Polacy rezygnują z diesli. Mamy na to liczby!

Polska jest kolejnym krajem, w którym maleje udział nowych samochodów wyposażonych w silniki wysokoprężne. Według raportu "Branża motoryzacyjna 2017/2018", kierowcy w Polsce coraz częściej wybierają jednostki benzynowe lub alternatywne źródła napędu.

Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów - pod koniec 2016 roku samochody z silnikami benzynowymi stanowiły 45 proc. całej bazy aut. Z kolei udział pojazdów zasilanych olejem napędowym to 39 proc. Ranking zamykają samochody wyposażone w zasilanie LPG (16 proc.) oraz inne napędy (1 proc.).

W 2016 roku udziały diesla cały czas malały. Co ciekawe, liczba rejestracji aut z takimi silnikami wzrosła o 10,5, ale przy okazji cały rynek urósł o 17 proc. Na tym tle udział silników diesla zmalał do 31,6 proc. - o dwa punkty procentowe mniej niż w roku ubiegłym. W tym samym czasie popularność samochodów z silnikami benzynowymi wzrosła do 64,3 proc., co oznacza poprawę wyniku (w stosunku do 2015 roku) aż o 19,2 proc.

Eksperci PZPM zwracają uwagę na samochody z napędem hybrydowym. Z roku na rok zyskują na popularności wśród Polaków. W 2015 roku liczba rejestracji sięgnęła 10,1 tys. sztuk (o 76,5 proc. więcej niż w 2015 roku). Jednak udział hybryd w całym rynku samochodów nowych jest nadal marginalny - 2,4 proc., ale większy o jeden punkt procentowy od samochodów wyposażonych fabrycznie w LPG.

W świecie hybryd niekwestionowanym liderem jest Toyota i Lexus - w zeszłym roku sprzedały ponad 8,3 tys. samochodów z takim napędem. Ta tendencja cały czas rośnie, ponieważ tylko w pierwszym półroczu tego roku zarejestrowano ponad 7,9 tys. hybryd od japońskich marek. Z kolei hybrydy typu plug-in zanotowały 100 proc. wzrost rejestracji, ale liczby są nadal niewielkie - 561 zarejestrowanych egzemplarzy w 2016 roku.

Czy Twoim zdaniem czas silników Diesla już definitywnie przeminął?
Więcej o:
Komentarze (49)
Polacy rezygnują z diesli. Mamy na to liczby!
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • kmwsm

    Oceniono 6 razy 6

    Czekam na Mazde z silnikiem SkyActive X 2019

  • antoniferdynand

    Oceniono 8 razy 4

    Niemcy zrobią dopłaty do wymiany i w Polsce znowu się wyrówna.

    A co do samego motoru - dla długodystansowego zastosowania (trasy powyżej 50-100km) diesel wciąż jest bezkonkurencyjny zarówno jeżeli chodzi o paliwo jak i o wytrzymałość. To samo dotyczy też pojazdów użytkowych (Vany i wyżej) czy nawet cięższych osobowych (duże SUVy, etc.). Całkowicie pozbawiony jest sensu jeżeli ma być użytkowany głównie w mieści do dojazdów do pracy, uczelni, etc. gdzie dzienny przebieg oscyluje na poziomie 50 km.

    Całkowicie bez sensu jest więc chwalenie bądź ganianie danego rodzaju motoru bo ma on całkowicie inne zastosowanie. Silnik Diesla kompletnie nie pasuje do Toyoty Yaris ale motor benzynowy w Sprinterze czy MB ML to też nie do konca dobry pomysł.

  • Gość: ss

    Oceniono 14 razy 4

    No i co z tego? Skoro każdy posiadacz diesla kilka razy dziennie zatrzymuje sie na kilka-kilkanaście minut z włączonym silnikiem i załatwia swoje sprawy. I jeszcze trzyma noge na hamulcu. Po co skoro to nie automat? Jakie normy spalania? Jakie hybrydy? Jakie benzyniaki? Jaki smog?! Mentalności polaczków nie da sie zmienić.

  • marold77

    Oceniono 4 razy 4

    Nie wiem co tu zaskakujacego - wiekszosc ciut nowszych i drozszych samochodow jest sprowadzanych z blizej nieokreslonym przebiegiem i stanem. Diesle sa obciazone i przy wyzszych przebiegach trzeba duzo inwestowac.

  • Gość: Obywatel

    Oceniono 5 razy 3

    Rezygnuja z diesla? A czemu? Moze warto napisac ze diesel stal sie tak drogi w eksploatacji ze sie po prostu nie oplaca. DPF, WTRYSKI, TURBINA, jednostki te staly sie bardzo awaryjne i dlatego nie kupujemy diesla. Ja mam dwa ale nastepna bedzie benzyna.

  • bzykk

    Oceniono 7 razy 3

    Panie!
    Co za głupot pan wypisujesz!
    WSZYSTKIE samochody ciężarowe i busy to DIESLE!
    I ani benzyna, a tym bardziej tzw hybryda nie zastąpi silnika na ropę!
    A to czy osobowe autko ma silnik taki czy inny to tylko rzecz gustu właściciela.
    Dla porównania jedna krowa emituje dziennie co najmniej tysiąc litrów gazów; po oczyszczeniu daje to 250-300 litrów metanu(tzw.GAZ CIEPLARNIANY!).

  • Gość: wox

    Oceniono 15 razy 3

    mam diesla 1,5 100 KM latem przeciętnie 4,6 zimą gdzieś 4,8 mam go kilkanaście lat i chodzi jak zegarek (240 000 Francuz) jak kupowałem byłem zły że dałem się na to namówić dzisiaj bym nie zamienił.

  • kgbltd

    Oceniono 5 razy 1

    Dlaczego unia nie pomuje LPG? przecież nie ma bardziej eko napędu?
    Ehh nie ma co elektryczne pojazdy z prądu z węgla i koszmarnymi nieekologicznymi bateriami.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX