Konkurent Klasy S i A8 już nad Wisłą. Znamy jego cenę

Japończycy zaprezentowali kilka tygodni temu najnowsze wcielenie topowej limuzyny, a teraz poznaliśmy polskie ceny. Lexus LS nie będzie miał łatwo. Niemiecka konkurencja w tej klasie jest naprawdę solidna.

Konkurent Audi A8, Mercedesa Klasy S i BMW Serii 7 ma pod maską sześciocylindrowy silnik w układzie widlastym. Podwójnie doładowana jednostka została zaprojektowana od podstaw w oparciu o technologie ze sportowych bolidów. Silnik rozwija 421 KM maksymalnej mocy i dysponuje momentem obrotowym o wartości 600 Nm. Z jednostką współpracuje bardzo szybka, 10-stopniowa przekładnia automatyczna, znana z modelu LC. Luksusowa limuzyna przyspiesza od zera do setki w 4,5 sekundy.

Nowy Lexus LS jest niższy od poprzednika, a w wersji z pneumatycznym zawieszeniem wprowadzono funkcje ułatwiającą dostęp do kabiny. Po odblokowaniu drzwi przy użyciu kluczyka, samochód lekko się podnosi, a boczne wyprofilowania fotela odchylają się. Dzięki temu kierowca może w łatwy sposób zająć miejsce za kierownicą.

Cennik Lexusa LS w Polsce startuje od 490 tys. zł za wersję Elegance z napędem hybrydowym. Wariant z konwencjonalnym silnikiem kosztuje 510 tys. zł. Obydwie wersje mają stały napęd na cztery koła. Z kolei topowa odmiana Omotenashi kosztuje od 650 tys. zł za wersję hybrydową lub 670 tys. zł za wersję z napędem konwencjonalnym.

Na liście standardowego wyposażenia Lexusa LS znajdziemy przednie siedzenia z możliwością 28-punktowej regulacji, selektor trybu jazdy, podgrzewane i wentylowane siedzenia, czterostrefową automatyczną klimatyzację, system audio Mark Levinson z odtwarzaczem DVD.

Tylną kanapę można wyposażyć w opcję masażu Shiatsu oraz elektrycznie podnoszonego podnóżka. W obecnej generacji modelu LS przestrzeń na nogi jest największa spośród wszystkich wcześniejszych generacji. Oparcie tylnego siedzenia znajdującego się za miejscem obok kierowcy można odchylać o 48 stopni i podnosić o 24 stopnie, żeby łatwiej wysiadać.

Ile kosztuje konkurencja?

Na rynek wejdzie lada moment nowe Audi A8, ale w cennikach producenta nadal figuruje dotychczasowa wersja. Flagowa limuzyna z Ingolstadt kosztuje od 381 400 zł za wersję z silnikiem 3.0 TDI (262 KM). Nowe BMW Serii 7 w podstawowej wersji 30d (265 KM) kosztuje 409 300 zł. Mercedes Klasy S w wersji 300 d BlueTEC (204 KM) jest dostępny od 381 500 zł.

Czy twoim zdaniem Lexus LS ma szansę odebrać klientów niemieckiej konkurencji?
Więcej o:
Copyright © Agora SA