Wiemy ile kosztuje przepiękna Kia Stinger! Sporo tańsza od konkurencji

Kia Stinger to zdecydowanie jeden z najciekawszych samochodów ostatnich miesięcy. Piękne auto nareszcie przyjechało do Polski. Cennik otwiera...

149 900 zł - to wyjściowa cena Kii Stinger na rynku polskim. W bazowej odmianie pod maską pracuje turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i mocy 255 KM. Kia przygotowała także jednostkę dla zwolenników silników wysokoprężnych. To 2.2 CRDi o mocy 200 KM. Za diesla trzeba zapłacić 179 900 zł. Wszystkie silniki parowane są z 8-stopniowym automatem. Do wyboru jest napęd na tył lub na koła obydwu osi.

Największe zainteresowanie wzbudza oczywiście Kia Stinger z potężną 3,3-litrową V-szóstką twin-turbo o mocy 370 KM. Przypomnijmy, Koreańczycy dumnie nazywają Stingera V6 "najszybszą Kią w historii". Co to oznacza? 5,1 sekundy w sprincie do pierwszej setki oraz 269 km/h prędkości maksymalnej. Za V-szóstkę i napęd 4x4 trzeba będzie w Polsce zapłacić 234 900 zł.

Kia StingerKia Stinger fot. Kia

Co dostaniemy w bazowej odmianie Kii Stinger?

Kia Stinger jest dostępna w 4 wersjach wyposażenia jako L, XL, GT Line i GT.

Na pokładzie bazowej wersji zagości m.in.: system autonomicznego hamowania z 3 trybami pracy , przednie lampy typu projekcyjnego ze światłami do jazdy dziennej LED, tylne lampy w technologii LED, czujniki parkowania przód i tył, klimatyzacja automatyczna 2-strefowa , Kia Navi System z kamerą cofania, 7 calowym ekranem dotykowym, tuner cyfrowy DAB, elektryczna regulacja foteli przednich w 8 kierunkach, system dostępu bezkluczykowego Kia Smart Key, podgrzewana kierownica i fotele przednie, systemy bezpieczeństwa czynnego Kia Keep Lane Assist, Driver Attention Alert, High Beam Assist, Speed Assist, Smart Cruise Control, dwie podwójne końcówki układu wydechowego czy felgi aluminiowe 18” z oponami 225/45/R18.

Kia StingerKia Stinger fot. Kia

Jak przepiękna Kia Stinger wypada na tle konkurencji?

Kia Stinger mierzy 4 831 mm długości i 1 869 mm szerokości. Kia podkreśla, że rozstaw osi wynoszący 2 905 mm jest jednym z największych w segmencie, co przełoży się na komfort i wygodę podróżowania w pierwszym oraz drugim rzędzie siedzeń. Producent wymienia w informacji następujących konkurentów: Audi A4, Infiniti Q50, Lexus IS, BMW serii 4 Gran Coupé, Lexus GS i Mercedes CLS. W tym samym miejscu czytamy, że Stinger "w porównaniu z konkurencyjnymi modelami Stinger jest większy, mocniejszy, ma przestronniejsze wnętrze i jest tańszy".

Sprawdźmy jak wypada na tle kilku najgroźniejszych konkurentów z podobnymi silnikami. Bazowy Stinger kosztuje 149 900 zł (2.0 Benzyna 255 KM).

BMW serii 4 Gran Coupe - od 187 500 zł (2.0 benzyna 252 KM)

Audi A5 Sportback - od 191 800 zł (2.0 Benzyna 252 KM)

Infiniti Q50 - od 163 597 zł (2.0 Benzyna 211 KM)

Lexus IS - od 162 900 zł (2.0 Benzyna 245 KM)

Kia Stinger

Kia jest bezkonkurencyjna jeżeli chodzi o cenę. Czy Twoim zdaniem uda się jej zagrozić konkurentom z klasy premium?
Więcej o:
Komentarze (107)
Wiemy ile kosztuje przepiękna Kia Stinger! Sporo tańsza od konkurencji
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • mariusz rzepka

    Oceniono 47 razy 31

    W naszym kraju liczy się tylko Audi i BMW , czytając posty internautów takie odniosłem wrażenie, a dlaczego powiedz Kia musi być gorsza od Audi , które kiedyś zakupiłem a gdy skończyła się gwarancja jebnąl mi blok silnika i naprawa 1/3 samochodu .

  • Andrzej T

    Oceniono 35 razy 29

    Życzę powodzenia, dobrze, żeby ktoś przełamał monopol niemieckich marek. W końcu ktoś zrobił porządne auto dla kierowcy, niska pozycja, tylny napęd, mocne silniki, oryginalny i piękny wygląd.
    Audi i BMW mają mistrza - oferują po kilkanaście modeli, a połowa nie do odróżnienia między sobą. W środku, to już ogólnie 80% wygląda identycznie. Tutaj projektanci poszli pod prąd i z fantazją :)
    Niestety te ceny Koreańczyków, wcale nie są jakieś super niskie, pamiętając, że nikt nie kupuje grupy VAG w cenach cennikowych... pytanie ile można dostać rabatów w Kia ...

  • iwanme

    Oceniono 33 razy 15

    Chyba znowu się segmenty pomieszały - Stinger to konkurencja raczej dla Alfy Giulii, VW Arteona i podobnych. Naprawdę wątpię aby klient Lexusa, Infinity, czy BMW sięgnął po Kię.

    To raczej auto dla tych co chcą coś fajniejszego niż klasa średnia w nie dużo większej cenie. A samo auto prezentuje się bardzo ładnie :)

  • Irek Podlas

    Oceniono 10 razy 8

    Kia expects pricing for the turbocharged four-cylinder to begin at roughly $30,000, while a nicely optioned V6 turbo GT should slide in at around $40,000.To sa ceny w USA, V6 GT 145000tys zl to o cale 100 tysiecy taniej niz w Polsce.

  • Gość: katon

    Oceniono 35 razy 7

    Alfa Romeo Gulia to co? 280km a do setki tylko o 0,1 sek gorszy niż "wypasiony" stinger z 330km a cena niższa. I dlaczego nie ma porównania do Alfy? bo bije na głowę cenowo (wyposażenie, moc, osiągi) to cudo. Oczywiscie może dobrze że nie porównują, bo nie ma po co.

  • Gość: władek

    Oceniono 10 razy 6

    a jo se kupie tylko bym kciał wersje kombi bo woże maline na bronisze

  • Gość: d_artanian

    Oceniono 17 razy 5

    Zagłosowałem na nie - nie zdoła zagrozić konkurencji wymienionej w artykule. Niestety w Polsce samochód to wiąż wyznacznik pozycji społecznej, prestiżu. Pomijam fakt, że ciągle wielu polaków podnosi swoją realną pozycję społeczną czy status materialny za pomocą samochodu. często kupując samochody na które ich nie stać(starsze luksusowe samochody wymagające drogiego serwisu). Ale musi to być koniecznie coś co w obiegowej opinii publicznej uchodzi za niedoścignione, zarezerwowane dla wybranych, wzbudzające respekt. Traktujemy drogi publiczne jako bulwary gdzie prezentujemy swoje rumaki. Za tą kwotę klienci wybiorą chętniej używane X5, X6, E-klasse, A6, 5-series etc... Ehhh, jakie to polskie :) Dlatego tutaj, na naszym rynku, Kia nie zagrozi markom premium, ale będzie stanowić bardzo ciekawą alternatywę dla konkurencji w niższych klasach. Realnie myślący klienci, nie mający pretensji do swojego średniego, wysokiego czy jeszcze tam jakiego statusu społecznego będą zadowoleni. Od siebie, osobiście - szacunek za tylny napęd i porządne silniki. Żaden z turbo nie jest nadmiernie wysilony, a V6 to już w ogóle klasa sama w sobie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX