Seat Leon Cupra ST | Test długodystansowy, cz. VI | Cennik

Seat Leon Cupra to jedno z niewielu kombi na rynku oferujące sportowe osiągi za rozsądne pieniądze. Oczywiście gama Leonów z dopiskiem Cupra nie ogranicza się jedynie do wersji ST.

Cennik Seata Leona Cupra otwiera kwota 131 300 zł i jest to cena za wersję 5d. Taki Leon napędzany jest silnikiem 2.0 l o mocy 300 KM, który współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, a napęd przenoszony jest wyłącznie na przednie koła. W standardzie otrzymamy m.in. 18 calowe felgi z oponami 225/40, systemy bezpieczeństwa takie jak ABS z EBV, ASR, ESP, komplet poduszek powietrznych, system kontrolujący ciśnienie w oponach czy radio „Media System Plus”. Stylistyczne dodatki oferowane w standardzie to: czerwony lakier „Emocion”, klamki lakierowane w kolorze nadwozia, chromowana obwódka chłodnicy oraz obudowy lusterek lakierowane w kolorze nadwozia. Wersja wyposażona w skrzynię DSG uszczupli wasz portfel o 139 500 zł.

Na najtańszą Cuprę w wersji ST trzeba zarezerwować minimum 134 900 zł. Otrzymamy w zamian kombi z manualną skrzynia biegów i napędem na przednie koła. Za wersję ze skrzynią DSG trzeba zapłacić 143 100 zł, natomiast wersja wyposażona w napęd 4Drive to wydatek minimum 158 600 zł.

Nasz Cupra to topowa wersja 2.0 l, 300 KM, DSG, 4Drive. Wyjściowo to 158 600 zł. Testowany egzemplarz skonfigurowano na 186 454 zł. Cenę podbiły dodatki takie jak lakier Mystery Blue 2 752 zł, kubełkowe fotele Alcantara Black 5 601 zł, pakiet wspomagania jazdy Comfort Assistnat Plus 3 142 zł, czujniki parkowania z przodu i z tyłu 2 399 zł, kamera cofania 1 034 zł, pakiet zimowy 2 107 zł, system bezkluczykowego dostępu 1 505 zł, system nawigacji Navi System Plus 4 952 zł oraz kilka innych mniej istotnych dodatków.

Ceny najbliższego konkurenta, czyli Volkswagen Golfa R otwiera kwota 167 730 zł za wersję 5d, 2.0 l, 310 KM, DSG. Przypomnijmy jednak, że niemiecki kompakt wyposażony jest standardowo w napęd na cztery koła, którego w Seacie nie otrzymamy. Natomiast na wersję Variant, czyli kombi trzeba odłożyć 171 390 zł. Dla porównania skórzana tapicerka siedzeń w Volkswagenie kosztuje 12 450 zł, a topowy system nawigacyjny Discover Pro 8 100 zł.

Nasz Leon może nie należy do najtańszych jednak w standardzie otrzymujemy wszystko, co do szczęścia potrzebne, a opcje dodatkowe jeszcze bardziej podnoszą przyjemność z jazdy.

Seat Leon ST Cupra | Dane techniczne

Silnik: benzynowy, R4 turbo, 1984 cm3
Moc: 300 KM 5500 obr./min
Moment obr.: 380 Nm 1800 - 5500 obr./min
Skrzynia biegów: DSG, 6b
Wymiary (dł./szer./wys.): 4535/1816/1451 mm
Masa własna: 1470 kg
Rozstaw osi: 2620mm
0-100 km/h: 4,9 sekundy
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Zużycie paliwa: 7,2 l/100km*
Cena: od 156 900 zł
* dane producenta

Więcej o:
Komentarze (23)
Seat Leon Cupra ST - test, opinie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: A_Lodz

    Oceniono 18 razy 12

    Cena wyjściowa DSG,4Drive 158k a trzeba dopłacać czujniki parkowania z przodu i z tyłu 2 399 zł, kamera cofania 1 034 zł. Traktują nas jak piąty świat.

  • Gość: j__e

    Oceniono 8 razy 8

    Pytanie do redakcji: co w tym tekście dotyczy testu, długodystansowego czy jakiegokolwiek innego? to tylko dane z katalogu. ale tekst jest, zwie się dumnie częścią szóstą. gratulacje.

  • jck12

    Oceniono 5 razy 3

    Jakby ktoś miał zły dzień
    "(...)to jedno z niewielu kombi na rynku oferujące sportowe osiągi za rozsądne pieniądze"

  • Gość: Arras

    Oceniono 2 razy 2

    Ale bzdury piszecie - "Ceny najbliższego konkurenta, czyli Volkswagen Golfa R otwiera kwota 167 730 zł za wersję 5d, 2.0 l, 310 KM, DSG. Przypomnijmy jednak, że niemiecki kompakt wyposażony jest standardowo w napęd na cztery koła, którego w Seacie nie otrzymamy."
    A wasza cupra to - " Nasz Cupra to topowa wersja 2.0 l, 300 KM, DSG, 4Drive" - moze mi ktos wytlumaczy co to za oznaczenie - 4Drive

  • Gość: przegość

    Oceniono 2 razy 2

    A te klamki w drzwiach to chyba dla karłów...

  • Gość: Sebastian

    Oceniono 1 raz 1

    Jeźdżę na codzień Leonem FR i Golfem Alltrackiem, mając do wyboru Cuprę, a Rkę jednak wolałbym dopłacić do Golfa, jest dużo lepiej wykonany w środku. Takie detale jak wyciszenie w środku, jakość plastików czy kierownicy, idealnie domykające się drzwi, flock w schowkach, boczki drzwi w skórze, pneumatyczny wspornik maski czy nawet czujnik płynu w spryskiwaczach. Niby detale ale robią różnicę. Słabe wyciszenie Leona i belka zamiast wahacza z tyłu powodują, że jeździ się tym autem jak gokartem, co bardzo mi pasuje jeżdżąc po mieście, po prostu lepiej czuć auto ale Golf jest zdecydowanie bardziej komfortowy

  • Gość: HK

    0

    Przymierzałem się do tej Cupry. Pojawiło się jednak kilka problemów. Pierwszy to cena: po doposażeniu wyniosła 177 tys zł. Ok, zawsze do stargowania, ale potem odbyłem jazdę próbną. To auto męczy. Jest kiepsko wyciszone, zawieszenie też nie ma tak uniwersalnych nastawów jak Golf R. Który z kolei wyceniono mi na 205 tys...

  • Gość: wiwo

    Oceniono 6 razy -2

    Ford Focus RS jest najlepszy w tej klasie

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX