Kolejna afera spalinowa. 3 mln Mercedesów trafi do serwisu

Niemiecki koncern zamierza zaprosić do serwisu właścicieli ponad trzech milionów egzemplarzy samochodów. Wszystko po to, żeby obniżyć poziom szkodliwych związków emitowanych do atmosfery.

Najnowszy plan koncernu Daimler zakłada sprowadzenie do serwisów ponad 3 mln samochodów z silnikiem Diesla. Operacja nie będzie tania – analitycy szacują koszt całej akcji na ponad 220 mln euro. Wymiana oprogramowania jest bezpłatna i potrwa około godziny. Pierwsze zaproszenia trafią do klientów w ciągu najbliższych tygodni, ale trzeba się liczyć z tym, ze akcja rozciągnie się w czasie.

Przedstawiciele niemieckiej marki twierdzą, że podjęte środki pozwolą obniżyć zanieczyszczenie środowiska, a w szczególności zmniejszyć ilość tlenków azotu emitowanych do atmosfery przez silniki wysokoprężne.

Pierwotnie chodziło o modele Klasy V, ale obecny plan dotyczy wszystkich modeli z gamy Mercedesa, które mają pod maską takie jednostki. Niemcy planują przystosować silniki do ostrzejszych norm, w kontekście wprowadzenia zakazu wjazdu dla Diesli do centrów miast. Takie zmiany mocno uderzą producentów po kieszeni, ale Mercedes zamierza udowodnić, że w silnikach wysokoprężnych tkwi jeszcze duży potencjał. Serwis Bloomberg poinformował kilka dni temu, że trzech dużych producentów samochodów mocno lobbuje z władzami miast przeciwko wprowadzeniu tych zakazów.

Inżynierowie Daimlera potwierdzają przyspieszenie prac nad czterocylindrową konstrukcją oznaczoną symbolem OM654. Jednostka zadebiutowała pod maską nowego Mercedesa Klasy E, a teraz trafi do kolejnych modeli w gamie. Najnowsze plany niemieckiej marki zakładają przyspieszenie prac nad zupełnie nową gamą oszczędnych, czterocylindrowych silników.

Czy twoim zdaniem po tylu aferach silniki Diesla powinny zostać wycofane z rynku?
Więcej o:
Komentarze (10)
Kolejna afera spalinowa. 3 mln Mercedesów trafi do serwisu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: dd

    Oceniono 6 razy 4

    Zaskoczenie bo Mercedes ulega szybciej biodegradacji niż Dacia - myślałem że to rdza w tej marce jest celowa - że zależy im na środowisku.

  • Gość: Made in Deutschland.

    Oceniono 3 razy 3

    A ja zawsze Mercedes i DIESEL.

  • Gość: Oko

    Oceniono 2 razy 0

    Weźcie się już ogarnijcie z ta atmosferą! Jak przestaniemy wycinać lasy tylko je sadzić to problemu nie będzie . Jak rypnie wulkan 1 to wyrzuca więcej trucizn i CO2 niż ludzkość zdołała wyemitować od początku ery uprzemysłowienia!!!! Trochę myślenia wam nie zaszkodzi .

  • Gość: Piotr

    Oceniono 2 razy 0

    A ciekawe co z audi

  • rmarcin555

    Oceniono 2 razy 0

    Skoro VW kantował przez lata i nikt go nie zadenuncjował to było jasne od początku, że inni musieli robić to samo. Koniec, kropka.

  • T Kom

    Oceniono 1 raz -1

    Jestem ZA za kazem sprzedaży doesla. Powinni zakazać jeździć wszystkim samochodom z takim silnikiem. Co dzień widze jak stare ropniaki kopcą i smierdzą że nie można za nimi jechać z otwartym oknem lub obiegiem.

  • grzegorzsrx

    Oceniono 9 razy -1

    kazdy producent oszukal z dieslem , tylko nikt tego nie chce sluchac . jezdzic dieslem tak - umierac na raka nie , to tak jak miec ciastko i zjesc ciastko.

  • Gość: pik

    Oceniono 3 razy -3

    w dieslach 1% spalin powinien być kierowany do kabiny to wszystkie by spełniały normy na 105%

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX