Opel Insignia GSi - szybsza od poprzedniego OPC

Najnowsza wersja Insignii wraca do sportowego oznaczenia stosowanego przez Opla od 33 lat. GSi jest najszybszą Insignią w historii Opla.

Bardziej wyrazisty, bardziej precyzyjny i bardziej wydajny - nowy Opel Insignia GSi to sportowa limuzyna dla kierowców oczekujących od klasy średniej czegoś więcej niż tylko wygody. GSi to utwardzone zawieszenie (krótsze sprężyny obniżyły prześwit o 10 mm), napęd na cztery koła, ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów i dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 260 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 400 Nm. Opel deklaruje, że Insignia GSi zużywa średnio 8,6 l benzyny na 100 km. Zapowiedziano, że do oferty dołączy niebawem również wysokoprężna odmiana tej wersji. Na razie nie wiadomo jednak, jaką moc osiągnie.

Opel Insignia GSi szybszy od poprzedniej Insignii OPC

Charakterystyka zawieszenia, nastawy skrzyni i układu kierowniczego - wszystko to było opracowywane na podstawie testów przeprowadzanych na słynnym torze Nurburgring. To zaowocowało najwydajniejszą Insignią w historii - jak mówią o niej przedstawiciele Opla. Nie zapomniano również o rasowym wyglądzie. Pakiet stylistyczny nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z autem sportowym. GSi to jedyna wersja Insignii, w której dostępny jest tryb Competition. Po dwukrotnym wciśnięciu przycisku ESP kontrola trakcji zostaje wyłączona, a auto staje się bardziej nadsterowne. Wszystko po to, by nic nie ograniczało kierowcy w szybko pokonywanych zakrętach. Oprócz tego do wyboru są tryby znane z seryjnej Insignii, czyli Standard, Tour i Sport.

- Sportowe zawieszenie, w połączeniu z zapewniającymi zwiększoną przyczepność oponami Michelin Pilot Sport 4 S na 20?calowych kołach, sprawia, że samochód jest dosłownie przyklejony do drogi. Duże znaczenie ma także unikatowy wśród modeli z tego segmentu standardowy napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. W tym zaawansowanym technicznie układzie konwencjonalny mechanizm różnicowy tylnej osi zastąpiono dwoma sprzęgłami, które umożliwiają indywidualne zwiększenie prędkości każdego z tylnych kół w ułamku sekundy, w zależności od warunków jazdy. W ten sposób w Insignii GSi niemal całkowicie wyeliminowano uciążliwą podsterowność powodującą uciekanie przednich kół na zewnątrz łuku drogi. Oznacza to, że GSi utrzymuje idealny tor jazdy w serii zakrętów - czytamy w komunikacie Opla.

Nowa Insignia GSi okrążyła Północną Pętlę Nürburging szybciej niż mocniejsza Insignia OPC poprzedniej generacji. Stało się tak między innymi dlatego, że GSi jest o 160 kilogramów lżejsza od analogicznej Insignii OPC z silnikiem 2.8 V6 Turbo.

Sportowy wygląd Insignii GSi

Do najważniejszych zmian wizualnych względem seryjniej Insignii należą m.in.: nowe sportowe fotele, spojler zapewaniający niezbędną siłę dociskającą tylną oś, tylny zderzak stylizowany na dyfuzor, chromowane krawędzie wlotów powietrza przed przednimi kołami, spłaszczona u dołu i obszyta skórą kierownica, aluminiowe nakładki na pedały oraz czarna podsufitka.

33 lata tradycji: modele Opla w wersji GSi

Insignia GSi kontynuuje długą tradycję sportowych Opli z oznaczeniem GSi. Jako pierwsze emocji dostarczyły modele Manta GSi i Kadett GSi (115 KM z 1,8 litra pojemności) w 1984 roku. Już cztery lata później 2?litrowy 16?zaworowy silnik DOHC w modelu Kadett 2.0 GSi 16V generował moc 150 KM. Ten sam silnik trafił też do pierwszej Astry, a w 1993 roku pojawiła się alternatywa w postaci 125?konnej Astry 1.8 GSi. Różne generacje modelu Corsa także były oferowane w odmianie GSi, począwszy od Corsy A (1988 r.) ze 100?konnym silnikiem, która dziś jest poszukiwanym klasykiem. Ostatnią (jak na razie!) była Corsa D wprowadzona w sierpniu 2012 roku.

Oficjalna premiera samochodu odbędzie się na Salonie Samochodowym we Frankfurcie.

Czy nowa Insignia GSi ci się podoba?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.