Opel Insignia GSi - szybsza od poprzedniego OPC

Najnowsza wersja Insignii wraca do sportowego oznaczenia stosowanego przez Opla od 33 lat. GSi jest najszybszą Insignią w historii Opla.

Bardziej wyrazisty, bardziej precyzyjny i bardziej wydajny - nowy Opel Insignia GSi to sportowa limuzyna dla kierowców oczekujących od klasy średniej czegoś więcej niż tylko wygody. GSi to utwardzone zawieszenie (krótsze sprężyny obniżyły prześwit o 10 mm), napęd na cztery koła, ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów i dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 260 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 400 Nm. Opel deklaruje, że Insignia GSi zużywa średnio 8,6 l benzyny na 100 km. Zapowiedziano, że do oferty dołączy niebawem również wysokoprężna odmiana tej wersji. Na razie nie wiadomo jednak, jaką moc osiągnie.

Opel Insignia GSi szybszy od poprzedniej Insignii OPC

Charakterystyka zawieszenia, nastawy skrzyni i układu kierowniczego - wszystko to było opracowywane na podstawie testów przeprowadzanych na słynnym torze Nurburgring. To zaowocowało najwydajniejszą Insignią w historii - jak mówią o niej przedstawiciele Opla. Nie zapomniano również o rasowym wyglądzie. Pakiet stylistyczny nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z autem sportowym. GSi to jedyna wersja Insignii, w której dostępny jest tryb Competition. Po dwukrotnym wciśnięciu przycisku ESP kontrola trakcji zostaje wyłączona, a auto staje się bardziej nadsterowne. Wszystko po to, by nic nie ograniczało kierowcy w szybko pokonywanych zakrętach. Oprócz tego do wyboru są tryby znane z seryjnej Insignii, czyli Standard, Tour i Sport.

- Sportowe zawieszenie, w połączeniu z zapewniającymi zwiększoną przyczepność oponami Michelin Pilot Sport 4 S na 20?calowych kołach, sprawia, że samochód jest dosłownie przyklejony do drogi. Duże znaczenie ma także unikatowy wśród modeli z tego segmentu standardowy napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. W tym zaawansowanym technicznie układzie konwencjonalny mechanizm różnicowy tylnej osi zastąpiono dwoma sprzęgłami, które umożliwiają indywidualne zwiększenie prędkości każdego z tylnych kół w ułamku sekundy, w zależności od warunków jazdy. W ten sposób w Insignii GSi niemal całkowicie wyeliminowano uciążliwą podsterowność powodującą uciekanie przednich kół na zewnątrz łuku drogi. Oznacza to, że GSi utrzymuje idealny tor jazdy w serii zakrętów - czytamy w komunikacie Opla.

Nowa Insignia GSi okrążyła Północną Pętlę Nürburging szybciej niż mocniejsza Insignia OPC poprzedniej generacji. Stało się tak między innymi dlatego, że GSi jest o 160 kilogramów lżejsza od analogicznej Insignii OPC z silnikiem 2.8 V6 Turbo.

Sportowy wygląd Insignii GSi

Do najważniejszych zmian wizualnych względem seryjniej Insignii należą m.in.: nowe sportowe fotele, spojler zapewaniający niezbędną siłę dociskającą tylną oś, tylny zderzak stylizowany na dyfuzor, chromowane krawędzie wlotów powietrza przed przednimi kołami, spłaszczona u dołu i obszyta skórą kierownica, aluminiowe nakładki na pedały oraz czarna podsufitka.

33 lata tradycji: modele Opla w wersji GSi

Insignia GSi kontynuuje długą tradycję sportowych Opli z oznaczeniem GSi. Jako pierwsze emocji dostarczyły modele Manta GSi i Kadett GSi (115 KM z 1,8 litra pojemności) w 1984 roku. Już cztery lata później 2?litrowy 16?zaworowy silnik DOHC w modelu Kadett 2.0 GSi 16V generował moc 150 KM. Ten sam silnik trafił też do pierwszej Astry, a w 1993 roku pojawiła się alternatywa w postaci 125?konnej Astry 1.8 GSi. Różne generacje modelu Corsa także były oferowane w odmianie GSi, począwszy od Corsy A (1988 r.) ze 100?konnym silnikiem, która dziś jest poszukiwanym klasykiem. Ostatnią (jak na razie!) była Corsa D wprowadzona w sierpniu 2012 roku.

Oficjalna premiera samochodu odbędzie się na Salonie Samochodowym we Frankfurcie.

Czy nowa Insignia GSi ci się podoba?
Więcej o:
Komentarze (52)
Opel Insignia GSi - szybsza od poprzedniego OPC
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: obsv2

    Oceniono 10 razy 8

    ... wylaczcie te cholerne filmiki reklamowe!

  • beaviso

    Oceniono 7 razy 7

    Piękna. Z rewolucyjnym układem jezdnym w klasie. I, niestety, z najsłabszym silnikiem + powolną skrzynią. Marzenia o nowej OPC z V6 można przerwać.

  • Gość: totalnie najszybsza

    Oceniono 8 razy 6

    na wszelki wypadek nie podamy KLUCZOWEJ i NAJWAŻNIEJSZEJ informacji W ILE ROBI 100

  • Gość: manieras

    Oceniono 7 razy 3

    Alfa to to jeszcze nie jest, ale od Audi już ładniejsza.
    Nawet przy Mazdach mogła by bez większych kompleksów (estetycznych) pozować ;)

  • Gość: Wydech kaczora

    Oceniono 3 razy 3

    Pierwsza Insignia mimo jej kilku wad to był przełom dla Opla po długich latach stagnacji! Nowa Insignia jest zwyczajna i szablonowa, a kasta kombi to tragedia designerska! Osiągi GSi są żenujące jak na auto aspirujace do tych nawet pseudosportowych samochodzików innych marek!

  • Gość: Pat

    Oceniono 2 razy 2

    Poprzednik byl lepszy OPC. Wogole poprzedni model jak dla mnie jest duzo ladniejszy.

  • Gość: Brakuje mi ciebie OPC

    Oceniono 8 razy 2

    Liczba cylindrów 4 Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 7.3
    Pojemność skokowa 1998 Maksymalna prędkość (km/h) 250
    Elastyczność 80-120 km/h (s) n.a.
    Norma emisji spalin Euro6
    Stopień sprężania 9,5 : 1 Autostrada (l/100 km) 7.1
    Moc maksymalna (kW (KM) / obr./min) 191 (260) / 5500 Zużycie paliwa, miasto (l/100 km) 11.2
    Maksymalny moment obrotowy (Nm / obr./min) 400 / 3000-4000 Cykl mieszany (l/100 km) 8.6
    Moja porzednia wersja(zwykla) Insignia przyspiesza katalogowo w 7,5s do setki a tu jakas odchudzona wersja GSi w 7,3?Jakas porazka!No i te silniki 1,5 w innych wersjach?What the FUCK.Kogos pogielo????Trzeba bylo dac silnik z Malucha albo z kosiarki ogrodowej.Byloby oszczedniej i rownie bez emocji ja teraz!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX