera się na układzie hamulcowym i pomaga w pokonywaniu stromizn. Na ekranie centralnym można też wygenerować grafikę kompasu i animację ilustrującą aktualne pochylenie auta. Wśród jednostek napędowych 115 i 125-konną jednostkę benzynową. Każda z nich może być wyposażona w napęd na przednią lub obie osie. Diesel jest jeden o pojemności 1.5 litra, ale występuje w dwóch wersjach mocy: 90 i 110 KM. Ten pierwszy przekazuje moment na dwa koła, zaś mocniejszy w droższej specyfikacji ma dwusprzęgłową skrzynię automatyczną i system 4x4. Dla miłośników oszczędności przygotowano odmianę zasilaną LPG. Jesteśmy przekonani, że Dacia pozostanie hitem zarówno na rynku nowych, jak i używanych samochodów.

"Dwa zdania" | Nowy kontra używany

Czy Twoim zdaniem nowa Dacia Duster powtórzy sukces poprzednika?
Zobacz także
  • Dacia Duster Concept Dacia pracuje nad konkurentem Tesli - najtańszy "elektryk" na rynku
  • Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero w specjalnym wydaniu. Internauci zadecydują
  • Dacia odświeża najważniejsze modele Galeria | Dacia zmienia się na lepsze
Komentarze (59)
Nowa Dacia Duster - premiera, zdjęcia, silniki, cena
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • sakhal

    Oceniono 45 razy 35

    To mi bardziej wyglada na lifting a nie nowy model (generacja)
    Zaledwie kosmetyczne zmiany na zewnatrz i wewnatrz (nawet rozmiary auta nie uległy zmianie wiec pewnie ta sama płyta podłogowa?)
    Z drugiej strony to wpisuje sie w filozofie "budzetowego" auta. Kompletne przeprojektowanie modelu to koszt, spory koszt ktory nie pozostałby bez wpływu na cene.
    A tak to mozna sie spodziewac ze ten "odswiezony" Duster wciaz bedzie najtanszy na rynku :) i dobrze

  • Gość: Arecky

    Oceniono 36 razy 30

    Codziennie skoda , seat , vw, golf , polo, polar, a dzisiaj prosze Dacia juz myslalem ze inych samochodow niz VAG nie produkuja :)

  • Gość: Fil Antrop

    Oceniono 39 razy 29

    Ta Dacia jest ładniejsza od Skody Kodiaq, i pewnie mniej awaryjna.

  • Gość: xxx

    Oceniono 18 razy 18

    "To, co najbardziej przeszkadzało w pierwszym Dusterze, to panel sterujący tylnymi szybami umieszczony między fotelami. Kierowca w czasie jazdy miał znikome szanse na obsłużenie tego elementu." - Duster po face liftingu już miał w drzwiach. Słabo z Waszą "wiedzą" ostatnio....

  • Gość: Arecky

    Oceniono 18 razy 14

    Codziennie tylko skoda , seat , volkswagen ,skoda,seat, polo ,polar,golf i jeszcze jakies kuraki , a dzisiaj prosze jakie mile zaskoczenie DACIA , juz myslalem ze inne samochody niz VAG nie istnieja.

  • Gość: Łukasz

    Oceniono 12 razy 10

    Lifting w punkt. Czyli zostawia sprawdzoną mechanikę i stonowane nadwozie, a poprawia bolączki: marne wyciszenie, kiepskie fotele i braki w wyposażeniu (przed liftingiem w cenniku w ogóle nie było klimy automatycznej, handsfree czy czujnika zmierzchu). Duża szansa na przyciągnięcie nieco bardziej wymagających klientów.

  • Gość: z

    Oceniono 13 razy 1

    to lifting nie nowa wersja

  • Gość: dfsdf

    Oceniono 5 razy 1

    NOWE - jakieś 3 tygodnie temu był tutaj taki sam artykuł.

  • Gość: Tomczak.K

    Oceniono 16 razy 0

    To jakiś przełom u Dacia. Jakiś czas temu pożyczałem w Panek jeden z ich rocznych modeli i byłem za każdym razem bardzo zadowolony z ich funkcjonalności i dużych możliwości poza miastem.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane