Ruszyła produkcja Skody Karoq. Kiedy SUV trafi do Polski?

Skoda Karoq, nowy kompaktowy SUV Czechów, to jedna z najważniejszych premier tego roku. W Kvasinach właśnie ruszyła produkcja. Auto jeszcze w tym roku przyjedzie nad Wisłę.

Skoda stawia na SUV-y. Po sukcesie Skody Kodiaq (SUV powoli dogania w sprzedaży Superba, a w Polsce w czerwcu była najlepiej sprzedającym się dużym SUV-em), wielkimi krokami zbliża się rynkowa premiera Skody Karoq. To kompaktowy SUV, który w ofercie zastąpi model Yeti. Już niedługo do Kodiaqa i Karoqa dołączy trzeci SUV. Mały i miejski, bazujący na Volkswagenie T-Rocu.

Produkcja Karoqa właśnie ruszyła w czeskich zakładach marki w Kvasinach. Do Polski Karoq przyjedzie na pewno przed końcem roku, możliwe, że jeszcze na jesieni. Ceny oczywiście pozostają tajemnicą.

Na rodzimym rynku SUV-a wyceniono na 529 000 koron z benzynowym silnikiem 1.0 TSI (115 KM) i 579 000 koron za diesla 1.6 TDI (115 KM). W przeliczeniu na złotówki to odpowiednio: 86 i 94 tysiące. Trzeba tu jednak zaznaczyć, że na razie czeski cennik otwiera całkiem nieźle wyposażona Ambition. Sporo tańsza, bazowa odmiana Active powinna dołączyć do oferty z czasem.

Ruszyła produkcja Skody KaroqRuszyła produkcja Skody Karoq fot. Skoda

Skoda Karoq | Najważniejsze informacje

Nie jest żadną tajemnicą, że najbliższym koncernowym krewnym nowego SUV-a Skody jest Seat Ateca. Za to stylistycznie auto pełnymi garściami czerpie z większego Kodiaqa. Skoda Karoq mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości, 1605 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2638 mm w wersji z napędem na przód i 2630 mm w odmianie AWD. Bagażnik standardowo pomieści 521 l, a po złożeniu tylnej kanapy 1810 l.

Co pod maską? Karoq zadebiutuje z dwoma silnikami benzynowymi i trzema dieslami. Moc będzie się wahać od 115 do 190 KM. W ofercie dostępny będzie najnowszy silnik 1.5 TSI z systemem dezaktywacji cylindrów. Z kolei w topowym 2.0 TDI 190 KM dwusprzęgłowy automat DSG (7 przełożeń) i napęd 4x4 będą standardem. W niższych wersjach silnikowych będą to dodatkowo płatne opcje.

Skoda KaroqSkoda Karoq fot. Skoda

Karoq będzie wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, asystentów kierowcy, nowy system multimedialny (z dużym ekranem i obsługą Apple CarPlay oraz Android Auto). Pod względem wyposażenia Karoq nie będzie się wiele różnić od najnowszych modeli producenta - Octavii oraz Kodiaqa. Nie zabraknie więc w pełni LED-owych reflektorów, ambientowego oświetlenia wnętrza czy elektrycznie otwieranej klapy. Karoq wprowadzi też kilka pomniejszych nowości. Przykładowo, wirtualne zegary, dobrze nam znane z nowych Volkswagenów.

Który z kompaktowych SUV-ów koncernu VAG podoba Ci się bardziej?
Więcej o:
Komentarze (39)
Ruszyła produkcja Skody Karoq. Kiedy SUV trafi do Polski?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • harry_callahan

    Oceniono 33 razy 25

    No to audi Q5 dla biedniejszych mamy odhaczone, teraz pora na klon audi Q3 czyli Skodę Knedliq

  • Gość: SKF

    Oceniono 6 razy 6

    Ja rozumiem mode na SUVy w USA - zeby pojechac z San Jose na narty nad jezioro Tahoe zima, warto miec naped 4x4 i wiekszy przeswit. Samochody z napedem 4x4 sa zwolnione z obowiazku zkladania lancuchow na drodze I-80 kiedy pada snieg. Latem i zima wiekszy przeswit przydaje sie do jezdzenia po mniej uczeszczanych drogach ktore potrafia byc w bardzo kiepskim stanie. Jednak w Europie, przy naszej gestosci populacji i naszym przecietnie dosc malej ilosci czasu spedzonej na drogach w dzikiej przyrodzie, ktora w Europie tak naprawde jest tylko w Skandynawii, wysoka sprzedaz SUVow jest dosc zastnanawiajaca. W Polsce wytlumaczeniem jest jeszcze wjezdzanie na krawezniki, ale np. w USA na krawezniki i chodniki wjezdzac nie wolno.

  • jck12

    Oceniono 15 razy 5

    Kolejne TSI i DSG na drodze. Kasa z "abonamentu" za te "dobrodziejstwa" będzie jeszcze długo płynąć do Niemiec.

  • jck12

    Oceniono 11 razy 3

    Nawet gość przy taśmie się śmieje...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX