Grupa VW już nie jest liderem. Na prowadzeniu Renault-Nissan

Pierwsza połowa tego roku przyniosła przetasowania w globalnym rankingu sprzedaży. Koncern Volkswagen pogrążony aferą Dieselgate musiał ustąpić miejsca aliansowi Renault-Nissan, który sprzedał prawie 5,27 mln samochodów.

W skład francusko-japońskiego aliansu wchodzą m.in. marki Renault, Nissan, Mitsubishi oraz Dacia. Całkowita sprzedaż przez pierwszych sześć miesięcy tego roku wyniosła 5 268 079 egzemplarzy. Dla porównania niemiecki koncern będący do tej pory liderem zanotował sprzedaż na poziomie 5 115 900 egzemplarzy.

Do sukcesu dołożyła się rosnąca sprzedaż samochodów ze znaczkiem Renault. Głównie chodzi o modele: Clio, Megane, Captur, Sandero czy Duster. Również Nissan ugruntował swoją pozycję na rynku, dzięki X-Trail/Rogue, Sentra/Sylphy, Qashqai czy Altima/Teana. Samo Mitsubishi wprowadziło na rynek 495 tys. samochodów, a w prym wiodły modele: Outlander (globalnie) oraz Pajero Sport (region ASEAN).

Władze koncernu nie mogą narzekać na rosnącą sprzedaż samochodów elektrycznych. Przez pół roku nabywców znalazło 481 151 egzemplarzy Nissana Leaf, Renault Zoe czy Mitsubishi i-MiEV. W sprzedaż wlicza się także Outlander w wersji hybrydowej plug-in.

Udział marki Nissan w globalnym wyniku to 2 894 488 sprzedanych samochodów. To wzrost o 5,6 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Najlepszymi rynkami były Stany Zjednoczone, Chiny, Japonia, a następnie Meksyk, Wielka Brytania, Kanada, Rosja, Francja, Włochy i Niemcy. W tym samym czasie Renault sprzedało 1 879 288 samochodów, co daje wzrost o 10,4 proc. Najważniejszymi rynkami były Niemcy, Hiszpania, Turcja, Brazylia, Iran, Wielka Brytania i Argentyna.

Który koncern sprzeda najwięcej samochodów w 2017 r.?
Więcej o:
Komentarze (9)
Grupa VW już nie jest liderem. Na prowadzeniu Renault-Nissan
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • luzuj

    Oceniono 16 razy -12

    To teraz poproszę informację o wartości sprzedaży. Dopiero wtedy zobaczymy kto naprawdę sprzedaje najwięcej.

  • a_grest

    Oceniono 6 razy 2

    Klienci mają aferę gdzieś. Chodzi o silniki. Albo diesle z upierdliwym filtrem cząstek stałych albo awaryjne tsi/tfsi (coraz mniej, ale jednak). Właśnie przez to nie biorę pod uwagę jakiegokolwiek auta z grupy VW. Poza tym kiedyś opłaciło się dopłacić, żeby mieć VW, bo była różnica. Teraz nie widzę powodu, żeby przepłacać.

  • Gość: d d

    Oceniono 9 razy 3

    folcwagen jest na 3 miejscu
    a w agorach pl jest na 2 gim

  • Gość: asd

    Oceniono 14 razy 6

    bo talisman wygląda 100 razy lepiej od pasata

  • Gość: Berki

    Oceniono 10 razy 8

    Po cichu i bez rozgłosu. Ghosn wcale nie planował / nie zamierzał ale wyszło samo. Pomogło przejęcie Mitsu...a VW afera itp a Toyota zaczyna odstawać. Może odważny C-HR coś zmieni..

  • Gość: Nomi

    Oceniono 21 razy 15

    Jak widać konsekwentna crossoveryzacja, "modyzacja" i elektryfikacja gamy wypłaciła. Do tego bardzo świeża gama (Renówki ludzie zaczęli kupować oczami ! ) i Dacia (dla wielu nic lepszego nie trzeba - kwestia podejścia). Myślę że Duster II, Leaf II i Juke II jeszcze bardziej uciekną konkurencji.

    VW zatrzymał się na etapie Octavii kombi w TeDeIku.......

    Toyota nie ma pomysłu na siebie i pamiętam wywiad z prezesem Toyodą sprzed 2-3 lat kiedy oficjalnie przyznawał że Toyoty są nudne...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX