Hybrydowa Honda CR-V we Frankfurcie. Nowy SUV nareszcie w Europie

Honda pokaże we Frankfurcie pierwszego SUV-a z hybrydowym układem napędowym. Przy okazji będzie to zapowiedź europejskiej wersji modelu CR-V.

Prototyp  Hondy CR-V Hybrid zadebiutuje podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie. Sylwetka nowej generacji nawiązuje mocno do poprzednika i jest jego ewolucją. Nowy model jest większy, wyższy i dłuższy od poprzedniej wersji. Do tego otrzymał odświeżoną linię nadwozia i bardziej muskularną sylwetkę. Japońscy styliści znaleźli kompromis pomiędzy elegancją i atletycznym wyglądem.

Pod maską pracuje dwusilnikowy system i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) składający się z jednostki elektrycznej i motoru spalinowego i-VTEC pracującego w cyklu Atkinsona. Czterocylindrowa jednostka służy do wytwarzania energii elektrycznej i napędu, ale oprócz tego jest jeszcze osobny generator prądu. Układ hybrydowy nie potrzebuje klasycznej skrzyni biegów. Zamiast tego zainstalowano bezstopniową przekładnię umożliwiającą przenoszenie optymalnego momentu obrotowego pomiędzy wszystkimi elementami układu napędowego.

System i-MMD kontroluje zużycie paliwa i energii elektrycznej, wybierając najbardziej optymalny tryb pracy: EV (elektryczny), Hybrid Drive (hybrydowy) oraz Engine Drive (silnik spalinowy). Wszystko odbywa się w sposób automatyczny. Kierowca nie musi niczego ustawiać ani przełączać.

Tak prezentuje się wnętrze amerykańskiej Hondy CR-V:

Honda CR-VHonda CR-V Fot. Honda

W trybie EV samochód czerpie moc wyłącznie z akumulatorów. Jest używany do bezemisyjnego ruszania. W trybie hybrydowym silnik benzynowy wytwarza energię, która trafia do generatora, gdzie jest zamieniana na prąd przekazywany do silnika elektrycznego. Nadmiar energii elektrycznej jest z kolei wykorzystywany do ładowania akumulatora. W trybie spalinowym koła są napędzane jednostką benzynową, a silnik elektryczny jest traktowany jako wspomagacz.

Podczas jazdy w mieście samochód będzie się poruszać na przemian w trybie elektrycznym i hybrydowym, co pozwoli efektywnie zmniejszać zużycie paliwa. Na autostradzie i podczas dynamicznego przyspieszania jest uruchamiany tryb pracy silnika spalinowego.

Honda CR-V 2017 Hybrid PrototypeHonda CR-V 2017 Hybrid Prototype fot. Honda

Nowa generacja Hondy CR-V na rocznik modelowy 2018 będzie również dostępna z turbodoładowaną jednostką VTEC o pojemności 1,5 litra. Klienci mają do wyboru 6-biegową skrzynię ręczną lub bezstopniowy automat CVT. Nowy model nie będzie dostępny z silnikami wysokoprężnymi.

Więcej szczegółów na temat Hondy CR-V poznamy w 2018 roku. Wtedy producent opublikuje dokładną specyfikację modelu.

Czy podoba Ci się nowa Honda CR-V?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.