Skoda podała pełny cennik Octavii z nowym silnikiem

Pod maskę Octavii trafił najnowszy silnik grupy Volkswagena. Mowa o 150-konnym 1.5 TSI. Ile trzeba zapłacić za kompaktową Skodę z tym motorem?

1.5 TSI to czterocylindrowy, turbodoładowany benzyniak, w którym zwiększono pojemność, a konkretnie skok tłoka z 80 do 85,9 mm. Silnik pracuje w cyklu Millera, a jego stopień kompresji to 12.5:1. Po raz pierwszy jednostka TSI została wyposażona w turbosprężarkę ze zmienną geometrią turbiny, co znacznie poprawia reakcję silnika na gaz. Zmiana kąta ustawienia łopatek jest sterowana elektrycznie. Przekonstruowano także intercooler, który znajduje się za wylotem sprężarki, co wydajniej schładza powietrze trafiające do cylindra. Nowy układ wtryskowy dostarcza paliwo do komory spalania pod ciśnieniem 350 barów. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny już przy 1300 obr./min. Maksymalna moc w zależności od wersji to 130 lub 150 KM. Do Octavii trafiła (przynajmniej na razie) tylko mocniejsza wersja.

Inżynierowie Volkswagena projektując nową konstrukcję nie skupiali się na osiągach, tylko oszczędności. W porównaniu z silnikiem 1.4 TSI (123 KM) nowa konstrukcja ma zużywać nawet 10 proc. paliwa mniej.

To pierwszy silnik w Octavii z funkcją wyłączania cylindrów ACT (Active Cylinder Technology). Zależnie od obciążenia silnika, funkcja ACT sterownika silnika powoduje wyłączenie dwóch cylindrów w celu zmniejszenia zużycia paliwa.

Choć bazowa cena Octavii z nowym silnikiem była znana już wcześniej, teraz Czesi opublikowali pełny cennik. 1.5 TSI dostępne będzie w Octavii liftback i kombi zarówno z manualną skrzynią biegów (w cenie od 84 500 zł), jak i dwusprzęgłową przekładnią automatyczną (w cenie od 92 450 zł). Pełny cennik Skody Octavii (liftback) znajduje się poniżej.

Skoda Octavia 2017 - cennikSkoda Octavia 2017 - cennik Źródło: Skoda

Czy twoim zdaniem 1.5 TSI będzie często wybieranym silnikiem w nowej Octavii?
Więcej o:
Komentarze (52)
Skoda Octavia 1.5 TSI - ceny, specyfikacja
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: trx

    Oceniono 19 razy 17

    Mogę się założyć, że ta funkcja wyłączania cylindrów będzie się non stop psuła a więc użytkownik będzie miał 2 cylindrowego farfocla, który jeździ na mieszance oleju i paliwa a zapłacił 100 tys. zł, haha

  • Gość: bruno

    Oceniono 15 razy 15

    "Inżynierowie Volkswagena projektując nową konstrukcję nie skupiali się na osiągach, tylko oszczędności. W porównaniu z silnikiem 1.4 TSI (123 KM) nowa konstrukcja ma zużywać nawet 10 proc. paliwa mniej."
    W kwestii formalnej. Czy inżynierowie Volksvagena skupili się również nad bezawaryjnością nowego silnika?

  • Black Swan

    Oceniono 19 razy 15

    pełnia szczęścia bo silniki TSI cieszą się bardzo zasłużona "renomą" u kierowców...

  • kruk6666

    Oceniono 18 razy 14

    Zużycie oleju na 2l /1000km? Czy zlikwidowano fabryczny luz na pierścieniach ?. Czy nadal po wyjeździe z salonu bezpieczniej od razu robić remont silnika?.

  • hiszpan25

    Oceniono 16 razy 14

    poczekajmy jakis czas na wiadomosci od kierowcow na temat chorob wieku dzieciecego tego silnika. ciekawe czy tym razem inzynierom grupy VAG udalo sie zaprojektowac silnik bez atrakcji typu pekajace element, spalany olej itp...

  • Gość: FioleK

    Oceniono 12 razy 10

    Przekonstruowano także intercooler, który znajduje się za wylotem sprężarki, co wydajniej schładza powietrze trafiające do cylindra.

    A gdzie był wcześniej.. przed turbiną?

  • Gość: ash

    Oceniono 14 razy 10

    trzeba było zmienić pojemność i oznaczenie bo po tym jak traktowano klientów z 1.4 troche wstyd i nikt by nie uwierzył że ten nowy 1,4 to nowa jednostka a tak powiększyli średnice tłoka i są zadowoleni

  • Gość: x

    Oceniono 12 razy 10

    Zwiększono pojemność? To raczej wstęp do zakończenia linii 1.8... Ale jedno jest pewne: będzie tak samo wadliwy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX