Honda jeszcze nie uśmierca diesli. Oto nowy silnik

Pod maską odświeżonej Hondy Civic pojawi się nowa jednostka wysokoprężna i-DTEC. Znamy już wszystkie szczegóły oszczędnej konstrukcji o pojemności 1,6 litra.

Już w marcu przyszłego roku zadebiutuje udoskonalony silnik i-DTEC, który według zapewnień producenta jest jedną z pierwszych konstrukcji oficjalnie przebadanych pod kątem zużycia paliwa i emisji spalin zgodnie z nową zharmonizowaną światową procedurą testową dla lekkich pojazdów – WLTP. Nowe wytyczne zaczną obowiązywać już od września 2017 roku.

Konstruktorzy jednostki 1.6 i-DTEC dokonali kilku istotnych poprawek w układzie wydechowym, żeby poprawić osiągi w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych. Producent podaje, że udało się obniżyć średnie spalanie do 3,7 l/100 km, a emisja CO2 wynosi zaledwie 99 g/km. Japońscy inżynierowie obniżyli tarcie przy ruchu tłoków w cylindrach. Są teraz wykonane z wytrzymałej stali chromowo molibdenowej, a gładzie cylindrowe są honowane „super plateau”, co również upłynnia ruch tłoków.

Nowa jednostka korzysta z zaawansowanego systemu wtrysku firmy Bosch i jest wspomagana małą, ale wysokowydajną turbosprężarką. W silniku zainstalowano niskociśnieniowy system recyrkulacji spalin EGR i wysokoprzepływowe kanały dolotowe w głowicy silnika, zapewniające bardzo intensywne zawirowanie powietrza. Wał korbowy jest bardzo smukły i wytrzymały – wykonano go za aluminium. Z kolei otwarty blok silnika powstał jako wysokociśnieniowy odlew. W nowej jednostce zastosowano dodatkowe użebrowanie bloku, które podwyższa jego sztywność strukturalną, a także obniża poziom hałasu i drgań.

Wysokoprężny motor rozwija 120 KM maksymalnej mocy przy 4000 obr/min i osiąga maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2000 obr/min. Pod maską odświeżonej Hondy Civic takie parametry wystarczą, żeby zapewnić przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,4 sekundy.

Honda Accord 2017

Więcej o:
Komentarze (29)
Nowy diesel Hondy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: klm

    Oceniono 26 razy 20

    aluminiowy wał korbowy???
    kolejny raz parchaty gimbus Boner dwiódł iż jest kretynem...
    z oficjalnej strony Hondy: " A high-strength, lightweight slender crankshaft and all-aluminum, open-deck, high-pressure, die-cast engine block..."

  • Gość: Mechanik

    Oceniono 13 razy 13

    Aluminiowy wał !!!!
    Nie dość, że umie przetłumaczyć z angielskiego to jeszcze nie ma pojęcia o silnikach.

  • slavo_bravo

    Oceniono 17 razy 9

    "Producent podaje, że udało się obniżyć średnie spalanie do 3,7 l/100 km"
    Od klilku lat producenci powinni podawać dwa spalania: paliwa i oleju.
    Np. Audi 2,0 TFSI, spalanie 9l E95 /100km + 1l oleju /1000km

  • Gość: jacek

    Oceniono 7 razy 7

    Ten aluminiowy wał, to redaktor sam wymyślił, bo nawet w polskim kicie prasowym nic takiego nie ma.

  • Gość: Arecky

    Oceniono 19 razy 7

    Srednie spalanie 3,7 to ile pali poza miastem 2,5 - znowu bajki . Powinno byc tak ze jak pali wiecej to zwracasz samochod do salonu- towar wadliwy , to od razu by te srednie spalania pomnozyli przez 2.

  • Gość: Anty-bel-kot

    Oceniono 11 razy 7

    "Wał korbowy jest bardzo smukły..."
    Wreszcie zaprezentowali coś zgrabnego

  • Gość: Adam

    Oceniono 14 razy 6

    Szkoda że ma tylko 120 KM.

    Bardziej by pasowała wersja o mocy 160 znana z CR-V.

  • Gość: civic

    Oceniono 2 razy 0

    Nie polecam hondy civic 2016 - nawet w lato nie można całkowicie wyłączyć ogrzewania. Serwis a nawet centrala nie widza problemu ukrywając własne pomiary. A honda grzeje :(

  • diw_iw

    Oceniono 5 razy -1

    czyli jednak oplacac sie honowanie w silnikach. Profesor z obrobki powiedzial, ze nie, bo i tak silniki wytrzymuja duze przebiegi. Jednak Japoncom sie oplaca. Niemcom pewnie nie, bo zeruja na serwisie. Czyli gdyby nie design hondy, to widac, gdzie jakosc jeszcze jest wzgledna (pisze wzgledna, bo uzytkownikiem nie jestem, tylko podziwiam kunszt inzynierow hondy, a z opinii slysze, ze podobno jakosciowo jest slabiej niz kiedys)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX