Pierwsze zdjęcie Suzuki Swift Sport. Premiera na jesieni

Nowe Suzuki Swift zbiera bardzo pozytywne recenzje, a już na jesieni do oferty dołączy mocniejsza wersja Sport. Zapowiada się jeden z przyjemniejszych do prowadzenia maluchów na rynku.

Suzuki opublikowało właśnie pierwsze zdjęcie nowego Swifta w drapieżnym wydaniu Sport. Pod maskę prawdopodobnie trafi turbodoładowany, czterocylindrowy silnik benzynowy 1.4 BoosterJet, który znamy z Vitary. W SUV-ie rozwija 140 KM mocy i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka moc może nie robi wrażenia, ale wielką zaletą Swifta jest bardzo niska masa. Z pierwszych doniesień wynika, że Sport ma ważyć zaledwie 870 kg. Jeżeli to się potwierdzi, to może się okazać, że Suzuki przygotuje jedno z najprzyjemniej jeżdżących aut w segmencie B.

Aktualnie w Polsce Suzuki dostępne jest z dwoma silnikami benzynowymi. Podstawowa wersja z 1.2 o mocy 90 KM kosztuje 47 900 zł. Za mocniejszą odmianę 1.0 BoosterJet (R3) o mocy 111 KM trzeba zapłacić minimum 59 900 zł.

Oficjalną prezentację Suzuki Swift Sport zaplanowano na Salon Samochodowy we Frankfurcie. Dokłada data to 12 września - wtedy poznamy wszystkie szczegóły nowego modelu. Całkiem prawdopodobne, że Japończycy zdecydują się na wcześniejszą, internetową prezentację.

Więcej o:
Komentarze (3)
Pierwsze zdjęcie Suzuki Swift Sport. Premiera na jesieni
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: marikade1

    Oceniono 2 razy 2

    Z przodu jak miniaturowy Aston.Już podstawowa wersja jeździ świetnie, choć zmodyfikowany wolnossący 1,2 wymaga trzymania go na obrotach (zbiera się od 2500, a na serio ciągnie od 3500 aż do 6000 jak wariat). Japończycy odwalili kawał porządnej roboty- auto jest lżejsze o ponad 100kg (a to nie BMW5, a ni Range Rover, tylko mały , już poprzednio lekki , samochód!). Przy obnizeniu masy jest 1cm krótszy,a le ma większy rozstaw osi, więcej miejsca w środku i bagażniku i bardzo "charakterną" deskę rozdzielczą. Daje frajdę z jazdy nie mniejszą niż pełnowymiarowy kompakt,a moze nawet większą (jest bardzo zwinny, am sprężyste zawieszenie, zawraca w miejscu i daje doskonałą widoczność z miejsca kierowcy). Jeździłem tylko podstawą 1,2 i takie są moje spostrzezenia, a 1,0 turbo jest szybszy o 2 sekundy w sprincie! (choć nie dopłaciłbym 10 tyś tylko do silnika). Aż strach pomyśleć co "zrobi" z tego auta silnik wersji sport! (ponoć mają włożyć znany z większych modeli 1,4 boosterjet) To będzie prawdziwe "pocket-rocket"!

  • Gość: As

    Oceniono 9 razy -1

    Ale pazdzierz z wyglądu. Morda jak szydło.

  • kythonard

    Oceniono 2 razy -2

    Osobiście nigdy bym nie kupił ale niech sobie będzie

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX