Nie ma róży bez kolców. Lista grzechów naszej Skody Kodiaq

Na tę część testu długodystansowego z pewnością czekało wielu z Was. Po kilku materiałach, w których Skoda Kodiaq zbierała od nas same pochwały, teraz postanowiliśmy skupić się na jej wadach. Dużo ich nie ma, ale jest parę rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę.

Zawsze pod testami Skody i Volkswagena dostajemy od Was porządną dawkę negatywnych komentarzy.  Oskarżenia o tekst sponsorowany, przelewy z Wolfsburga czy bycie klakierem niemieckiego koncernu to jedne z tych delikatniejszych… Nie inaczej jest pod poszczególnymi częściami naszego długodystansowego testu Skody Kodiaq. Ba, w tym przypadku natężenie Waszych negatywnych opinii jest większe niż zwykle. Co w sumie nas nie dziwi, bo Kodiaqowi poświęciliśmy już kilka materiałów i w każdym tylko go chwaliliśmy.

Cztery grzechy główne naszej Skody

A Skodę Kodiaq chwalimy z jednego prostego powodu – to po prostu jeden z najlepszych SUV-ów w swojej klasie. Jednak nie ma róży bez kolców. Oto lista grzechów naszego Kodiaqa:

1.Słaba widoczność do tyłu

Widoczność do tyłu w Kodiaqu nie jest najlepsza i czasem trudno wyczuć, czy możemy jeszcze trochę cofnąć, a 4,7-metrowa Skoda to jednak dość duże auto. Zwłaszcza, że czujnikom parkowania nie można do końca ufać, bo te, jak to bywa w koncernie VAG, są nadaktywne i krzyczą wniebogłosy na widok wyższej trawy. Potrafią też krzyczeć bez powodu. Kamera cofania to pozycja obowiązkowa na liście opcji.

Skoda Kodiaq 2.0 TSISkoda Kodiaq 2.0 TSI fot. Skoda

2. Dwulitrowy benzynowy silnik ma spory apetyt na paliwo w trasie

To zauważyliście również Wy w komentarzach pod tekstem Błażeja o tym, jak SUV sprawuje się w trasie. Skoda podaje, że Kodiaq ze 180-konnym 2.0 TSI, napędem 4x4 i skrzynią DSG zużywa 9,1 l/100 km w mieście, 6,4 l/100 km – w trasie, a średnio – 7,4 l/100 km.

Podczas naszego testu 2.0 TSI znakomicie sprawował się w mieście. Deklarowane spalanie przekraczał o ok. litr, a średnie podczas miejskiej jazdy na poziomie 10,0 w takim aucie trzeba uznać za bardzo dobry wynik. Problemy pojawiają się, kiedy weźmiemy Kodiaqa na autostradę. Przy jeździe zgodnej z ograniczeniami lub trochę szybszej trzeba się liczyć ze spalaniem podchodzącym pod 10,5 l/100 km. Dlatego, naszym zdaniem, do czeskiego SUV-a lepiej pasuje jednostka TDI. A na pewno trzeba rozważyć diesla, jeżeli będziecie zabierać go często w trasę. Za to TSI bardzo dobrze czuje się w mieście.

Skoda Kodiaq 2.0 TSISkoda Kodiaq 2.0 TSI fot. Skoda

3. Skrzynia DSG bywa zbyt ospała

Skrzynię DSG zawsze chwalimy za nienaganną kulturę pracy i uniwersalność. Automat VW świetnie odszyfrowuje intencje kierowcy i błyskawicznie reaguje na nasze poczynania. Jednak w Skodzie DSG jest wyraźnie ustawione pod spokojną jazdę. Docenimy to przez większość czasu, bo pasuje to do charakteru komfortowego, rodzinnego auta, ale Kodiaqowi po prostu brakuje pazura. Podczas przyspieszania dość późno redukuje bieg, a redukcji o dwa biegi unika jak ognia. Podczas mojej drugiej trasy Kodiaqiem złapałem się na tym, że podczas każdego wyprzedzania instynktownie przerzucałem skrzynię w tryb Sport lub redukowałem biegi samodzielnie manetkami, a chyba nie do końca tak powinna wyglądać jazda z automatem… W VW i Audi takiego problemu nie ma, więc podejrzewam, że to przemyślana decyzja inżynierów Skody. Dla wielu kierowców będzie to zaleta, ale ja aż tak spokojną pracę DSG uważam jednak za wadę.

Trochę szkoda, tym bardziej, że nasz Kodiaq jest naprawdę szybki i potrafi dynamicznie przyspieszać. 180 KM mocy i przyspieszenie do setki na poziomie 7,8 s w praktycznym SUV-ie to parametry więcej niż bardzo dobre.

4. Dwie wpadki w wykonaniu

Czerwony Kodiaq trafił do redakcji bardzo szybko, możliwe więc, że te wpadki wynikają z przed- lub wczesnoprodukcyjnego charakteru naszego egzemplarza. Jednak w Skodzie nigdy takie rzeczy się nie przytrafiały, a czeskie samochody zawsze stawialiśmy za wzór w segmencie, dlatego postanowiliśmy o tym wspomnieć. O co chodzi? Po pierwsze, w naszej Skodzie nieprzyjemnie trzeszczą wszystkie cztery podłokietniki. To o tyle dziwne, że spasowanie pozostałych elementów jest nienaganne. Z ciekawości naciskaliśmy pozostałe plastiki we wnętrzu i żaden inny element nie wydaje z siebie nawet najmniejszego dźwięku.

Skoda Kodiaq 2.0 TSISkoda Kodiaq 2.0 TSI fot. Skoda

Drugi zarzut mamy do jednego z rozwiązań Simply Clever – czarnych, plastikowych listew, które wysuwają się przy drzwiach i chronią je przed uderzeniem w zaparkowany obok samochód. Te z przodu sprawują się na piątkę. Te z tyłu… Listwa w lewych drzwiach odpadła, a w prawych się naderwała. Tu znowu mamy do czynienia z dość ciekawą sytuacją, bo naszym Kodiaqiem przez 90 proc. czasu jeździ kierowca z co najwyżej jednym pasażerem. W przekroju całego testu tylne drzwi były używane sporadycznie, a to właśnie tam mechanizm nie domaga.

Więcej grzechów nie pamiętam, innych się nie spodziewam

Do końca testu zostało parę tygodni. Jeżeli znajdziemy coś jeszcze, co nam się w Kodiaqu nie podoba, to na pewno wspomnimy o tym w podsumowaniu. Jednak podejrzewam, że na tej niechlubnej czwórce nasza lista się zamknie, bo, moim zdaniem, Skoda Kodiaq to po prostu jedna z najlepszych i najciekawszych propozycji w tej cenie i segmencie. Czeski SUV, choć nie uniknął kilku wpadek, udowadnia to w naszym teście.

Pozostałe części naszego testu długodystansowego znajdziecie tutaj: Skoda Kodiaq 2.0 TSI Test długodystansowy

Jaki silnik Twoim zdaniem najlepiej pasuje do charakteru dużego, rodzinnego i praktycznego SUV-a?
Więcej o:
Komentarze (61)
Skoda Kodiaq - test, wady, opinie, spalanie, silniki
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: look

    Oceniono 61 razy 33

    Panowie redaktorzy wiecie co mnie najbardziej wkurza w waszych testach ? To, ze wady samochodowy niemieckich zawsze próbujecie zamienić w zaletę. Sam stałem obecnie przed kupnem samochodu rodzinnego i jeździłem naprawdę mnóstwem samochodów. i wiecie co, najlepszy stosunek jakości do ceny moim skromnym zdaniem oferują samochody francuskie. Nie dotyczy to Peugeota, który zaszalał z cenami, ale Skoda z cenami to już pobiła samą siebie. Nie rozumiem fenomenu rozpisywania się nad jakością plastików w samochodach niemieckich, bo w mojej ocenie są dokładnie takie same jak w pozostałych samochodach tej samej klasy. Nie rozumiem zachwalania prowadzenia samochodów niemieckich. Jeździliście kiedyś fordem focusem ? Według mnie to mistrz nie do pobicia w swojej klasie jeśli chodzi o zestrojenie zawieszenia i prowadzenie samochodu. Nie rozumiem w jaki sposób porównujecie pojemności bagażników w poszczególnych samochodach. Zobaczcie jak wygląda 550 litrów w rapidzie a jak wygląda 600 litrów w Tiguanie - przecież rapid bije Tiguana na głowę. I tak można wymieniać bez końca (miniaturowy bagażnik golfa hb dostanie tyle samo punktów co kilkadziesiąt litrów większy u konkurencji tylko dlatego, ze jest "bardziej ustawny" - ludzie ogarnijcie się !! Od kilku lat kupuje gazety motoryzacyjne, ale czytam je tylko po to, zęby przeczytać bo wszystko co niemieckie to jest w nich najlepsze - zero obiektywizmu (części niemieckie zawsze są najlepsze, samochody niemieckie zawsze są najlepsze i zawsze podajecie sprzedaż samochodow w Europie a nie na świecie, zeby pokazać, ze VW zawsze jest na 1 miejscu - nie ważne, że 70% VW sprzedaje się w Niemczech) !! Pozdrawiam logicznie myślących i nie zaślepionych niemiecką propagandą !!! To już tak razi w oczy, że aż nie można na to patrzeć !

  • Gość: gość

    Oceniono 20 razy 16

    Trzeszczące plastiki to standard w Kodiaqu. Możecie poczytać na kodiaq-klub.pl.

  • Gość: Amplik

    Oceniono 20 razy 14

    No no, teraz to mnie zaimponowali. Czytają forum i VAGinowozy maja jednak jakieś wady ;-)

  • Gość: gzesiolek

    Oceniono 14 razy 12

    Auto jak auto... Niech każdy się przejedzie i sam oceni... teksty o najlepszym w klasie - sobie darujcie... Jest OK, ale jest też strasznie drogo jak chcesz coś więcej niż golasa...
    "W VW i Audi takiego problemu nie ma" czyli jak rozumiem w Skodzie jest już aż tak fatalnie, że DSG w VW to przy niej mistrz redukcji... Bo generalnie DSG kiepsko sobie radzą z nagłą redukcją/kickdownem... bo mają przygotowany kolejny bieg w górę, ew. jeden bieg w dół przy maksymalnym biegu... ale jak jedziesz na 5 i chcesz kickdown z redukcją do 3 to masz takiego laga, że klasyczny automat hydrokinetyczny już od sekundy jedzie zanim DSG załapie o co Ci chodzi... Mówicie, że w Kodiaq jest jeszcze gorzej?

  • Gość: piotr

    Oceniono 21 razy 11

    hehehe, normalnie niemiecki sponsorowany tekst i jeszcze to idiotyczne tłumaczenie, że egzemplarz wczesnoprodukcyjny. nie tak dawno pamiętam premierę pewnego francuskiego auta, gdzie były trzeszczące plastiki. jakoś nie przypominam sobie takie tłumaczenia panów "testerów" że to egzemplarz wczesnoprodukcyjny. od razu były rekomendacje : nie kupuj bo trzeszczą plastiki, co jak się później okazało nie miało miejsca w egzemplarzach produkcyjnych

  • sakhal

    Oceniono 10 razy 6

    To jest tak, ze mowia ze dali klapsa a tak naprawde tylko klepneli przyjacielsko.
    Przedstawienie wad jest okraszone takim cukrowaniem ze az mdli..Przykład?
    Apropo wysokiego spalania - "Trochę szkoda, tym bardziej, że nasz Kodiaq jest naprawdę szybki i potrafi dynamicznie przyspieszać. 180 KM mocy i przyspieszenie do setki na poziomie 7,8 s w praktycznym SUV-ie to parametry więcej niż bardzo dobre"

    Czyli, no niby duzo pali ale jest szybki, dobrze przyspiesza i jeszcze jest praktyczy (jaki to ma wogole zwiazek z ocena spalania??)
    Zwrocice uwage ze kazda krytykowana kwestia jest odrazu zasłaniana ogromna ilosc pochwał, zeby czasem czytajacy nie odniosł wrazenia ze to auto to moze nie jest jednak taki HIT, NIESAMOWITY, KRÓL...

  • Gość: h2o

    Oceniono 8 razy 6

    za mulenie dsg odpowiada goowniany siódmy bieg (w szóstkach nie ma tego problemu) tyle że bez niego na autostradzie paliłby nie 10 a 12l/100km

  • Gość: abc

    Oceniono 11 razy 5

    Wygląda jak połączenie 1 serii bmw x5 ze skoda octavia. Jest brzydki.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX