Seat Leon Cupra R. Najmocniejszy w historii

Seat Leon przeszedł niedawno face-lifting, a przy okazji producent wzmocnił sportową wersję Cupra. Okazuje się, że to jednak nie koniec, ponieważ na rynku debiutuje jeszcze szybsza wersja Cupra R.

Seat Leon Cupra po modernizacji otrzymał zastrzyk w postaci 10 KM – oferuje teraz 300 KM maksymalnej mocy. To nadal o mniej 10 KM niż w odświeżonym Golfie R. Jednak iberyjski producent dopiero teraz postawił kropkę nad „i”. Do salonów wchodzi Seat Leon Cupra R z silnikiem o mocy 310 KM.

O ile Volkswagen Golf R to regularny model w gamie, to Seat Leon Cupra R będzie limitowany do 799 egzemplarzy. Specjalna wersja ma być dostępna z ręczną skrzynią biegów. Niestety literka „R” nie oznacza w przypadku tego modelu napędu na cztery koła. Klienci muszą się zadowolić napędem przekazywanym na przednią oś. Jedyną alternatywą pozostaje Leon Cupra w wersji kombi, ale pod maską pracuje wtedy 300 KM.

Specjalna odmiana wyróżnia się karbonowymi wstawkami w postaci spojlerów zamontowanych z przodu i z tyłu. Poza tym samochód ma większe wloty powietrza oraz wstawki w miedzianym kolorze. Klienci mogą wybierać spośród dedykowanych lakierów Midnight Black, Pyrenees Grey oraz dostępnego wyłącznie dla tego modelu - Matte Grey. Oprócz tego na liście wyposażenia znajdziemy nowy wydech, wzmocnione hamulce oraz zmodyfikowany układ DCC.

Seat Leon Cupra R zadebiutuje na salonie we Frankfurcie. Na stoisku hiszpańskiej marki pojawi się jeszcze crossover Arona, nowa Ibiza z silnikiem 1.0 TGI, a przy okazji producent wyłoni nazwę nowego SUV-a, który zadebiutuje w 2018 roku.

Koncern VAG ma w swojej ofercie dwa ponad 300-konne kompakty. Które auto Twoim zdaniem jest lepsze?
Więcej o:
Komentarze (9)
Seat Leon Cupra R - osiagi, silnik, cena, zdjęcia
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: mck

    Oceniono 8 razy 8

    Szczerze mówiąc to żadna okazja.... może dla jakiegoś fana marki. Byłoby o co robić szum jeśli by miał 30, 50 KM więcej, albo napęd 4x4 nawet w hatchbacku. Tak to słaba atrakcja.
    Po pierwsze przy takiej mocy tych dodatkowych 10 KM można nie poczuć.
    Po drugie przy napędzie przednim na pewno się tych dodatkowych koni efektywnie nie wykorzysta, bo 300 zwykłej Cupry to i tak aż nadto jak na napęd na przednią oś.
    Po trzecie te poszerzenia nadkoli, nakładki na bokach tylnego zderzaka, zbyt wielkie wstawki "miedziane" trącą garażowym tuningiem i psują ładną linię Leona.
    Po czwarte - bardzo ograniczona oferta jeśli chodzi o np. kolory.
    Po piąte - cen jeszcze nie ma, ale ponieważ to wersja limitowana, to zapewne będzie droższy niż zwykła Cupra 300.

    W artykule warto doprecyzować informacje. Jak mówią zagraniczne źródła, będą 2 wersje Cupry R. Ze skrzynią ręczną będzie miała 310 KM, a ze skrzynią DSG 300 KM. Ten artykuł sugeruje, że miałaby być dostępna tylko skrzynia ręczna.

  • Gość: dre

    Oceniono 2 razy 2

    Tył fajnie z tymi miedziowatymi akcentami, felgi super, natomiast z przodu i na lusterkach pociągnąłbym cieńszą linią tę miedź - dyskretniej, mniej nachalnie. Byłoby wtedy klasa.

  • Gość: mat

    Oceniono 1 raz 1

    Jak marudzą na cupre omg, nie stać was nawet na opony do tej cupry a komentujecie jak byście mieli w garażach po dwa lambo

  • Gość: Arecky

    Oceniono 1 raz 1

    Ha ha 310KM ......CUPRA czy to 265,280,290,300, a teraz 310 pojawia sie problem przy ostrym starcie - wystepuje tzw. whell hoop - przednie kola skacza jak ping-pong . Chcialem taki samochod kupic odbylem kilka jazd w nadzieji ze bedzie ok niestety traagedia -opisywana na forum seata. Jesli brac 310KM to tylko 4x4.

  • Gość: tomasz

    0

    mocny samochód.
    przeczytaj świetny artykuł "Ale Auto! na: ZycieToWiecej

  • wasaty_janusz

    Oceniono 4 razy 0

    w "teście łosia" i tak w krzaki pojedzie - jak każdy seat.. Ale z gustami sie nie dyskutuje

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX