Niemcy pogodzeni. Oto lider klasy premium w Polsce

Polska klasa premium zdominowana jest przez producentów z Niemiec. Ale mimo że to BMW, Mercedes i Audi sprzedają najwięcej samochodów, to zdecydowanym numerem 1 w Polsce jest...

Volvo XC60. To właśnie SUV klasy średniej jest najchętniej kupowanym samochodem premium nad Wisłą. Jak podaje IBRM SAMAR, w tym roku (pierwsze 7 miesięcy + 20 dni sierpnia) Volvo XC60 kupiło aż 3727 Polaków. To prawdziwa deklasacja, bo drugie na liście BMW serii 5 może się pochwalić liczbą 1808 rejestracji, a więc ponad dwukrotnie mniej niż Volvo. Za lwią sprzedaż Volvo odpowiada jeszcze stara generacja modelu, ale do Polski przyjechały już nowe XC60.

Nie licząc pierwszego miejsca, w polskiej klasie premium zdecydowanie dominują niemieccy producenci. Przede wszystkim BMW oraz Mercedes. Tuż za tą dwójką znajduje się Audi. Inni producenci to już margines sprzedaży. W Top20 oprócz Volvo XC60 znalazł się tylko japoński Lexus NX (13. miejsce, 951 rejestracji).

Najlepsza dwudziestka tego roku

Tak jak wspomnieliśmy, zestawienie obejmuje pierwsze siedem miesięcy tego roku oraz 20 pierwszych dni sierpnia. Oto najlepsza dwudziestka na polskim rynku:

01. Volvo XC60: 3727 egzemplarzy
02. BMW Serii 5: 1808
03. Mercedes GLC: 1645 (razem z odmianą Coupe)
04. BMW Serii 3: 1539
05. Mercedes Klasy E: 1334
06. Audi Q5: 1224
07. Audi A3: 1099
08. Audi Q7: 1054
09. BMW X5: 1043
10. Mercedes Klasy C: 1024
11. Mercedes Klasy A: 1006
12. BMW X3: 992
13. Lexus NX: 951
14. Audi A6: 924
15. BMW X1: 797
16. Audi A4: 762
17. Mercedes GLE: 737*
18. Audi Q3: 719
19. Mercedes GLA: 711
20. Audi Q2: 697

Dokładne dane zaczerpnęliśmy z raportu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. My przyjrzeliśmy się samej czołówce, ale całe zestawienie znajdziecie na stronie SAMAR-u, w tym miejscu: Ranking TOP30 – Kto rządzi rynkiem premium w Polsce?

Który SUV klasy średniej jest Twoim zdaniem najlepszy?
Więcej o:
Komentarze (38)
Niemcy pogodzeni. Oto lider klasy premium w Polsce
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • 4slash

    Oceniono 8 razy 8

    XC60 dobrze się sprzedawał bo na wyprzedaży można go było kupić 2,0 D 150 KM w cenie dobrze wyposażonego VW Golfa 2,0 TDI 150 Km czyli za 120-130 000 zł

  • Gość: yuyuyy

    Oceniono 10 razy 8

    W moto.pl jakaś pipa przeczytała poradnik "Jak pisać clickbaitowe nagłówki"
    No rzygać się chce!

  • Gość: pd

    Oceniono 14 razy 8

    "Za lwią sprzedaż Volvo odpowiada jeszcze stara generacja modelu" I tu jest wyjaśnienie tego sukcesu.

  • madapaka

    Oceniono 13 razy 7

    Taaa, na pewno Niemcy się tym strasznie przejęli, zwłaszcza że dominują w segmencie jak nikt.
    Tylko dwie marki z tej listy nie pochodzą z DE...To jest miazga! Gdzie Jaguar, Infiniti, Lex-ów też jak na lekarstwo...

  • hijodelsol

    Oceniono 8 razy 4

    Volvo niestety już w klasie premium nie jest. We wszystkich modelach ma tylko 3 silniki - 1 benzynowy, 1 diesel i 1 hybrydę, za to o różnych mocach i w jednej pojemności 2 litrów. Sprzedaż XC60, a właściwie wyprzedaż to potwierdza. Kupili je ludzie którzy za stosunkowo przyzwoite pieniądze biorąc pod uwagę wyprzedaż dostali namiastkę klasy premium

  • punter

    Oceniono 9 razy 3

    Nie znam osobiście nikogo kto jeździłby nowym samochodem z listy jako prywatnym. 100% leasing "na firmę"

  • jck12

    Oceniono 5 razy 3

    ja XC60, ale patrząc tylko po wyglądzie

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX