Mercedes klasy X. Oficjalna prezentacja pickupa premium

Producent ze Stuttgartu bardzo długo wstrzymywał się przed wejściem w nowy segment, ale w końcu pokazał światu nową Klasę X, czyli luksusowy wół roboczy dla farmerów i biznesmenów z branży budowlanej.

Mercedes bardzo długo analizował, czy opłaca się wchodzić w segment pickupów premium. Pod koniec zeszłego roku zadebiutowało studium Concept X-Class, a dopiero teraz odsłonięto wersję produkcyjną.

Na początek warto zaznaczyć, że nowy model powstał we współpracy z aliansem Renault-Nissan, podobnie jak Mercedes Citan, czyli Renault Kangoo ze znaczkiem trójramiennej gwiazdy. Z kolei Klasa X jest konstrukcyjnym bliźniakiem Nissana Navary i Renault Alaskan. Całość stoi na klasycznej, drabinowej ramie. Z przodu zamontowano niezależne zawieszenie, a z tyłu pracuje klasyczny sztywny most i układ wahaczy. Za tłumienie na obu osiach odpowiadają sprężyny śrubowe.

Mercedes klasy XMercedes klasy X fot. Mercedes

Jednak już na pierwszy rzut oka widać, że nowy model prezentuje dużo lepszą jakość, a na pokładzie znajdziemy bogatsze wyposażenie. Pickup z gwiazdą na masce mierzy 5,34 metra długości, 1,92 metra szerokości, a rozstaw osi sięga 3,15 metra. Na krypę załadujemy 1042 kg bagażu (wymiary 1587 mm x 1560 mm x 474 mm), zmieści się tam standardowa europaleta. Klasa X będzie jedynym pickupem na europejskim rynku wyposażonym w oświetlenie przestrzeni ładunkowej i gniazdo 12V.

Prześwit o wartości 20,2 cm, kąt natarcia na poziomie 20,4 stopnia, maksymalny przechył boczny 49,8 stopnia i głębokość brodzenia 600 mm pozwolą sprawnie poruszać się w terenie. Niemiecki pickup poradzi sobie z holowaniem przyczep do przewozu koni, a nawet 8-metrowych jachtów o masie od 1650 do 3500 kg.

Mercedes Klasy X będzie oferowany w trzech wariantach: Pure, Progressive i Power. Bazowa wersja jest pozbawiona stylistycznych fajerwerków, natomiast najbogatszy wariant spełni oczekiwania najbardziej wymagających klientów.

Mercedes klasy XMercedes klasy X fot. Mercedes

Standardowo w kabinie jest montowany ekran systemu infotainment o przekątnej 5,4 cala, ale za dopłatą można zamówić większy, 8,4-calowy ekran. Urządzenie zajmuje miejsce w centralnej części kokpitu, pomiędzy dwoma nawiewami powietrza.

Mercedes Klasy X zadebiutuje w salonach z trzema silnikami do wyboru. Wersje X220d i X250d mają pod maską jednostki o mocy 163 i 190 KM. Alternatywną jednostką jest silnik benzynowy o mocy 165 KM. W połowie przyszłego roku oferta poszerzy się o wersję X350d oferującą moc 258 KM i 550 Nm momentu obrotowego. Każdą z jednostek można połączyć z 6-stopniową skrzynią ręczną lub 7-stopniowym automatem.

Roboczy Mercedes jest oferowany z napędem na wszystkie koła 4MATIC, który umożliwia blokadę tylnego mechanizmu różnicowego i oferuje przełożenie redukcyjne. Najmocniejsza wersja X350d będzie dostępna z napędem w wersji wyczynowej.

Samochód będzie dostępny na rynku niemieckim już od listopada, w cenie od 37 294 euro.

Mercedes klasy X 2017

Czy Twoim zdaniem Mercedes klasy X to dobry pomysł?
Więcej o:
Komentarze (9)
Mercedes klasy X. Oficjalna prezentacja pickupa premium
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Jan

    Oceniono 12 razy 6

    Klasa X będzie jedynym pickupem na europejskim rynku wyposażonym w oświetlenie przestrzeni ładunkowej i gniazdo 12V - Mijacie się z prawdą takie udogodnienia ma Ford Ranger

  • liczbynieklamia

    Oceniono 7 razy 3

    Kiedyś był taki pomysł w USA. Powstały wtedy Cadillac Escalade EXT i Lincoln Blackwood. Tylko one przynajmniej miały w standardzie zdecydowanie lepsze wyposażenie i silniki niż "plebejskie" odpowiedniki. Tutaj wygląda na to, że golas Mercedesa od golasa Navary będzie się różnił tylko znaczkami. No i ceną oczywiście.

  • Gość: sport

    Oceniono 7 razy 1

    daleko mu do prototypu . Tył tragiczny przód przeciętny a zapowiedzi były takie piękne!

  • Gość: fan TATA

    Oceniono 4 razy 0

    Jak będzie taki bezawaryjny jak Navara to ludzie niedługo będą kupować rower bo nie ma czym jeżdzić. Bobki kupowały navarę bo VAt można odliczyć a teraz zastanawiają się ja można było wydać tyle kasy na taki złom .

  • Gość: Up

    Oceniono 8 razy 0

    "Dla farmerów i budowlańców" ależ szufladkowanie! Wychodzi na to, że w USA większość ludzi to farmerzy i budowlańcy.

  • Gość: on

    Oceniono 5 razy -1

    nieładna jest ta nowa kierownica w mercedesach szybko się zestarzała

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX