Nowy Ford Mustang nareszcie w Europie

Ford pokazał nowego Forda Mustanga na początku tego roku. Teraz kultowy model nareszcie dotarł na Stary Kontynent - nowy Mustang będzie jedną z ważniejszych premier Salonu Samochodowego we Frankfurcie.

Przede wszystkim z oferty definitywnie znika 3,7-litrowa V-szóstka. Z polskiej perspektywy to raczej ciekawostka, bo Mustang V6 nie był u nas oferowany. Ford jednak obiecuje także podrasowanie dwóch pozostałych silników. Zwłaszcza topowej V-ósemki. Mowa o lekkiej przebudowie jednostki, która poskutkuje zwiększoną mocą - z 421 KM moc podskoczy do 450 KM. Dokładnych liczb jeszcze nie znamy, ale Ford zarzeka się, że wpłynie to zauważalnie na osiągi. Niestety, dokładne liczby i szczegóły techniczne poznamy bliżej rynkowej premiery. 2,3-litrowy EcoBoost również doczekał się poprawki - ma teraz 290 KM.

Ford Mustang 2017Ford Mustang 2017 fot. Ford

Wraz z faceliftingiem debiutuje także nowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów o 10 przełożeniach. Nowa konstrukcja to efekt mariażu pomiędzy koncernami General Motors i Fordem. Takie rozwiązanie pojawiło się już w Fordzie F-150 i nowym Chevrolecie Camaro. Największe zalety nowej skrzyni? Przede wszystkim błyskawiczne zmiany biegów. Ponadto nowa przekładnia ma pozwolić na uzyskanie niższego spalania. Ford przechwala się, że w Mustangu ma być "szybsza od PDK z Porsche". Nowy automat będzie dostępny dla obydwu wersji silnikowych. Dla miłośników samodzielnego zmieniania biegów w ofercie pozostaje skrzynia ręczna (6 biegów).

Z ważnych nowości warto też wymienić opcjonalny układ adaptacyjnego zawieszenia MagneRide, układ wydechowy Active Valve Performance (pozwala dostosować brzmienie wydechu) oraz dwa nowe tryby jazdy: Drag Strip (stworzony do wyścigów na 1/4 mile) i My Mode, w którym kierowca sam dobiera ustawienia.

Ford Mustang 2017Ford Mustang 2017 fot. Ford

Nowy Ford Mustang nie przynosi rewolucji w wyglądzie. Zmiany zauważymy jednak bez lupy - muscle car stał się ostrzejszy. To zasługa nowych LED-owych reflektorów (z przodu i z tyłu), agresywniejszych zderzaków i wlotów powietrza oraz niżej poprowadzonej maski (dokładnie o 20 mm). Reszta zmian to wykończony czernią dyfuzor i mały spojler dla wersji GT.

Największą nowością w odświeżonym wnętrzu jest 12-calowy wyświetlacz, który może zastąpić klasyczne zegary. Jest to rozwiązanie inspirowane znakomitym wirtualnym kokpitem z Audi. Cyfrowe wskaźniki będzie można ustawić w jeden z 3 trybów: Normal, Sport oraz Track (tor).

Wnętrze ma także być lepiej wykończone i kojarzyć się z klasą premium. Stąd zapowiedź materiałów wyższej jakości i nowych pakietów. Zaktualizowana zostanie także lista pokładowych systemów bezpieczeństwa. Jako przykład podano aktywny tempomat, system zapobieganie kolizjom z funkcją wykrywania pieszych, radar mierzący odległość do pojazdu z przodu, asystenta pasa czy system ostrzegania kierowcy o zagrożeniu.

Ford Mustang 2017Ford Mustang 2017 fot. Ford

Pierwsze egzemplarze nowego Forda Mustanga trafią do europejskich klientów na początku 2018 roku.

Ford Mustang Shelby GT350R

Czy podoba Ci się nowy Ford Mustang?
Więcej o:
Komentarze (31)
Nowy Ford Mustang - silniki, osiągi, zdjęcia, premiera
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Henry

    Oceniono 27 razy 13

    Nowa 10-cio biegowa skrzynia Ford/GM to prawdziwy automat z konwerterem hydrokinetycznym, nie żaden dwusprzęgłowy kundel.
    Skąd te rewelacje Panie Trusz? Bo w głowie się nie mieści, że "zwykły" automat może być szybszy niż najlepsze co ma VAGina z dwoma sprzęgłami? Tak, może.
    Era dwóch sprzęgieł dobiega końca.

  • Gość: noiz

    0

    a to ma jakieś osiągi?

  • m.martyn

    Oceniono 2 razy 0

    "Znowu zdominuje rynek". To gdzie w tej chwili są te "dominy", bo na ulicach jakoś niewiele ich widać.

  • Gość: tomasz

    Oceniono 18 razy -2

    Widziłem takiego we Wrocławiu, unikalny! Fordami sie z reguły świetnie jezdzi.
    Polecam niepowtarzalny artykuł: Ale Auto! na: ZycieToWiecej

  • cmok_wawelski

    Oceniono 13 razy -3

    A po ile to w Europie i Pislandii jest?
    W Stanach 2017 Ford Mustang GT 5.0L 'z patykiem' ('stick') czyli 6-cio biegowy to 40 tys. USD liczac z podatkiem przy kupnie. Prosze popatrzec na Ebay 172861183519

    A czy mze mi ktos wyjasnic dlaczego w Polsce takie auto nie moze byc biale? To tam muzulmanski kolor zalobny czy co?

  • Gość: ZawiedzonyGT

    Oceniono 16 razy -4

    Moc to nie wszystko. Kusi, ale nie w tym aucie.Żeby auto stało się przewidywalne należy w niego włożyć dużo kasy i energii o "serwisie" nie wspomnę. Pozdrawiam obecnych i przyszłych użytkowników konika.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX