Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Nowy Nissan Leaf będzie miał zasięg taki jak Tesla i Chevrolet
Nowemu Nissanowi Leafowi poświęciliśmy bardzo obszerny artykuł, w którym przyjrzeliśmy się wszystkim ważnym zmianom, jakie przynosi nowa generacja. Wszystkich zainteresowanych odsyłamy więc w to miejsce: Oto nowy Nissan Leaf. Lepszy pod każdym względem od poprzednika. Przypomnijmy, na pokładzie nowego Leafa pracuje silnik elektryczny o mocy 150 KM (300 Nm), który czerpie energię z akumulatorów o pojemności 40 kWh. Deklarowany zasięg wg normy NEDC to 378 km na jednym ładowaniu, czyli ok. 240 km realnego zasięgu w prawdziwym świecie. Warto pamiętać, że norma NEDC jest bardzo optymistyczna i sami producenci często to podkreślają.
Już podczas prezentacji Japończycy podkreślili, że lada chwila w ofercie pojawi się także wersja z większymi bateriami, a przez to wyraźnie większym zasięgu.
Nissan Leaf 2017 fot. Nissan
"Źródła bliskie marki" twierdzą, że Nissan wykorzysta w nowym Leafie baterie o pojemności 60 kWh, a ulepszona wersja pojawi się w ofercie już w przyszłym roku. Przewidywany zasięg na jednym ładowaniu to 225 mil, czyli ok. 362 km. Dla porównania, główni rywale nowego Leafa - Tesla Model 3 i Chevrolet Bolt - oferują odpowiednio 220 i 238 mil na jednym ładowaniu. Wszystkie podane wyniki to realny zasięg, możliwy do osiągnięcia przy normalnej jeździe.
Oznaczałoby to, że Leaf grałby z nimi w jednej lidze, a Teslę nawet lekko przewyższał. Cena japońskiego auta również powinna być konkurencyjna względem Kalifornijczyków. W Stanach Tesla kosztuje 35 000 dolarów, a Leaf ze słabszymi bateriami - 29 900 dolarów. Większe baterie będą się wiązać z podwyżką, ale Leaf i tak powinien być trochę tańszy od Modelu 3.
-
Na stacji LPG sprzedawali gaz grzewczy zamiast napędowego
-
Autostrada A1 - węzeł Piotrków Trybunalski Południe od dziś zamknięty. Na kierowców czeka dziwne rondo
-
Zimowe mandaty. Nawet 500 zł za nieodśnieżenie auta i 300 zł, jeżeli będziesz odśnieżał z włączonym silnikiem
-
Prawie 50 km S6 między Koszalinem a Słupskiem coraz bliżej. Są umowy na projekt [MAPA]
-
Od 1 stycznia 2021 roku pieszy będzie miał pierwszeństwo przed samochodem jeszcze przed pasami? Projekt ustawy trafił do prac w komisji [AKTUALIZACJA]
- Kupujemy używane: Skoda Yeti - opinie, awarie, najlepsze wersje. Czy warto zainteresować się SUV-em z Czech?
- Studio Biznes, odc. 16. Jeździliśmy Kią XCeed
- Bo po co kupować samochód, jeśli możesz go "wziąć" na abonament?
- To najlepszy moment na zakup Volkswagena! Trwa wyprzedaż rocznika 2019
- SOP połknęła BOR. Teraz zjada własny ogon. "Kierowcy bez doświadczenia eskortują najważniejsze osoby w państwie"
Forum
- Quba u was chyba smogu nie ma? (20)
- Terespol czyli wrota do ruskiego Kosmosu (18)
- Daimler zmienia polityke rozwoju (29)
- Policyjna mafia w Żorach (5)
- Komunizm (136)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (115)
- OT - gala 100 lecia PZPN (43)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- Z czego wynika tak wysoka cena katalizatora? (12)
Gość: Bb
Oceniono 4 razy 2
Pytanie do osób siedzących w temacie -skąd bierze się przepaść w osiągach pomiędzy np. Leafem a teslami? Chodzi mi o przyspieszenie do 100, elastyczność itp.