Porsche zrezygnuje z silników Diesla?

Niemiecki producent rozważa usunięcie z oferty silników wysokoprężnych. Może to nastąpić jeszcze przed końcem tej dekady.

Kilka dni temu Oliver Blume, szef Porsche, poinformował o takich planach. Producent sportowych samochodów będący częścią koncernu Volkswagen odczuł na własnej skórze konsekwencje związane z aferą Dieslegate.

Firma poszukuje optymalnego rozwiązania w tej kwestii, ale ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła. Porsche będzie oferować klasyczne silniki benzynowe, jednostki hybrydowe oraz elektryczne.

Do końca aktualnej dekady rozstrzygną się losy jednostek wysokoprężnych. Kolejna generacja Porsche Cayenne będzie jeszcze wyposażona w turbodiesla, ale włodarze marki zapewniają, że następne odsłony zaoferują zupełnie inną ofertę napędową.

Co ciekawe, sprzedaż silników wysokoprężnych w Porsche stanowi 15 proc. globalnej sprzedaży marki. To zbyt duży udział, żeby nagle z niego rezygnować. Sytuację mogą zmienić samochody napędzane elektrycznie. Porsche liczy, że do 2025 roku będą stanowić 5-10 proc. sprzedaży. To pomogłoby złagodzić straty związane z wycofaniem tych silników. Pierwszy samochód z tej serii – Mission E – zadebiutuje w 2019 roku. Jeżeli zainteresowanie tym modelem będzie duże, producent rozważa wprowadzenie kolejnego samochodu zbudowanego na tej platformie.

Czy Twoim zdaniem producenci powinni porzucić silniki Diesla?
Więcej o:
Copyright © Agora SA