Seat pożegnał kryzys. Rekordowa sprzedaż Leona

Jeszcze kilka lat temu przyszłość marki Seat wisiała na włosku. Hiszpańska marka pożegnała już problemy na dobre, w czym pomógł między innymi nowy Leon.

Trzecia generacja Seata Leona jest najlepiej sprzedającym się modelem w historii. W tej chwili samochód trafił na rynek w liczbie 682 567 egzemplarzy. O sukcesie świadczy fakt, że dwie poprzednie generacje uzyskały całościowo wynik na poziomie 534 797 i 675 915 sztuk.

Poza tym Leon jest najlepiej sprzedającym się modelem marki Seat w rocznych statystykach od 2014 orku. Dynamicznie zaprojektowana odmiana kombi to ponad 30 procent wolumenu całej gamy. Trzecia odsłona kompaktowego modelu weszła do sprzedaży w 2012 roku. Iberyjski producent wprowadził kilka miesięcy temu do salonów odświeżoną wersję, która przyciąga jeszcze większe grono klientów.

Seat Ateca FRSeat Ateca FR Fot. Seat

Poza tym oferta Seata powiększyła się o zupełnie nową generację modelu Ibiza oraz bliźniaczy model Arona o nadwoziu typu crossover. Oprócz tego dużą popularnością cieszy się kompaktowy SUV Ateca, a w drodze jest już kolejny model – hiszpański odpowiednik Skody Kodiaq. Z taką gamą modelową Seat może być spokojny o swoją przyszłość przez następne lata.

Seat Ibiza 2017

Który z komapktów byś wybrał?
Więcej o:
Komentarze (17)
Seat pożegnał kryzys. Rekordowa sprzedaż Leona
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: HK

    Oceniono 1 raz 1

    W czerwcu odebrałem leona, zrobiłem 5000 km i pierwszy raz w życiu żałuję wydanych na samochód pieniędzy.

    System infotainment to jest zwykły skandal:
    nawigacja VW (jeśli się w ogóle włączy) jest kompletnie nieprzydatna. Nie ma wielu dróg, a potrafi wymyślić takie, których nie ma. Nie wiem na podstawie jakich algorytmów wyznacza trasy, ale sprawdziłem już kilkukrotnie: w stosunku do TomToma i Google regularnie wydłuża czas przejazdu o ok. 30%. Oczywiście Android Auto raz działa raz nie, bo czasami z jakiegoś powodu potrafi rozłączyć telefon... Jeśli jeszcze wbudowana nawigacja jest niedostępna, co zdarza się mniej więcej 1 na 3 razy, to najlepiej mieć przenośnego TomToma. Tylko po co wtedy cały ten system?
    Tym bardziej, że wybieranie głosowe praktycznie nie działa. Próby uruchomienia w ten sposób czegokolwiek wzbudzają salwy śmiechu pasażerów. Pamiętacie jak wielokrotnie Clarkson walczył z takimi gadżetami w archiwalnych odcinkach Top Gear? Tylko, że ja mam to samo jakieś 10 lat później i bez żadnego dodawania od siebie, żeby było śmieszniej.

    Start/stop unieruchomił mnie kilkakrotnie na skrzyżowaniu.

    Bezkluczykowy system (znowu VW) to najbardziej bezsensowne, nielogiczne i najgorzej działające tego typu rozwiązanie jakie znam, a korzystam z tego od prawie 10 lat (głównie we Francuzach).

    Permanentnie włączające się ostrzeżenie o spadku ciśnienia w oponach po prostu ignoruję i po prostu co kilka tygodni podjeżdżam pod kompresor sprawdzić co i jak. Jeszcze nie musiałem dopompowywać.

    DSG szarpie, hamulce są, w najlepszym razie, przeciętne.

    Jakość wykonania? Nie wszędzie jest dobrze - ostry,wystający element drzwi,
    od wewnątrz na wysokości dolnej krawędzi okien, już dwukrotnie rozciął mi rękę do krwi przy zamykaniu. Sprawdzałem - tak wykończone są również prawe...

    Słabe i bardzo nierówno świecące full ledy z przodu. Z kolei z tyłu wsteczne niemal niczego nie oświetla, co jest irytujące jeśli zamówiło się kamerę cofania. Po z mroku niemal nieprzydatna.

    Liczyłem na zużycie paliwa w okolicach 8,5-9 l/100. Biorąc pod uwagę, że producent podaje średnio 6,5 nie chyba wymagam zbyt wiele? Na razie nie schodzę poniżej 10,5 mimo spokojnej jazdy "na dotarcie" i z małym dzieckiem, dużego udziału pozamiejskich tras i bardzo rzadko włączanej klimatyzacji.

    Jest jeszcze infolinia Seata, ale niestety takich bluzgów na jakie zasługuje nie mogę publicznie napisać.

  • Gość: Daro

    0

    Kupiłem seata Leona III 122 km. Są 3 tryby jazdy. Dla mnie to niespotykane. W trybie sport na biegu 1 i biegu 2 wręcz wyrywa do przodu. Po prostu szybko wchodzi na obroty. Jest bardzo cicho, klimatyzacja bardzo cicho pracuje, maksymalnie na drugim "biegu" jej używam. Auto psiada już pasek, który jest bezawaryjny.

  • Gość: asd

    Oceniono 4 razy -2

    brzyyydal !!

  • jagi.pk

    Oceniono 8 razy -4

    Po dłuższych poszukiwaniach kupiłem tego Seata. Oczekiwanie na SUV'a było zbyt długie i jak zobaczyłem Leona, to od razu podjąłem decyzję. Fajne autko, o sportowe sylwetce, świetnie się prowadzące. Silnik 1.4 TSI 125 KM świetnie się spisuje, jest cichy i dynamiczny. Przy włączonym systemie Start-Stop ciężko stwierdzić, kiedy silnik pracuje, a kiedy nie.
    Cena jest porównywalna do innych aut z tego segmentu, np. Astra, Auris, ... więc przy wyborze kierowałem się głównie wyglądem i komfortem jazdy.

  • marcels014

    Oceniono 14 razy -6

    ..żadnej reklamy, po prostu opinia z własnego doświadczenia,satysfakcja i frajda z jazdy,zadowolenie z trwałości wykonania.Każdy może napisać swoją opinię.

  • marcels014

    Oceniono 21 razy -13

    Seat to coś więcej niż samochód,posiada mechanicznego ducha,to coś co przyciaga oko,równocześnie gdy wsiądzie się za jego stery czuje się jakby każdy cal jego materiału i kształty spełniły oczekiwania nowego szczęśliwca..Nowe pomysły,nowe kształty Seata,całkiem trafne jednostki napędowe ,odpowiadają oczekiwaniom nowych klientów,a także byłym właścicielom,którzy ponownie wybierają tę markę,kolokwialnie mówiąc" zakochani od pierwszego wejrzenia"Rysy nowego Leon,a przeszłość starszych modeli ma wiele wspólnego,a przede wszystkim bryłę,której mogą pozazdrościć inne marki.Rozszerzenie oferty Seata o nowe modele, nie tylko zachęca do odwiedzenia salonu i jazdy próbnej,ale i odkrycia nowej generacji,która nieskromnie mówiąc zaskarbiła sobie do tej pory już miliony szcześliwych kierowców. Marcin Sz.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX